Er knapt iets in mijn buik..?

Ik heb iets geks de laatste weken en ik vraag mij af of iemand het herkent en/of kan verklaren. Ik heb paar keer per dag ter hoogte van mijn navel plotseling het gevoel dat er iets knapt in mijn buik. Alsof er een elastiekje wordt aangespannen en dan losgelaten. Het is niet pijnlijk, maar ik schrik er steeds enorm van en spring echt de lucht in. En mijn omgeving dus ook :mrgreen:. Het komt vooral voor als ik een bepaalde lichte beweging maak, gaap of uitrek.

Wie oh wie…?

De kleine die schopt?

de eerste plopje die de kleine maakt?

Nou :lol: dit is echt niet vergelijkbaar met het de eerste plopjes. Als dat zo zou zijn zou ik de komende maanden vol adrenaline. Nee, dit is veel heftiger dan dat.

Een paar weken geleden las ik een topic met de dezelfde vraag, die had iemand toen aan de gyn gesteld en die zei dat het de gewrichten van de kleine kunnen zijn…

Ik ken het niet trouwens.

Dat is toch iets anders. Zij hoorden iets knakken, ik niet. Ik vóel het alleen knappen. Zij zijn trouwens ook allemaal aan het eind van hun zwangerschap. Met zo’n klein kindje als in mijn buik kan ik me niet voorstellen dat dit kakkende gewrichten zijn. Dan zou er toch iets heel erg mis zijn denk ik en volgens mij ligt die kleine nog niet zo hoog. Ik denk meer aan banden/spieren eigenlijk. :think:

Misschien een wegspringend peesje of een spier van je opbollende buik?

@mereltje85 wrote:

Een paar weken geleden las ik een topic met de dezelfde vraag, die had iemand toen aan de gyn gesteld en die zei dat het de gewrichten van de kleine kunnen zijn…

Ik ken het niet trouwens.

Dat was ik. :mrgreen:

Is het een beetje het geluid die je gewrichten maken?

Dan is de kans groot dat het idd je kleintje is…

Ik heb het ook en best vroeg ook in de zwangerschap. Naarmate ze groter worden zal het geluid alleen maar harder worden. Tegen de termijn die ik nu aanloop wordt het geluid wat minder. Het is er nog wel.

Mijn gyn zegt dat het geen kwaad kan. Het doet idd geen zeer maar ik schrok ook elke keer…

Kan geen kwaad dus :wink:

@Dame wrote:

Dat is toch iets anders. Zij hoorden iets knakken, ik niet. Ik vóel het alleen knappen. Zij zijn trouwens ook allemaal aan het eind van hun zwangerschap. Met zo’n klein kindje als in mijn buik kan ik me niet voorstellen dat dit kakkende gewrichten zijn. Dan zou er toch iets heel erg mis zijn denk ik en volgens mij ligt die kleine nog niet zo hoog. Ik denk meer aan banden/spieren eigenlijk. :think:

Sorry niet goed gelezen :mrgreen:

Als je het voelt hoor je het dan ook?

En is het alleen op dezelfde plek?

Ik had het ook als in een bepaalde positie zat.

En zoals ik zei was het al vroeg in de zwangerschap…

Alleen weet ik niet of het nou zo vroeg was als jij nu bent… Volgens mij niet :think:

:mrgreen: Wat een gekke dingen kun je toch hebben als je zwanger bent hè?

Maar ik hoor echt niets hoor. Tenzij ik zo hard schrik dat ik het geluid overstem. :eh: Het zit wel steeds op dezelfde hoogte in mijn buik. Ongeveer ter hoogte van mijn navel en meestal rechts maar vanmorgen had ik het ook links.

Ik heb al in je topic van de sept mama’s gereageerd, ik ken het dus wel, alsof de binnenkant van je buikwand aan iets vast gekleefd zit en ineens los laat :wink: Ik heb het ook regelmatig… heeeeeel raar! :mrgreen:

Ik herken het ook :wink: en ik had het ook ongeveer rond jouw tijd, maar beeb zit nog steeds heerlijk en zal wel niets ernstigs zijn dus :wink:

Ik had het linksboven en rechtsonder

@Marda en Longlegs, jaaa jullie dus ook? Ik denk ook niet dat het iets ernstigs is voor het kind. Denk ook niet dat het van het kindje zelf komt, maar meer van mijn lichaam om het kindje heen. Ik vind het vooral heel vreemd en mensen zijn altijd erg bezorgd als ik ineens in de lucht spring en naar mijn buik grijp. :lol:

Ik zal het eens aan de verloskundige vragen over twee weken. Als ik het niet vergeet tenminste… Nog zo’n vreemde eigenschap sinds de zwangerschap. :doh:

Ik had het gisteravond ook weer, moest toen aan je opmerking denken. Ik blijf het vinden voelen als iets dat onderhuids knapt, al is er niets zichtbaar. Ben benieuwd wat je vk te zeggen heeft.

Ik had het niet toen ik 17wkn was maar wel boven 30wkn! Ik denk zelf ook gewrichten van je kleine!

Ik heb het ook gehad, ik dacht echt daar springt een mooie nieuwe streep erbij, kijken natuurlijk maar niets (meer dan :wink: ) te zien. Nu heb ik het overigens niet meer gehad al een tijd.

Ik had het ook bij de eerste. Ook gezien op de pretecho.

Gebeurde wanneer ze snel haar benen bijvoorbeeld strekte.

Is kraakbeen is mij toen verteld, hiervan word heeeel veeel aangemaakt in de eerste weken (ongeveer tot week 14). soms teveel, waardoor de gewrichten dan knakken… heeft ze nu soms nog (5jr).

Nou ik weet het hoor!

Wat ik voel zijn de banden waar de baarmoeder aan vast zit. Die banden verschuiven langzaam door de groei van de baarmoeder. Maar met bijvoorbeeld gapen, uitrekken e.d. komt er meer ruimte in mijn middenrif waardoor de banden weer terug in de oude positie springen. Inderdaad zoals ik al beschreef, alsof een elastiek ‘schiet’.