Gisteren in de middag
Levy is alleen maar aan het jengelen en huilen. Hij heeft echt last van zijn benauwdheid Hij wil niet slapen, weinig tot niets eten, het enige wat hij wel wil is drinken. Gelukkig maar trouwens.
Gisteren in de avond
Levy wilde zo graag slapen maar het lukte niet. Hij had het heel erg benauwd en was erg oppervlakkig aan het ademhalen. Om 20 uur de hap gebeld en om 20.40 uur konden we daar terecht. De ha heeft Levy doorgestuurd naar de kinderarts. Had ik dus net zo goed gelijk naar toe kunnen gaan :roll: , maar ja dat is dus achteraf. Had gewoon gehoopt dat hij met een ab-kuurtje af kon doen maar helaas. Ha vond het te erg om een ab te geven.
Bij de ka nog foto’s laten maken van zijn longen om te zien of Levy een longontsteking had. Gelukkig was dat niet zo, maar wel weer slijm in zijn longetjes. Saturatie was net aan. Levy heeft voor de verandering maar weer eens Prednison gekregen, omdat het duidelijk was dat hij het echt niet alleen af kan. Hij zou dinsdag hiermee toch moeten opknappen (tis een kuurtje voor 5 dagen). En we moesten door blijven gaan met 8x2 pufjes Salbutamol en 2x2 pufjes Q-var.
Vandaag
Don heeft de hele dag Levy z’n gejengel aangehoord. Niets was goed bij die knul. Toen ik 's middags thuis kwam heb ik het overgenomen. Hij ligt nu eindelijk op bed en slaapt gelukkig.
Onder het eten was Levy ook zo aan het huilen en jengelen. Toen ben ik maar gaan meedoen Ik weet echt niet meer wat ik voor hem kan doen. Je bent dus echt gewoon machteloos aan het toekijken hoe je kindje het benauwd heeft, er heeeel veel last van heeft en er is niets, echt helemaal niets wat je als ouder kan doen
Zelfs troosten helpt niet meer bij Levy.
Ik weet het gewoon even niet meer. Wat kan ik meer doen dan ik nu al doen? We stomen onder de douche, zijn bedje staat al schuin met het hoofdeinde zodat het slijm niet de hele tijd aan het irriteren is. Levy krijgt alle medicatie die hij nodig heeft en daarbij ook nog om de 3 uur zijn neus sprayen met zoutwateroplossing. Geef hem iedere 4 uur een paracetamolzetpil zodat hij zich niet zo heel slecht voelt.
Ik voel me echt heel kl*te nu
Help, iemand?
:hug: tis niet niks om je kleintje zo benauwd te zien…helaas weet ik er alles van
Als ik het al zo lees doe je al alles wat in je macht ligt!
Dus niet aan jezelf twijfelen hoor :hug: :-
Als hij zo benauwd blijft zou ik gewoon weer de HAP bellen of ze hem willen vernevelen,soms werkt dat net even beter.
Sterkte :-
Ik zou de HAP weer bellen.
Dit is toch niet normaal
en echt niet aan jezelf twijfelen! Jullie doen echt al het nodige
even een hele dikke :hug: voor jou!!!
(ik weet helaas hoe het voelt)
Ach gos, wat vreselijk, voor hem maar ook voor jou
Waarom bel je niet weer met de HAP?
he lievie…
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
ik kan je niet helpen helaas…
misschien een halve ui naast zijn bedje leggen ofzo…
verder weet ik ook niets…
misschien wat de andere zeggen… gewoon de HAP weer bellen…
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Hier ook benauwde ervaringen gehad
Ik adviseer je om contact op te nemen met de kinderarts als ie nu nog benauwd is of als je het niet vertrouwd. Desnoods bel je gewoon.
Sterkte :hug:
Meid ik zou de HAP bellen, misschien daar ff laten vernevelen :hug:
buiten in de kouden nachtlucht wil ook nog wel eens de benauwdheid laten verminderen!
sterkte en beterschap voor je knul!
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik wil je even een :hug: geven
Dank jullie wel voor je reactie :-* Doet me goed eigenlijk. Ik dacht, misschien heeft iemand hier nog een tip die ik nog niet geprobeerd had.
Zoals Zeemeermin al zei, de Pred begint meestal na zo’n 48 uur te werken. Morgen zouden we dus verbetering moeten gaan zien en merken.
