Engelse les

Elise is na de zomervakantie begonnen op een nieuwe school

waar Engels al wordt gegeven vanaf groep 1



allemaal eerst heel spelenderwijs natuurlijk

maar ze is net begonnen in groep 3 en voor haar is t nieuw

Nu is ze een erg makkelijke leerling…loopt bijna op alles voor

lees en schreef al zelf in groep 2 bijv.

en pikt nu ook t engels al aardig op



Vanmiddag kreeg ik haar woordenschat even te horen…

en wow ben zo trots…

Mother/Vather/Grant mother/Spoon/Vloor/Door/enzv



Krijgen jullie kids ook al engels ?

en wat vindt je daar nu van ???

Nee, hier geen engels op school. En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het ook een beetje overdreven, ze moeten al zoveel leren. En dat engels pikken ze spelenderwijs toch wel op. Als ze wat ouder zijn vind ik Engelse les prima (als het vrijwillig is) maar niet als ze vier zijn.

van Elise’s vorige school was ik t ook niet gewend

maar hier doen ze t dus al een aantal jaren



Tjaah van mij hoeft t niet perse

Maar goed kwaad kan t ook niet natuurlijk

straks spreekt ze alleen maar beter engels dan mij :oops: haha



Elise krijgt t dus vanaf groep 3 nu

eerste 2 jaar zat ze op een andere school

Jeetje nou al Engels? Dat hebben we hier nog niet hoor. Sterker nog, als leerlingen op voor lopen, hebben ze liever dat ze Spaans gaan leren, want anders lopen ze qua Engels veel te veel voor op voortgezet onderwijs!



Wel lief hoor, al die spellingsfouten, maar ze is nog maar 6 hoor.

@Jenni wrote:

Nee, hier geen engels op school. En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het ook een beetje overdreven, ze moeten al zoveel leren. En dat engels pikken ze spelenderwijs toch wel op. Als ze wat ouder zijn vind ik Engelse les prima (als het vrijwillig is) maar niet als ze vier zijn.




op zich is het de perfecte leeftijd om talen te leren. Vanaf 2,5 jr zelfs al. Eigenlijk is een taal pas op het voortgezet onderwijs leren veel te laat, want het ggaat dan juist moeizamer.



wel leuk hoor! kan me niet voorstellen dat de kids het vervelend vinden. en zo schokkend veel leren ze nou ook weer niet. het is geen woordjes dreunen denk ik?