energietarieven

Heeft iemand zich hier al eens in “verdiept”?



ik krijg net een mail van mijn provider, met de “deal” dat ik 3 jaar lang een vast atrief kan krijgen, leuk denk ik, mijn fam is er allemaal reuze enthousiast over, dus waarom ik niet?



Ga ik eens ver kijken naar wat dan de tarieven zijn en zie ik dat voor mij de tarieven per eenheid 2 cent hoger zijn dan wanneer ik flexibel blijf, dus zou dat inhouden dat de tarieven 19,5% zouden moeten stijgen wil ik voordeel halen uit dat contract voor 3 jaar.



Klopt dit? zou toch raar zijn?

Ik denk dat je gelijk hebt, er is pas nog iets in het nieuws geweest, dat de tarieven veel te hoog zijn, dus vast tarief zou ik goed naar kijken, want prijsstijging zal niet veel gebeuren de komende tijd, de toezichthouder vindt namelijk dat het transport van de stroom enzo veel te veel geld kost, daar moeten ze op bezuinigen.

ow kee… dan houd ik het voorlopig nog even zo, ben benieuwd naar andere reacties.

Toevallig hoorde ik vorige week op het nieuws dat slechts een klein percentage zich bezig hield met die tarieven, vraag me af hoeveel kokkers dat wel hebben gedaan :wink:

Nou heb al een paar jaar geleden het vast laten zetten met de gas tarieven en nu mijn voordeel eruit getrokken metd e prijsstijgingen. Weet niet of je er nu voordeel uit haal nu dat het al aardig in de top zit :think:

een jaar of 4 terug had ik ook gas vast voor 3 jaar, maar dat liep vorig jaar af en heb ik niet verlengd, gewoon uit luiïgheid.



maar ik ben nog verder aan het kijken, vast tarief scheelt scheelt zelfs nog wat meer (bijna 1 cent, lijkt bijna waar heb je het over hihihi) als ik dacht…

nu doen lijkt me echt niet voordelig.



wat ik me afvraag, heb je toen de tarieven vergeleken Corina? ik namelijk niet, en ik zou dus ook niet weten of het duurder of goedkoper was eigenlijk, ik dacht, vast is goed, zekerheid etc…