Hoi dames,
Onze heerlijke dochter van nu 15 maanden is een in onze ogen een extreme koukleum. Ze slaapt thuis in een romper lange mouwen, wintertrappelzak en een dekbed. Dan blijft ze heerlijk warm en slaapt ze goed en diep.
Op het kdv slaapt ze in een romper lange mouwen met een wintertrappelzak zonder deken en slaapt ze slechts een uurtje heel licht. Afgelopen woensdag hebben ze op ons verzoek haar een deken gegeven. En ja hoor, prompt slaapt ze 2,5 uur achter elkaar.
Het typische is dat ze niet koud aanvoelt. Voetjes zijn warm. Ze is nu 82 cm en 10,3 kg. Dus niet heel mager ofzo.
Herkent iemand dit en wat hebben jullie er aangedaan? Zit er nu aan te denken om maar een pyama naar het kdv te brengen of een eigen dekentje.
groetjes
Judith
Ik heb ook twee koukleumen, als baby al vaak koude handjes en voetjes.
Ik kreeg toen de tip wollen ondergoed te gebruiken en dat dragen ze nu standaard (nu zelfs een lange wollen onderbroek, het is een soort legging meer, we doen hem over de onderbroek onder de lange broek en een wollen hemd, wollen sokken).
Ik zou dus een rompertje met lange mouwen aanschaffen van 100% wol en misschien ook een wolbroekje voor onder haar gewone broek als je nu een maillootje ofzo er onder doet.
…
Ik zou gewoon een deken of pyama brengen hoor! Zelf slaap ik ook veel en veel beter als ik het lekker warm heb. Soms heb ik het niet warm en dan zegt hub dat ik zo warm aanvoel. Kan bij jullie kleine meid ook zo zijn.
Hoi,
Ik zal morgen nog even een dekbed halen voor haar voor op het kdv.
Weet ik zeker dat ze goed zal slapen. Denk niet dat ze een probleem maken daarvan. Het CB deed dat wel dat ze nu al onder een dekbed ligt. Foutje gemaakt om dit te vertellen. Moet er wel bij zeggen dat we nu een nieuwe cb arts hebben. Slecht te verstaan met zwaar accent. Morgen gelijk even bellen op welke dagen de oude cb arts werkt.
Wordt vervolgd.
In ieder geval hartelijk dank voor de goede tips. Wollen ondergoed is wel besteld via het internet.
groetjes
Judith
wie weet vind ze het gewoon heerlijk om wat extra gewicht op haar te hebben aangezien ze dat thuis ook heeft met haar dekbedje.als ze daar prima onder slaapt dan zou ik idd ook gewoon zo’n zelfde dekbedje naar het kdv brengen… :thumbup:
Ging het kdv akkoord met een dekbed? Bij ons was dat een no-go…
een lakentje met een deken kan toch ook? Hoeft toch niet persee dekbed te zijN? Of een dekbedhoes met een deken erin?
Hi,
kdv ging akkoord met een dekbed, moest wel tekenen dat de risico’s voor ons waren. Ze ligt nu thuis al een hele tijd eronder en dat gaat goed
We kiezen voor een dekbed ipv een deken omdat bij een deken moet worden opgewarmd door eigen warmte en een dekbed geeft warmte af. Dit kost haar geen energie verder.
Ze ligt er nu een week onder en vanaf dag 1 slaapt ze net als thuis 3 uur in diepe rust. Maakt niet meer uit of kindjes huilen, krijsen erin / eruit gaan. Ze slaapt lekker door en wordt tevreden wakker.
groetjes
Judith
Das lekker. Fijn dat het goed opgelost is :thumbup:
Ik zou geen dekbed geven hoor. Dat wordt afgeraden voor kindjes tot twee jaar. Dan kan je beter een deken meegeven.