Ervaren bv mama's kunnen jullie mij helpen?

1 oktober moet ik weer aan het werk en mijn bv loopt zo ontsettend goed dat ik eigenlijk door wil gaan met bv geven. Het geeft me gewoon zo’n heerlijk gevoel dat het deze keer wel goed gaat.



Maar Lynn is nogal een natnekje zoals wij haar noemen en ze ligt dus rustig iedere 2 uur aan de borst en drinkt dan beide borsten leeg. Op zich geen probleem natuurlijk, maar hoe moet ik nou een voorraadje op gaan bouwen? Mijn borsten zijn gewoon echt leeg na die tijd.



22 september ga ik met mijn moeder en zus naar Dirty Dancing, maar maak me nu al druk om de voeding van Lynn.



Ik heb alles in huis, een elektrische borstkolf en van die avent bewaarbekers. Dus kan zo aan de slag.



Of zou ik haar 1 keer per dag kunstvoeding moeten gaan geven en dan zelf op dat moment kolfen?



Hoe hebben jullie dit gedaan.



:-* Gismo

Wat je volgens mij moet doen is je productie geleidelijk verhogen, dus niet verwachten dat je in een keer 180ml kolft maar gewoon na elke voeding nog even een minuut of 5 kolven. In het begin zal er niet veel uitkomen(of misschien wel meer dan je verwacht), maar na een dag of 3-4 zouden je borsten zich aan de verhoogde vraag moeten hebben aangepast :think:



Kijk anders ook eens hier, misschien haal je er nog wat tips uit.



Ik persoonlijk zou dus geen kv geven om zelf te kunnen kolven :think: Heb je tegen die tijd echt niet genoeg gekolfd dan kunnen dan altijd nog een flesje kv geven lijkt mij. Maar mijn voorkeur zou erna uitgaan om te proberen het zonder kv te doen.



Succes alvast :-*

ik zou ook kiezen voor nakolven na de voeding, wees niet teleurgesteld als er eerst niets of heel weinig komt. Elke druppel is het waard om ingevroren te worden (ik gebruikte dan ijsklontzakjes, eerst heb je niet eens een heel klontje, maar na verloop van tijd bouwt het toch heel mooi op :dance: ).



Ik zou echt geen borstvoeding door KV vervangen om te kunnen kolven!



Succes!

Oke dat is dus duidelijk dan zet ik die optie in ieder geval uit mijn hoofd en ga ik dus vanaf nu na iedere voeding proberen extra te kolfen.

Succes ermee :thumbup: En mocht je nog meer info willen zou ik Yvonne even een pb sturen, die heeft misschien nog betere tips -die wij niet zo snel bedenken -voor je :-*

's Ochtends heb je de meeste melk vaak. Veel moeders kolven dus iedere ochtend na de voeding. Als je het na iedere voeding gaat doen, dan heb je kans dat je overproduktie krijgt en dus moet blijven kolven om je hele handeltje kwijt te kunnen :wink: . Dat kun je dan ook weer afbouwen trouwens, dus op zich is het geen ramp en het levetr je een mooi voorraadje op. Maar ik zou het teveel werk vinden :wink: .

Wil je graag dat het opschiet, dan kun je dat doen. Heb je iets meer geduld of iets minder tijd, dan zou ik 1 of 2 keer per dag nakolven.



KV zou ik nu nog niet geven. Ze is nog erg jong en de bescherming van BV werkt het beste als je er niks anders bijgeeft. Als het nou met kolven niet lukt, dan kun je altijd nog KV geven op het moment dat je anders de gekolfde melk had gegeven.

Nou meiden ben begonnen met het opbouwen van voorraad.



Iedere morgen kolf ik 1 borst leeg en de andere borst drinkt Lynn leeg.



Heb dan 60 ml per keer en dat doe ik dan van 2 dagen in zo’n Avent bewaarbeker en dat zet ik in de vriezer.



Afgelopen nacht werd ik kletsnat wakker, dus om 5 uur 's nachts heb ik zitten kolven haha!



Ach alles voor mijn kleine schatje he!

Kijk dat noem ik nou doorzettingsvermogen :dance:

Wees trots op jezelf, die pluim heb je echt verdient :-*

Wat een mooi meidje! :inlove:

Succes met kolven!

lekker ding :inlove: