erbij in de wipper?

Kun jij dingen voor jezelf doen (koken, schoonmaken, douchen, kolven e.d.) terwijl je baby erbij zit in de wipper? Ik lees dat veel moeders dat doen, maar hier kon dat nooit. Ik moest Lara echt bezig houden, in ieder geval totdat ze zelf kon zitten en daarna werd dat wel minder. Pas toen ze kon kruipen kon ik weer zelf dingen gaan doen terwijl zij wakker was.



Hoe gaat dat bij jullie?

Thomas kon het ook niet, die moest ik ook bezig houden, maar Sem kan het wel. Dit komt ook omdat Thomas hem dan wel weer bezig houdt, hem steeds speelgoed geeft of liedjes zingt met een gek dansje ofzo.

Ik kan het gelukkig wel, Jim zit in de chicco polly niet in de wipper, maar als ik ga koken of zo zet ik hem midden in de kamer dan ziet ie mij, de tv en de rest van de kamer. Hij krijgt wat speeltjes in zijn handjes en meestal kan ie zich zo wel een tijdje vermaken. Ik vind het moeilijker om iets te doen als hij in de box ligt, hij ligt constant op zijn buik maar kan nog niet naar zijn rug dus ik moet hem steeds even terug gaan duwen :roll:

als ik ga koken ligt Mischa meestal lekker in de box te spelen… En verder vermaakt hij zich ook prima alleen eignelijk.

Sarah heeft dat gelukkig nog niet, in de wipper is ze meteen stil en kijkt ze nieuwschierig rond. Maar het kan nog komen, ze is nog klein :wink:

Bas ligt nu nog vaak te slapen als ik ga koken en wij eten, dat is precies in drie kwartier tijd. Als hij wel wakker is, begin ik met eten koken als hij in de box ligt te spelen en anders gaat hij de wipstoel in met een speeltje of anders de speen (speen is bij ons een uitzondering, maar bij zoiets een uitkomst), hij ligt dan rustig rond te kijken. Vaak wil hij wel na de soep bij mij op schoot, met de hoop ook iets te krijgen. Over 2 weken kan hij dan ook wat mee-eten en gaat hij dus gewoon in de kinderstoel.

Ik deed dat ook regelmatig, toen ze kleiner was. Ik ging ook wel eens douchen, en dan zat ze er in het wipstoeltje gezellig bij op de badkamer, als dat zo uit kwam.

Sibel was niet een van de makkelijksten, maar dit soort dingen kon ik toch wel met haar doen.

Ik heb bijvoorbeeld ook al heel snel ingevoerd dat ze 's ochtends een poos in de box speelt, zodat ik me kan aankleden, wat was kan wegwerken oid, en dat gaat ook prima.

Het wordt een ‘probleem’ wanneer ik in en uit loop. Als ze me niet ziet is het goed, en als ze me wel ziet is het ook prima, maar ik moet niet op en neer wandelen.



Als ik nu (ze is nu 8,5 maanden) ga koken zet ik haar er in de kinderstoel bij. Ze laadt dan ‘fijn’ de hele keukenla leeg :roll: en heeft de grootste lol! Erg leuk vind ze het om zo af en toe eens vast wat te proeven tijdens het koken. Ze kent dat ook precies!

hier ging dat niet.

ik moest er naast blijven zitten en kijken, anders ging ie huilen :mrgreen:

nu zat ie sowiezo niet graag in de wipper

maar als wij dan gingen eten was het ff nodig, maar dan zat ie gewoon op de grond in de wipper en wij op de bank ernaast.

dat was al afstand genoeg

Als ik ga douchen of even in de keuken bezig ben zet ik Bastiaan in de wipstoel bij het raam in de woonkamer. Dat vindt hij prima. Dan zit hij lekker naar buiten te kijken en speelt wat met een knisperboekje oid.

Ja, gelukkig lukt dat wel. Ook leg ik soms een kleed in de keuken of bijkeuken waar hij op kan spelen. Als hij speelgoed heeft en er dingen om hem heen gebeuren, vindt hij het prachtig.

Maar goed, hij is nu in de fase dat hij het leuk vindt om dingen weg te gooien lijkt wel, dus ik heb soms het liefst vier handen, want ik ben continue bezig om het speelgoed weer in zijn buurt te leggen :wink:



Maar, het is hartstikke gezellig :inlove:

Hmmm… bij de meesten kon het dus wel… Daar zal ik Lara dan eens ernstig over onderhouden :mrgreen: .

De eerste twee maanden wilde Mees ook bezig gehouden worden, maar nu (hij is vier maanden) gaat het prima. Hij ligt vaak in de box te brabbelen/spelen of zit in zijn wipstoeltje. Ik kan dan wat dingen in huis doen of nog even werken. Soms heb ik zelf het idee dat hij het nodig heeft om alleen te spelen; zit hij op schoot te miemelen en in de box is hij tevreden. Ook laat ik hem in de wipper zitten als ik aan het douchen ben. Dat is begonnen toen hij nog niet alleen kon zijn (hij gilde de boel bij elkaar en ik snel zepen en afdrogen :lol: ), maar nu vind ik het wel gezellig dat hij lekker aan het keuvelen en spelen is.

Mara zit niet zo vaak in de wipstoel meer. Ze vind het leuker om zelf door de kamer te rollebollen. Maar als ze erin zit vermaakt ze zich prima met haar speeltjes of met haar voetjes :inlove: terwijl ik naast haar wat anders aan het doen ben.

Toen ze heel klein werd ze altijd onrustig als ze de hik had. En als ze dan in het wipstoeltje lag wipte ze bij ieder hikje heen en weer en daar werd ze dan rustig van. :inlove: