Erg verkouden en bijna niet drinken

Mn meisje Indy is al een tijdje verkouden maar sinds gisterochtend zit ze helemaal vol. Ze drinkt daardoor minder bij mij dan anders want na 6 minuutjes stopt ze met drinken en wil dan niet meer aanhappen (was hiervoor altijd 10-15 minuten)



Doordat ze zoveel slijm in dr keel en neus heeft spuugt ze nu na elke voeding en heeft ze ook veel minder plasluiers dan anders. Ze had zelfs op de nacht maandag-dinsdag van 22 uur tot 05:30 een luier om gehad en die was nog helemaal leeg toen ik hem ging verschonen! Daarna waren dr plasluiers matig maar niet helemaal vol van wat ik gewend ben.



Heb vanacht een halve ui op dr kamertje neergezet en dr bedje schuin want ze had het erg benauwd gevolg maar 4 minuten gedronken en meer wou ze niet. (wel van 22 uur tot 04:30 geslapen en een matige plasluier)



Wat kan ik het beste doen om dr zo gauw mogelijk van de slijm af te helpen, mag ze al iets van neusspray ofzo?



En loop mn bv nu niet terug omdat ze zo weinig en kort drinkt? want ze voelen niet meer vol aan eigenlijk. Misschien handig dat ik de kant wat ze net aan gedronken heeft ga nakolfen ofzo??



Ze krijgt nu 7 voedingen per dag meer wil ze niet.

Hoi Chantal,



Wat vervelend joh! :hug:



Je kunt idd gerust een neus spray gebruiken voor babies, is gewoon een zoutoplossing. En je kunt eventueel Luuf gebruiken voor babies, dat helpt ook super!



Met een neuspeer kun je haar neusje uitzuigen.



T.ygo is ook al verkouden vanaf dat hij 4 weken oud is. Momenteel heeft hij ook moeite met ademen en drinken tegelijk :wink: Voor iedere voeding geef ik hem neusspray en dat verlicht hem iets.



Sterkte met je kleine meid, en wel even haar plasluiers in de gaten houden dat ze genoeg vocht binnen krijgt. :-*

Smurf dank je :-* heb nog Luuf liggen in huis thanks.



Marloes goede tip zeg! wist niet eens dat bv daar ook goed van was! zal het zo gelijk proberen.

Anders evt bij de drogist huismerk evt neusspray halen voor babys.

Jah het heeft geholpen hoor!!



Ze hoest nog wel en iets snotterig maar het gaat alweer stukken beter en ze spuugt ook niet meer :dance: .



Heb 1 dag na de voeding steeds na gekolft omdat ze ze niet leeg dronk en was bang dat het terug liep daardoor en de bv is ook weer op peil! want Indy drinkt weer goed door en is tevreden en heeft weer flinke plasluiers zoals het hoort!



Bedankt allemaal :-*

Hoi,



wat sneu, zo klein en dan al zo verkouden. Dat doet zeer aan je moederhart.



Wat je kan doen is wat melk uit je borst in haar neus druppelen. Als je dit zo niet lukt (was ik ook geen held in) dan kan je wat afkolven en met een pipetje (kost nog geen euro bij de apotheek) in haar neus druppelen. Dat vond ik goed helpen.



Wat je ook kan doen, maar dat moet je wel willen, is haar neus met je mond leegzuigen. Is niet zo smakelijk maar werkt wel effectief.



Beterschap met je kleine meisje.

En heeft het ook nog geholpen?

Dat is wel slim van je om op die manier je productie op peil te houden. Fijn dat ze weer opknapt.



Groetjes