Erg bang zijn na de tornado van vorige week

Wij hebben vorige week de tornado hier in de straat meegemaakt.Erg angstaanjagend.Nu is mijn dochtertje S van 4 enhalf bang.Bang voor een plotseling geluid,bang voor de wind,bang voor als er regen komt en helemaal bang voor bliksem.Ze hangt aan me.Zelfs als ze bij oma ne opa is en het gaat daar waaien dan wil ze naar me toe.Vraagt hele dagen of papa op buienradar wil kijken of er regen komt.Ze klaagt al maanden over buikpijn en keelpijn.Soms gilt ze het uit.Van de week naar hap geweest,moeten een eet en poep schema bijhouden,maar nu lijkt t wel alsof ze te pas en onpas erover klaagt.ALs ze naar bed moet,is het hek van de dam.Huilen huilen.ik kan niet slapen,heb buik-keelpijn.Even later :ik ben bang.

Gister heel gesprek gehad met dr en kwam naar boven dat ze geen pijn had,maar bang was.Waarvoor? DAt veertelde ze niet.Ja,uieindelijk zei ze:en bang voor de brommers.

Het hoeft maar iets te gaan waaien en de angst staat in dr ogen.Zo sneu.

Nu heeft ze natuurlijk wel wat heftigs meegemaakt,ook heeft ze natuurlijk ales gezien:een grote tent die door de straat vloog,uit de grond gerukte bomen,ramen eruit,dakpannen eraf etc.

Hoe ga ik hiermee om?

Het zit haar echt dwars.

Groetjes

Oei, dat is zielig voor haar… :frowning: :hug: .

Ik weet zo meteen niet wat te doen, buiten haar te blijven geruststellen… maar ook zeker haar angsten serieus te nemen en niet doen alsof er niets is gebeurd, want dat is er wel.

Goh, moeilijk hoor, ik hoop dat ze haar angsten van zich af kan zetten.

Als het echt te erg wordt/is, dan zou ik eventueel een psycholoog opzoeken :-* .

hoi bietje,

ja echt sneu.Heeft vandaag al tig keer gevraagd of het gaat regenen.Weet niet meer zo goed hoe te reageren.

Las net toevallig iets over hooggevoeligheid bij kids.Lees wel heel veel overeenkomsten.Ga me daar ff in verdiepen en uitzoeken hoe ik erachter kom of ze dat heeft…

Ik weet niet waar je woont, maar als je rond Veghel/Uden woont pb me eens, want ik weet iemand die misschien hulp kan bieden. Hij zit in Erp en in Mill.

hoi welkom,ik woon in de achterhoek,dus niet echt in de buurt.Maar wie is die persoon dan?