Ernst-Paul Hasselbach overleden

De Nederlandse tv-presentator Ernst-Paul Hasselbach (42) is omgekomen bij een auto-ongeluk. Dat gebeurde in Noorwegen tijdens de opnamen van het RTL5 tv-programma 71 Graden Noord.

Van dit Nederlands-Belgische survival-programma was Hasselbach één van de presentatoren.

Hasselbach zat samen met een Belgische productie-assistente in een auto, die door onbekende oorzaak in de buurt van het plaatsje Lom van de weg reed en in een rivier terecht kwam. Hulpdiensten haalden de twee uit de auto maar reanimatie mocht niet meer baten.

Onbewoond eiland

Ernst Paul Hasselbach werd vooral bekend als presentator van het programma Expeditie Robinson, een tv-reeks waarin mensen op een onbewoond eiland moeten overleven. In een interview met het Algemeen Dagblad in 2006 zei hij dat hij zich de Godfather van het programma voelde.

Verder presenteerde hij Peking Express en Wondere Wereld.

Hasselbach werd 42 jaar geleden geboren in Paramaribo. Zijn vader was landbouwkundig ingenieur voor de Nederlandse regering en nam zijn gezin mee de hele wereld over.

Toen Ernst-Paul 19 was, ging hij vanuit Vancouver naar Amsterdam om daar naar de Academie voor Lichamelijke Opvoeding te gaan. Daarnaast studeerde hij Engels aan de universiteit.

Net5

Zijn eerste baan was als vertaler bij een persbureau. Daarna kwam hij via een studievriend bij SBS terecht, waar ze samen leiding gaven aan Net5.

Hij verscheen voor het eerst op televisie in 1995 met het programma Prime Time Magazine. In 2000 kwam de grote doorbraak met Expeditie Robinson. Daar was hij zowel presentator als producent.

Ernst-Paul Hasselbach was getrouwd met Gracia Witteman, de dochter van Paul Witteman, die hij tijdens de opnamen van Robinson leerde kennen. Ze werkte daar al jaren als vaste interviewster. Ze kregen samen een dochter in 2004: Uma.

Uit een eerdere relatie had hij twee zoons van 19 en 13.

============================================

Zo zit ik een stukje herhaling van expeditie robinson te kijken en nu lees ik dit op internet :shock:

Afschuwelijk… ik ben een fan van Expeditie Robinson en zag hem altijd wel graag… ER zal nooit meer hetzelfde zijn zonder hem :cry:

erg is al een tweede rtl man overleden

Ik las het net op nu.nl.

Ik vind het echt erg. :cry: Ik was een grote fan van al zijn programma’s! Ze zullen inderdaad niet meer hetzelfde zijn. Ik vond zijn manier van presentatie en voice over altijd erg ontspannend.

Jemig, ik schrok me een hoedje toen ik net op Nu.nl keek !! Ik gaf gewoon een gil :o

Oooh wat erg :frowning:

Wat zal het nu raar zijn om morgen ER te gaan kijken. Misschien zenden ze het morgen niet uit, dat kan ik me zo voorstellen iig.

Brrrrrrrr…krijg er kippevel van :frowning:

:: :kaars: ::

Wat erg! :frowning:

Ben een trouwe kijker…

gek idee zeg.

En arme familie en vrienden, iemand zomaar opeens weggerukt middenuit het leven. Wat een schok moet dat zijn.

:kaars:

verschrikkelijk :cry: vond het zo’n sympathieke fan.

Hoorde het net bij Million Dollar Wedding kreeg echt ff kippenvel

En de productie assistente van 26 is ook overleden :frowning:

Oh wat erg! Dit is echt ongelofelijk

ow gadverjakkie… ben er ff stil van…

hier schrik ik van

:kaars:

De expeditie zal nooit meer hetzelfde zijn…

Veel te jong, beiden. Wat erg.

:shock: :shock: Wat :shock: :shock:

:cry: :cry: :cry:

:shock: Jeeeeeeeeeemig, wat verschrikkelijk dit…z’on sympathieke man…en z’on leuke meid, zo jong allebei…ik kan het gewoon niet geloven… :cry:

Vreselijk…

He bah wat een naar bericht :cry:

:shock: wat erg!

heftig dit zeg… :cry: