Enge mannen.....

Nicky heeft het nu al een paar dagen over het feit dat hij een enge man ziet in mijn slaapkamer. Hij is er echt zoooooo overtuigd van! Ik heb al samen met hem, tegen de enge man gezegd dat hij niet meer mag komen maar ik zie aan z’n gezichtje dat hij zich zorgen maakt.

Nicky heeft van kleins af aan altijd al “iets” gezien. Laatste jaar bleef het bij “kindjes” en later ook een meneer. Nu wordt het dus een enge meneer.

Ik wil altijd alle opties open houden. Dus mocht hij meer zien dan ik dan wil ik dat niet zomaar afkappen of tenietdoen als fabel maar ik wil hem wel het gevoel geven dat hij veilig is.

Iemand ervaringen, tips of ideeen hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Ooh vervelend zeg.

Mariano heeft het weleens over een baas die bij zijn deur staat :think:

Maar hij is niet echt bang ofzo.Wij hebben gewoon gezegt dat als hij er weer staat dat hij gewoon moet zeggen dat hij de baas is want het is zijn kamertje en anders komt papa wel :mrgreen: Hij heeft het al een tijdje niet meer over hem gehad maar net in de douche doet hij een handoek voor zijn gezicht maar een gek geluid en zegt ik ben baas :think: dus ik weet ook niet wat hij er nou mee bedoeld.

Is Nicky ook bang?

Ik denk ook niet dat je het moet afdoen als een fabel.Bedenk je anders wat jij fijn zou vinden om te horen.Mischien dat je samen moet zeggen dat hij weg moet gaan omdat Nicky het niet zo luek vind.

Weet het anders ook niet sorry :hug:

Hoop dat je bruikbare tips krijgt :-*

Jee meis, ik heb geen idee?

Wegstoppen of afdoen als iets dat er niet is, zou idd ook niet mijn oplossing zijn maar hoe dan wel heb ik eigenlijk ook geen idee over :think:

Erover praten, maar dat doe je al. Knuf voor Nicky :hug:

Weet hij waarom die man daar staat? Wie het is?

Of durft hij dat niet te vragen?

Want volgens mij moet je ze altijd weg kunnen sturen toch? :think:

Ik zou het zeker niet als fabel afdoen. Mijn mening is dat kinderen nog heel open staan voor zulke zaken. Later sluit het wel, omdat de maatschappij het raar vind… en bij sommige blijft het wel open.

Dank alvast voor jullie lieve reacties :-* .

Nicky zegt dat deze meneer boos is (ik weet nog niet op wie) en dat hij bij mijn bed is… :?

Ik heb 'm nu zover dat hij half/half gelooft dat ik 'm heb weggestuurd maar hij blijft zo volhardend…vind het gewoon zielig voor 't manneke!

Ik kan er zo langzamerhand wel een verklaring voor bedenken, denk ik, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Ik wil uiteraard ook niet ineens te zweverig gaan worden. :angel:

Ik woon nl. in het ouderlijk huis van mijn vader (dus het huis van mijn opa en oma en waar hij is grootgebracht). Hij is helaas zo’n 9,5 jaar geleden gestorven. Nicky sliep altijd op de slaapkamer van mijn vader en wij op die van mijn opa en oma. Sinds 2 weken is dat omgedraaid. Nicky ligt nu op onze oude kamer en wij tijdelijk op de babykamer. Wellicht dat dat meespeelt?

Ik zal inderdaad eens wat duidelijke vragen stellen erover. Waarom Nicky denkt dat hij er is en boos is.

Met het wegsturen heb ik wel ervaring dus dat is het eerste wat ik met 'm heb geprobeerd te doen maar echt overtuigd is hij dan niet. Vaak helpt het wel hoor, als je ze vraagt weg te blijven maar er zijn er bij die hardleers zijn…

Denk jij dat die meneer een bekende kan zijn? Zoiets proef ik uit je verhaal. Misschien eens bij een andere totaal niet samenhangende gelegenheid een foto laten zien van opa of overgrootopa. Misschien herkent hij hem wel. Dan weet je al iets meer.

Laat inderdaad een foto aan Nicky zien, kijk of hij de meneer kan identificeren.

Heb je al gevraagd of diegene weg wil gaan omdat het nu goed is? Heb je uitgelegd aan de persoon dat Nicky er bang van wordt, dat hij het niet fijn vindt? Dat hij er nog niet aan toe is? Dit wil ook nog weleens helpen :wink:

Heel veel succes!

Hey meis, heb je Nicky wel eens een foto van jouw opa laten zien? Niet dat je opa een enge man was hoor, maar misschien herkent hij die wel… Jullie wonen natuurlijk in een oud huis waar vast wel een en ander gebeurd is, dat heb je met oude huizen. Maar die enge man staat nu aan jouw bed, dus op zijn oude kamertje? :think: Wat moet je er nou mee… ik zou het niet negeren iig ze hebben het bij de april mama’s wel eens gehad over paranormaal therapeuten (of zoiets) misschien is dat dan iets? (Of effe Derek Ogilvie bellen :wink: ).

Hoop dat hij er niet te veel last van heeft! :-*

p.s. heb je mobiele stilte?

Oh ik herken je verhaal!

Anique had het vaak over een “opa meneer” die boos is. Hij zit dan op z’n

hurken en aait over zijn wang. Dacht eerst dat ze het verzonnen had maar

ze begon zo zielig te huilen toen ik haar niet begreep.

Ik heb deze meneer idd verteld dat ze er nog niet aan toe is en hier nog

veel te klein voor is.

Daarna is ze weer lief gaan spelen en is die man nooit meer terug gekomen.

Misschien moet je dat eens proberen…

Nathalie krijgt ook weleens “bezoek”. Vanaf dat ze een week of 3 oud was. Ik voel het zelf ook als er iemand bij haar in de kamer is en ik vraag ze altijd of ze weg willen gaan, dat ze er nog niet aan toe is, of ik ze anders kan helpen. Tot op heden werkt dit goed.

Mijn moeder is afgelopen augustus overleden en ook zij is bij Nathalie geweest. En ik heb zelfs mijn eigen moeder gevraagd weg te gaan, dat het goed is, dat ik bij Nathalie ben. Sinds die tijd komt mama in de vorm van een vlinder hier in huis.