Mag duidelijk zijn
Maar op het moment zo erg, dat ik op tijden niet kan zitten, lopen, staan. Enkel aan de linkerkant. Ook de HA zegt bandenpijn. Trekt ook helemaal door in mijn linkerbeen, zeker tot net onder de knie en soms tot in de voet. Enkel op mijn rechterzij gaan liggen met een kruik in mijn lies verzacht.
Nadeel is dat ik nergens meer heen kan (we wonen 3 hoog zonder lift, dus moet altijd de trappen op). En dat ik ook nog beroerd er door slaap omdat ik enkel op mijn rechterkant kan liggen…
Iemand nog tips?
Het kan zijn dat er een zenuw knel zit in je lies.
Alleen kan ik je geen tip geven wat te doen.
Misschien kan je eens een fysio raadplegen???
Mijn HA heeft gekeken (en heeft ook een fysio opleiding)… Maandag ook maar eens bij de VK vragen.
Heb geen tips, maar wou je even een :hug: geven…
:hug: :hug:
Ik herken het van mijn eerst zwangerschap. Toen ook bij fysio geweest maar die kon er ook weinig mee; bevallen was de oplossing
Vooral de nachten waren drama want ik ‘kon mijn buik nergens kwijt’, zo voelde het, overal zat spanning in. Ik ben ook al vanaf 18 weken een paar uur minder gaan werken en wat mij goed hielp was een soort van ‘dekmatras’ wat bovenop het gewone matras gelegd kon worden. Toen sliep ik gelukkig al beter. Voor overdag hielp eigenlijk weinig, behlave voldoende rust nemen. Sterkte!
Hier ook ontzettend last van de banden, maar gelukkig niet zo erg als bij jou! Heb inmiddels een ondersteunende buikband gekocht bij prenatal. Deze draag ik alleen als ik in huis bezig ben of tijdens het werk en ik moet zeggen dat ik er wel baat bij heb, al zijn de klachten niet helemaal verdwenen. Verder ben ik ook halve dagen gaan werken en doe ik thuis ook steeds minder. Rust helpt enorm, al is het niet altijd even makkelijk rustiger aan te doen. Sterkte ermee :hug:
Ik doe thuis op het moment zo goed als niks en werken doe ik al even niet… Dus dat is het vreemde. Heb ook al aan een buikband gedacht. En wacht nu maar met ongeduld op april ben ik bang :S
Tigru:
Ik kan je geen tips geven maar ik kom je even een knuffel brengen :hug:
@Tigru: Ik heb zojuist mijn VK even gebeld, omdat ik ook al de héle week giga last van mijn buik heb.
Voelt alsof ik flink wat buikspieroefeningen heb gedaan. Niks is fijn, zitten, staan, lopen, liggen. Pfff… en die nachten :roll:
Zij wilde dat ik zowieso even mn urine laat controleren, om een infectie uit te sluiten. En als advies gaf ze om een buikband ter ondersteuning van de buik te gaan dragen of een hemdje wat wat strakker om de buik zit.
Heb net m’n buikband tevoorschijn getoverd en moet zeggen dat het al wel Ãets scheelt. Maar ik kan nog steeds niet zeggen dat het lekker voelt…
Op zulke momenten ben ik hélemaal klaar met zwanger zijn en wil ik het liefst accuut bevallen :oops:
Ik ben inmiddels zojuist bij de fysio geweest. En het is geen bandenpijn, het is geen bekkeninstabiliteit, maar mijn over-flexibiliteit. Door de zwangerschapshormonen worden de spieren en kapsels daar blijkbaar “luier” en dus flexibeler, maar omdat die van mij al veel flexibeler dan normaal zijn heb ik er zoveel last van. Krijg nu dus ook fysio voorlopig.
Gelukkig weet je nu wat de echte oorzaak is.
Duim voor je dat het snel minder word met de pijn
:hug: :hug: :hug:
Ach komt goed, het komt met vlagen, nog 3 maanden
*denk gewoon positief :mrgreen: *
Hoi hoi, ik heb gelukkig zelf niet veel last van bandenpijn, maar mijn vriendinnetje had het heel erg. Zij droeg altijd van die onderbroeken met steun of een babybelt, dat verlichte de pijn wel wat. Ze zullen ze wel verkopen bij de**** heeft ze ook.
Heel veel sterkte allemaal.
Edit beheer commerciële link verwijderd