Ergotherapie

Goedemorgen,



Ik heb geen idee of het onderwerp hier goed staat, maar het gaat om het volgende.



Thijs is van september 2004 en zit in groep 3, waar hij de jongste is. Thijs doet het super in groep 3, gaat met plezier naar school en heeft praatjes voor 10.



Gisteren hebben we 10 minuten gesprek gehad op school naar aanleiding van de rapporten die voor de vakantie zijn uitgedeeld.



Het rapport ziet er heel goed uit, lezen doet Thijs uitstekend en ook schrijven en rekenen gaat goed.



Waarom dan een topic zul je je afvragen? Thijs is nogal bewegelijk, kan geen moment stilzitten en heeft een slechte concentratie.



Er is dus aangeboden om met Thijs ergotherapie te gaan volgen en ik zou graag ervaringen willen delen hierover.



Wij zijn zelf bezig om Thijs te laten testen op ADHD, vanwege zijn onrustigheid en slechte concentratie.



Als ik de folder lees die we hebben meegekregen komen een aantal dingen heel erg bekend voor, bijvoorbeeld:

niet willen douchen, geen nagels willen knippen, niet willen tandenpoetsen, het kapot maken van spullen en concentratie- en aandachtsproblemen.



Wie o wie heeft er dus ervaring met ergotherapie bij kinderen en heeft dit geholpen of juist niet?



Groetjes,



Linda[/b]

Ik heb even geen uitgebreid antwoord, maar herken wel dingen.

Google eens op sensorische integratie.