Enorme rooklucht in kleren

Ik heb van een buurvrouw een skipak en 2 winterjassen gekregen voor de oudste. Ziet er allemaal nog erg netjes uit, dus ik dacht gebeiteld te zitten voor komende winter.



Maar zij rookt, veel en binnenshuis. De kleren stinken dus enorm naar de rook. Ik heb ze 1 keer gewassen, maar de rooklucht zit er nog gewoon in.



Nog 4 keer wassen? Drie weken buiten hangen? Speciaal supersterk wasmiddel?



Wat is de truc, weten jullie het?

Uhm…



Mijn vader rookt ook binnen. Toen ik op mij zelf ging wonen rook ik dat pas :oops:.

Nu 1.5 jaar later ruik ik het wel als ik daar ben geweest, bij mij is het na 1 keer wassen wel uit mijn kleren.



Ik zou het wassen en buiten laten drogen, of luchten voor het raam.

Geen idee of er speciaal wasmiddel bestaat voor dat soort luchtjes :think:

een teil vullen met warm water, veel te veel biotex wasmiddel erbij en dan laten weken…dag of 2 echt… daarna nog een keer uitwassen. Dat hielp hier wel met onze eerste bugaboo… die stonk dus ook…

komt ze weer… Azijn :mrgreen:

Neem een emmer, teil of gootsteen, zet daarin warm water met gerust een liter azijn. Laat het daar een paar uur goed in weken.

Daarna wassen met je eigen wasmiddel, en in het wasverzachterbakje doe je ook nog een scheut azijn.



De geur is dan echt weer lekker fris (en nee, het ruikt dan niet zurig)

Goeie tip!

@mamy wrote:

komt ze weer… Azijn :mrgreen:

Neem een emmer, teil of gootsteen, zet daarin warm water met gerust een liter azijn. Laat het daar een paar uur goed in weken.

Daarna wassen met je eigen wasmiddel, en in het wasverzachterbakje doe je ook nog een scheut azijn.



De geur is dan echt weer lekker fris (en nee, het ruikt dan niet zurig)
:thumbup:

Ik ben voor de azijn gegaan. En inderdaad, alles ruikt weer fris en fruitig! Alleen het scheutje azijn in het wasverzachterbakje durfde ik toch niet aan, dus dat is toch gewoon wasverzachter geworden.



Bedankt voor de tip :thumbup:

In wasverzachterbakje gaat goed, doe ik altijd… Gebruik geen wasverzachter, maar gewoon natuurazijn.



Haalt ook veel kalk weg :stuck_out_tongue:

heb je nu niets aan maar als wij feestje hebben gehad waar wordt gerookt dan hang ik die kleding in de sneeuw nachtvorst nachtje of 2 en dan wassen en het is weer fris.

@Tigru wrote:

In wasverzachterbakje gaat goed, doe ik altijd… Gebruik geen wasverzachter, maar gewoon natuurazijn.



Haalt ook veel kalk weg :stuck_out_tongue:




En is veel goedkoper :thumbup:

Werkt hier ook prima hoor!