Enn de kosten al uitgerekend?

Zijn er hier die hun kosten voor 2011 al hebben uitgerekend?



Heb nu de prijzen van kdv en bso voor 2011 en ga denk ik maar eens kijken of op rekenmodule al iets bekend is voor 2011.

nou volgens mij kan het dus nog niet - want nog geen keuze voor bijdrages 2011.



Nou ja ben iig eens even alle loongegevens op een rijtje aan het zetten om te zien wat we ongeveer gaan verdienen komend jaar en dan heb ik dat alvast paraat samen met gegevens bso/kdv.

op de site van het nibud kan het wel al voor 2011 :wink:

oh ik ga het wel even doen. Onze kinderen gaan pas in sept. weer naar de opvang maar dan wil ik wel ff weten wat ik kwijt ben voor 4 kids :slight_smile:

@eisblume wrote:

op de site van het nibud kan het wel al voor 2011 :wink:




Ik vond het een beetje typisch omschreven - zo van je kosten van 2011 berekend nav die van 2010.



Ik wacht denk ik toch even af tot de belastingdienst de cijfertjes heeft ingevuld in de berekeningsformule / die klopt meestal als een bus.

Ik heb het een paar weken geleden berekend mbv het besluit waarin de percentages zijn bekend gemaakt en het inkomen van dit jaar. Moet wel wat meer betalen.

Maar wat rekenen jullie dan uit? Er is toch nog niks definitief bekend over de kinderopvangtoeslag van volgend jaar? Alleen over welke maximale uurtarieven de BD de toeslag toekent?



Of heb ik ergens iets gemist? Heb toevallig gisteren nog gezocht, omdat wij van KDV gaan veranderen, die sowieso een hoger uurtarief hanteert en er een 2e ukkie naar de dagopvang zal gaan…heel lastig allemaal eigenlijk :think:

De percentages zijn ook officieel bekend gemaakt en wel in dit besluit (staatsblad nr. 705 van 2010):

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2010-705.html?zoekcriteria=%3Fzkt%3DUitgebreid%26pst%3DStaatsblad%26vrt%3Dkinderopvang%26zkd%3DAlleenInDeTitel%26dpr%3DAfgelopenMaand%26sdt%3DDatumUitgifte%26pnr%3D1%26rpp%3D10&resultIndex=0&sorttype=1&sortorder=4#d23345e650

De percentages vind je helemaal achterin in de bijlage en je moet er nog 33% bij optellen (de werkgeversbijdrage).

ik had gelezen dat miv 15 nov - vandaag dus - wijzigingen voor 2011 gegeven konden worden. Het zal mij benieuwen. Het de schoonmaakster die we sinds halverwege dit jaar eindelijk eens hadden gezegd dat het ws einde verhaal is per 1 jan daar we ws meer moet gaan betalen en die ruimte vooralsnog niet hebben.

Nou de klap valt enigszins mee.



We gaan 32 euro pm meer betalen omdat kdv iets duurder is geworden en we gaan 63 pm minder krijgen (maar ja ons gezamelijke loon stijgt ook in 2011) dus al met al 95 euro meer pm dan nu.



Met de schoonmaakster de deur uit - speelt dat ongeveer gelijk :shifty:

wij gaan 65 euro extra betalen

maar ik ga ook behoorlijk omhoog nu dat ik 3de jaars leerling vig-er ben’

kosten kdv gaan dit jaar niet omhoog werd in een brief mede gedeelt dus dat scheelt

nouja nog een half jaar en dan gaat tygo naar de basisschool

Wij betalen per uur iets van 15 cent meer, zag ik. Sowieso hebben we al dure opvang, omdat we een flexibel kdv hebben.

Nu ben ik heel benieuwd: is een gastouder goedkoper, netto?

ligt aan je gastouder en tarieven en uren die je moet betalen verschillen,blij flex opvang reken sommige go alleen afgenomen uren andere de dagenn die ze vrij moeten houden voor jullie kindje.

dus kwestie van informeren wat go in jullie omgeving voor uurtarief hebben en met welk gob ze samen werken ook heel grote prijsverschillen in

@littlewonder wrote:

Wij betalen per uur iets van 15 cent meer, zag ik. Sowieso hebben we al dure opvang, omdat we een flexibel kdv hebben.

Nu ben ik heel benieuwd: is een gastouder goedkoper, netto?




Verder krijg je van de belastingdienst over een lager uurtarief kinderopvangtoeslag, dus goed kijken wat je netto betaalt…

Voor 2010:

@http://www.toeslagen.nl wrote:
Maximumuurtarief



Het maximumuurtarief verschilt per opvanginstelling:

Opvanginstelling Soort opvang Maximum uurtarief



kindercentrum dagopvang € 6,25

buitenschoolse opvang (BSO) € 5,82



gastouderopvang dagopvang € 5,00

buitenschoolse opvang (BSO) € 5,00



Kinderopvangtoeslag wordt berekend over het maximale uurtarief. Is uw kinderopvang duurder, dan krijgt u over het deel boven het maximumuurtarief geen kinderopvangtoeslag. Is uw kinderopvang goedkoper, dan krijgt u over dat hele uurtarief kinderopvangtoeslag.




Voor 2011 zijn die tarieven iets anders…

Wij gaan uiteraard ook meer betalen en krijgen minder terug.



Dus wij hebben 1 dagdeel geschrapt. We regelen wel wat met oma als het niet anders kan.

We houden nu 1 hele kdv verder niets meer. Het kan echt niet meer uit voor ons!!



en ons loon stijgt niet komend jaar!! (tenminste dat was de voorspelling)