enkel ochtend en avondvoeding

Omdat ik over 3 weken weer moet gaan werken en niet mag afkolven (ga er nu niet over uitwijden, maar het kan gewoon niet) ben ik gedeeltelijk overgeschakeld op Fv sinds een week. Ik was ook net erg ziek geweest en de BV was daardoor wel teruggelopen en daardoor ging het afbouwen eigenlijk beter dan verwacht (wat ik stiekem ook wel jammer vond).

Lotte wordt al een tijdje wakker rond 4u, dan krijgt ze BV, dan de volgende voeding rond 7u30 weer BV . Dan de hele dag FV en de late voeding terug BV.

Ik dacht dat ze niet meer genoeg zou hebben smorgens en savonds, bij Jinthe lukte me het namelijk niet en ik heb zo’n leeg gevoel in mijn borsten. Heb net eens afgekolfd om eens te zien en uit 1borst had ik 125 ml, wat beter meevalt dan ik dacht. Als ik uit de andere ook nog wat krijg heb ik genoeg voor de late voeding.

En kan ik misschien toch nog een tijd nog gedeeltelijk BV geven :dance:



Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat dit in stand blijft??

leeg gevoel in je borst wil niks zeggen… die van mij zijn mega leeg en slap voor mijn gevoel en ik heb 2 kids die drinken… ik zou gewoon blijven aanbieden, die 3x per dag… hardstikke goed dat ze dat nog binnenkrijgt en als het goed is passen je borsten zich daar wel in aan… vraag aanbod principe… :think: kolven is trouwens ook geen indicatie voor wat je kindje uit je borst krijgt… ik kolf bijna geen druppel en mijn kindjes verslikken zich soms als ze aan de borst liggen… :inlove:

Wow zou super zijn als het zou lukken Dietske!

Je borsten raken vanzelf ingesteld op alleen 's ochtends en 's avonds voeden

Emma heeft van +/- 9 maanden tot haar 1e verjaardag alleen 's ochtends en 's avonds BV gehad en dat ging heel goed.



Succes!

@Paultje wrote:

Je borsten raken vanzelf ingesteld op alleen 's ochtends en 's avonds voeden

Emma heeft van +/- 9 maanden tot haar 1e verjaardag alleen 's ochtends en 's avonds BV gehad en dat ging heel goed.



Succes!


Ik heb ooit ergens gelezen dat je productie met 9 maanden ongeveer stabiel is. Voor die tijd is er een risico dat je productie omlaag zal gaan als je niet op verzoek blijft voeden. Het kan heel goed slagen, maar er bestaat dus een kans dat je lichaam zegt ‘ah, we zijn klaar’.

Biebels, dat had ik dus bij Jinthe, daar lukte het niet om nog 's morgens en 's avonds te blijven voeden, ze kreeg te weinig binnen. Nu gaat het precies beter, hopen maar dat dat zo blijft.



In het weekend meer aanleggen zou in theorie kunnen maar dat lijkt me weinig zinvol als ik dan van dinsdag tot en met vrijdag weer enkel de ochtend en avondvoeding geef :think:

Ik wil straks ook avond, nacht en ochtendvoeding blijven geven en overdag KV. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik moet 11 februari weer gaan werken en ik zit nu op 7 a 8 voedingen per dag. Ik voed op verzoek.

wawa, bij lukt het tot hier toe goed, maar ik heb wel een stuk langer volledig Bv gegeven dan dat jij zal doen.



Bij Jinthe lukte me het niet maar daar heb ik denk ik de fout gemaakt enkel 1 kant te geven smorgens en 1 kant 'savonds, dus elke borst kwam maar 1 keer per dag aan bod. Nu geef ik 2 voedingen 's morgen en 2 's avonds (met 2u tussen) en dat lijkt veel beter te werken.



Hoeveel dagen ga je werken??

Ik werk drie dagen van half 8 tot 5 uur/ half 6 en één dag van half 8 tot half 2. De rest ben ik thuis en ook 's avonds eigenlijk nooit weg.