ereader

Ik wil een ereader aanschaffen, nu ben ik er al uit een kobo te willen.

Maar ook daar zijn verschillende in.

Een voorwaarde is dat ik in zonlicht wil kunnen lezen, hij moet niet te groot zijn.

Wie o wie tips

Volgens mij is er ook een kleine kobo uit, maar als dat niet zo is dan is het normale model ook niet bijzonder groot.

Het scherm is geschikt om in de zon te lezen, maar de rand kan schitteren, dus dan zou ik geen witte aanraden. Ik heb zelf een witte Sony en had achteraf liever een donkere kleur gehad, precies vanwege het schitteren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 6 inch formaat. Ik ben begonnen met een bebook mini, maar die heb ik laten vallen en dat moet je echt niet doen!!!



Nu heb ik een sony en ook die bevalt me prima.



Mijn moeder heeft zo’n goedkopere die je bij de hema en de Blokker kan kopen. Daar kan het scherm van verlicht worden en dat kan soms handig zijn. Het is geen e ink, maar ik hoor haar nooit over leesproblemen en ze leest veel!!! Het is alleen een onhandig en zwaarder formaat.



Ik heb bij mijn sony nu een hoes met leeslamp gekocht.



Lees ze!!!

Ik heb de kobo glo, licht sterkte kun je hierop goed instellen. Wat erg prettig is als je in de zon leest. Is met e-ink dus weinig reflectie op het scherm. Ik ben er erg blij mee

nou ik heb er een gekocht, de kobo glow :dance:

help. ik heb een neiuwe ereader

nu krijg ik als ik lees heel vaag op de achtergrond ook allemaal letters te zien, is dit normaal.

dat heb ik ook bij mijn kobo, maar dat is zo vaag dat ik het niet hinderlijk vindt. Het is bij mij niet zichtbaar als het lichtje aan staat.

Maar of het normaal is weet ik niet.

Ben er mee terug geweest, het schijnt idd normaal te zijn en bij alle merken voor te komen.

Moet zeggen dat voor ik het typte, ook eerst even moest kijken of het nog steeds zo was, ik merk het nu niet meer, maar in het begin had ik ook dat het mij opviel.

Dat had ik bij mijn bebook helemaal niet en bij mijn sony inderdaad heel licht, maar niet hinderlijk.

Ik gebruik gewoon mijn tablet als E-reader…mijn broer heeft er een gratis programma opgezet en nu kan ik zo allemaal boeken downloaden en lezen, is ook heel makkelijk :thumbup: voor als je een lezer bent en dat ben ik niet echt hahahaha :mrgreen: