enge gevoelens.

hallo.



ik ben morgen 12 weken zwanger.

de dag na dat ik 12 weken zwanger ben moet ik voor een echo naar het ziekenhuis.

ik heb met 7 weken een echo gehad, en ik heb met 9 weken al een echo gehad.

en dat zag er allemaal heel goed uit,

ik haal mij allemaal dingen in mijn hoofd, dat het mischien wel niet goed is als ik donderdag in het ziekenhuis kom.

kan dat eigenlijk een miskraam zonder dat je bloed verliest???

nu hebben wij een kinderkamer gezien op marktplaats, waar mijn man en ik echt helemaal weg van zijn.

hier gaan we morgenavond heen kijken.

en als het ons wat lijkt nemen we de kinderkamer gelijk mee.

ik haal mij weer allemaal dingen in mijn hoofd, en denk dat het mischien wel niet goed is.

woensdag een kinderkamer kopen, en dan donderdag voor controle naar het ziekenhuis.

straks is het mis, en dan hebben we de kinderkamer er staan.

ik word helemaal raar van die rare gevoelens.



veel liefs mij :smiley:

volgens mij heeft bijna iedereen wel zulke gevoelens of zo iets dergelijks.

ik durfde ook niets te kopen voor de 12 weken want wie weet (de goden verzoeken)

en toen ik met 13weken weer naar de vk moest (had met 9weken een echo gehad) was ik zo opgelucht dat we t hartje hoorden. de vk merkte het ook aan mij zo meid was je zenuwachtig? haha ja nogal. het is toch jouw wondertje waar het om gaat!

verder ben ik er niet al te veel mee bezig en probeer ik zoveel mogelijk te genieten!

heel veel succes bij de vk en plezier met alle spulletjes aanschaffen!!

Meid je hebt al 2 goede echo’s gehad de kans dat het nu mis is is heel erg klein vooral als je al een goed kloppend hartje hebt gehad.



@anoniem wrote:



kan dat eigenlijk een miskraam zonder dat je bloed verliest???

Ik wil je niet bang maken maar dit kan idd dan heet het een missed abortion. Dan is het hartje al eerder gestopt met kloppen maar de vruchtzak, vruchtwater enz groeien gewoon door.
In de meeste gevallen zal dan een curetage nodig zijn, heb dit helaas meegemaakt tijdens mijn eerste zwangerschap :cry: :cry:

“een mens lijdt het meest onder het lijden wat hij vreest” naar een quote van Nicolas Beets

Dit is altijd wat ik denk als ik doordraaf in het soort gedachten wat jij beschrijft.



Ik probeer dan te bedenken; beter 12 weken volmaakt gelukkig en misschien dan vervelend nieuws, dan 12 weken in angst te zitten, niet te kunnen eten en daarna getroffen worden door dat vervelende nieuws. Of misschien zelf; 12 weken heel gelukkig en daarna nog blijer omdat alles goed is!

Ik wil geen tijd weggooien met piekeren, waar je niets aan hebt.



Zonder iemand voor het hoofd te stoten of te kwetsen, wil ik hier kort mijn levensovertuiging neerzetten, om duidelijk te maken hoe ik er zelf naar kijk, zodat het jou misschien helpt. (@mod; als dit niet mag, dan hoor ik dat graag!)



Ik geloof dat dingen voor een heel groot deel gebeuren zoals ze gebeuren. Als mijn zwangerschap niet goed gaat, dan is er op dit moment niets wat ik eraan kan doen om dat te veranderen, behalve dan goed eten, gezond bezig zijn etc.

Verder geloof ik dat je wel dingen kunt beinvloeden, een duwtje kunt geven. Als je steeds negatief denkt, breng je die energie in de wereld. Terwijl als je positief denkt, je die energie in de wereld brengt. Daarom kies ik ervoor liever positief af te wachten, dan negatief te denken en te doemdenken.

Natuurlijk lukt dan niet altijd. Soms als ik het echt niet meer houd en ik krijg de nare gedachten niet meer uit mijn hoofd, dan zet ik mijn timer 15 minuten, druk op start, en dan mag ik erover denken, zeggen, gillen, schrijven wat ik wil. Als de pieper gaat is het klaar. En meestal lukt dat heel goed en lucht het erg op en kan ik er weer tegenaan!’



Weet in ieder geval dat je niet alleen staat in je angsten en twijfels.



PS. is die babykamer dicht bij? Haal hem anders een weekje later op als dat helpt voor je eigen gevoel! Dat kan geen kwaad toch?



PS2. ik vind het heel moedig dat je je angsten hier neerschrijft! Er over praten, ook al is het virtueel, kan heel goed helpen. Sterkte meid!

@blue_fairy wrote:

"Ik probeer dan te bedenken; beter 12 weken volmaakt gelukkig en misschien dan vervelend nieuws, dan 12 weken in angst te zitten, niet te kunnen eten en daarna getroffen worden door dat vervelende nieuws. Of misschien zelf; 12 weken heel gelukkig en daarna nog blijer omdat alles goed is!

Ik wil geen tijd weggooien met piekeren, waar je niets aan hebt.

Ik vind je overtuiging en je manier van denken bewonderingswaardig, ik wou dat ik het ook zo kon. Helaas kan ik dat na 2 miskramen niet zo goed meer. :(

@ anoniem:
Bij mijn vorige zwangerschap (die wel goed is gegaan) kreeg ik met 7 en bijna 9 weken een echo in het ziekenhuis, en de gyn zei toen "als je een kloppend hartje met 7 weken gezien hebt en met 9 weken is nog alles goed, dan gaat 98% van alle zwangerschappen daarna goed". Dat is echt heel veel! Mij heeft dat gegeven toen wel wat rust gegeven.

Maar je angst is volledig herkenbaar! Iedere controle blijft het toch weer een heel klein beetje spannend of het hartje nog wel klopt, of beeb het nog wel goed doet. Tenminste, dat had ik wel. :wink:

hallo.



wat fijn al die lieve berichten!!

het is heel fijn dat je hier je verhaal kwijt kan.

donderdag moet ik weer voor controle en dan krijg ik mijn 12 weken echo.

ik laat jullie nog weten hoe het gegaan is.



veel liefs mij

@Kay30: gelukkig heb ik die ervaring niet. Het spijt me voor je dat jij die wel hebt gehad :frowning: het lijkt me heel naar. En ik zeg ook niet dat het me altijd lukt he… ik probeer ook maar iets, zoals iedereen.



Bij mijn vorige zwangerschap (die wel goed is gegaan) kreeg ik met 7 en bijna 9 weken een echo in het ziekenhuis, en de gyn zei toen "als je een kloppend hartje met 7 weken gezien hebt en met 9 weken is nog alles goed, dan gaat 98% van alle zwangerschappen daarna goed". Dat is echt heel veel! Mij heeft dat gegeven toen wel wat rust gegeven.

Oh dat is inderdaad heel prettig om te weten! :)

Veel succes anoniem donderdag! Ik hoop voor je dat alles goed is en dat je daarna wat zorgelozer van je zwangerschap kunt gaan genieten!

Veel succes en het is heel normaal hoor dat je je zorgen maakt … mijn vk zei me destijds bij de eerste … dat zijn nou moedergevoelens. Het begint al als de kleine nog maar net in je buik zit en het gaat nooit meer over, hoewel de scherpe kantjes er wel af gaan. En daar heeft ze gelijk in gehad.

Och meid, wat je voelt is heel normaal…

Maar je zei dat de 1e 2 echo’s goed waren, heb je het hartje gezien/gehoord?

Bij mij zeiden ze toen het hartje klopte dat de kans dat het misgaat nog maar 2% is.

Probeer er maar lekker van te genieten!!



Succes morgen!! :inlove:

't is alsof ik mezelf lees. Ik had ivm met 2 eerdere miskramen al met 7 weken en 10 weken een echo gehad en ik was nog steeds hartstikke zenuwachtig voor de 12 weken-echo. Ik kende de statistieken en wist dat er maar 2% kans was dat het mis was, maar wat als ik nou net tot die 2% behoorde. Ik zou gewoon vanavond gaan kijken en vragen of je morgen mag ophalen of de mensen opbellen en vragen of je de afspraak mag uitstellen tot morgen of een andere dag. Ze zullen het vast wel begrijpen. De angsten bleef ik trouwens houden. Ook met de 17 weken-afspraak bij de vk was ik hartstikke zenuwachtig. Toen ik Olivia begon te voelen, werd het stukken minder. Zodra ik me zorgen maakte omdat ze niet (veel) bewoog, prikte ik in mijn buik om een reactie van haar te krijgen. Veel succes morgen en geniet ervan. Het is een schitterend moment en gezicht als je met 12 weken je kindje op de echo ziet bewegen. Ik vond de 12-wekenecho het mooiste omdat ik toen wist dat ik uit de gevarenzone was en Olivia voor het eerst duidelijk zag en ze zo lekker aan het koppeltje duiken was. Met 20 weken was ze zo groot dat hij niet meer op 1 plaatje past, maar ook die echo was mooi.

hoi …



bedankt voor al die lieve berichten.

donderdag ben ik weer voor een echo geweest.

en alles was gelukkig goed!!

alles zag er perfect uit.

dus alle zorgen en enge gedachten voor niks.

gelijk vanmorgen naar de prenetal geweest.

en alvast wat leuke spulletjes gekocht…



veel liefs aletha

wat fijn voor je :dance:



En nu lekker genieten van het wondertje in je buik!!