De hap of de ka bellen heeft helaas weinig zin. Of hij wordt opgenomen (alleen om in de gaten te houden) of hij krijgt een ab-kuurtje welke zowel het zkh als ik zo lang mogelijk mee willen wachten omdat hij dit jaar alleen al iets van 4 of 5 kuurtjes heeft gehad.
Levy is al eens opgenomen geweest in het ziekenhuis voor dezelfde klachten. Hij was toen 3 maanden en dit is nog de nasleep er van :wall: . Ik ken helaas de klappen van de zweep in deze situatie. Ik bedoel het niet onaardig, maar de hap bellen of de ka klopt voor mijn gevoel wel, maar ik wéét uit ervaring dat zij niet meer kunnen doen dan ze nu al doen, behalve opnemen en hetzelfde doen wat ik nu thuis doe. Vernevelen kan idd, ik heb de ka gister nog gevraagd of thuisvernevelen een optie is. Helaas blijkt dat thuisvernevelen niet hetzelfde is als het vernevelen in het ziekenhuis.
Wat betreft de xilometazoline. Levy gebruikt deze eigenlijk standaard op aanraden van de ka. Dus naast de zoutwateroplossing gebruikt hij dat ook nog. En ja, ik weet de risico’s van het standaard gebruiken van de xilometazoline, maar de risico’s halen het niet bij het te verwachten resultaat en dat is dat het Levy nog enigzins minder benauwd heeft en ook ietjes minder ziek laat zijn. Wat dus ook betekend dat het risico op een ziekenhuisopname verminderd.
Konijn, gistermiddag ben ik al met hem gaan wandelen. Het klopt idd dat buitenlucht beter is dan binnen zitten voor zo’n ventje.
Ik baal er gewoon heel erg van dat ik verder dan dit gewoon helemaal niets kan doen.
En hoe gaat het nu?
wat verveld meis :hug:
mijn zoon was ook altijd heel erg benauwd en heeft vele kuren gehad.
ook had hij last van eczeem.
uiteindelijk is er door testen er uitgekomen dat hij een flinke allergie heeft voor huistofmijt en nog een aantal dingen.
sinds ik dat weet is zijn alle benauwdheid klachten afgenomen.
en hoeft hij nog maar een enekele keer een puf.
zo weinig mogelijk gewonne melk geven dat geeft slijm.
het is gewoon zo zielig om je kindje zo benauwd te zien.
heel veel sterkte :hug: :hug: :hug:
Ik heb helaas geen tips maar wou jullie een dikke knuffel geven :hug: :hug:
Klinkt misschien raar hoor, maar heeft hij verhoging of koorts? wellicht heeft hij het griepje met de sombrero…had onze Stijn ook ineens vorige week. Niet dat je daar iets tegen kunt doen, behalve misschien wat zuurstof toedienen, dat was het advies bij extreme benauwdheidsklachten. Maar ja tegenwoordig kijken ze eerder naar MG dan andere zaken, dus mijn post zal wel overbodig zijn :oops: . Rest mij niets anders dan je veel sterkte te wensen met je lieve kleine mannetje :hug:
Vandaag toch maar de ka gebeld. We moesten langskomen en hij klonk weer benauwder dan zondag. Hij is dus opgenomen in het ziekenhuis. Ben nu even thuis om spullen te pakken voor hem en dan ga ik weer terug.
Hij wordt nu gesprayd en krijg waarschijnlijk extra zuurstof toegediend.
Denk dat ik vanavond thuis ga slapen, even bijtanken. Hij is in goede handen daar en ik en mijn man kunnen wel wat slaap gebruiken.
Heel vervelend dit allemaal, maar ik had het wel verwacht achteraf.
Och meis toch niet alweer… sterkte :hug:
Helaas wel Vicky. Aan de andere kant, ik heb thuis alles gedaan wat ik kon en hij red het gewoon niet zo. Heb net nog even gebeld naar het ziekenhuis. Hij is vrij snel in slaap gevallen, maar tijdens het slapen ging zijn saturatie (zuurstof in het bloedgehalte) nog meer naar beneden dus hebben ze hem extra zuurstof moeten geven door zo’n bril (zo noemen ze dat ding die voor je neus zit).
Ik ga nu eerst eens rustig eten en dan zal ik zo rond 7 a half 8 weer in het ziekenhuis zijn. De zuster zei dat hij weer in slaap was gevallen dus nu kan ik even rustig aan doen.
Ooh meis, niet alweer, :hug: :hug: hopelijk knapt je mannetje snel op
Och meis toch… het zit niet mee zeg! Sterkte! :-*
He wat vervelend :hug: Veel sterkte.