Energie verbruik

hoi meiden.



Ik had een vraag. Sids Stein los loopt en meer doet komt hij niet goed aan. Hij eet wel gewoon veel hoor. Maar wie weet dan een paar gezonde energie rijke tussendoortjes.



Voor zijn lengte mag hij namelijk echt niet afvallen (ik dacht dat ie te dik was maar CB zei van niet doordat ie lang is)



Alvast bedankt

banaan bevat veel koolhydraten dus dat is een goede verbrander. Verder krijgt Aniek vaak als tussendoor rijstepap… dus rijst met melk, beetje kaneel en bruine suiker. Vind ze heerlijk en Rijst is een mega energie bron. Zou ze die dingen niet eten dan valt ze ook af.



Ook krijgt ze 1 x per dag een beker chocolademelk. (volle)



haar gewone melk is nog steeds halfvolle, melkvetten zijn namelijk niet de meest gezonde vetten.



Ik denk dat hier de rijstepap het meest doet, vind ze heerlijk, eet ze zo een schaaltje van leeg en ze is nu goed van gewicht, dat is heel lang wel anders geweest (woog ze met een lengte van 84 cm nog geen 10,5 kilo)

en als je borstvoeding geef…weetiemanddaar ookwat voor



onze Dominique is 7,5 mnd en loopt langs alles waar ze maar kan lopen, en sinds vandaag kruipt ze dus ook…



Merk ook aan haar dat ze honger/trek heeft…

heb haar vanmiddag 1 bruine boterham met smeerkaas gegeven en een hele pot 6mnd fruithap( die heb ik nog staan de rest is 8mnd)…



Ze heeft er wel genoeg aan maar als ze nu eenmaal gaat kruipen en lopen…zal ze toch meer nodig hebben …



ben benieuwd :wink:

@caby wrote:

en als je borstvoeding geef…weetiemanddaar ookwat voor


Gewoon lekker blijven geven! En dan inderdaad een stuk banaan tussendoor of wat brood. Of een fruit- of groentehap (rapley of prak). Wij geven Myrthe nu ook yoghurt en rijstepap naast de BV, maar tot 14 maanden hebben we koemelkproducten gegeven.

banaan raply vind ze niet te vreten werkelijk waar niet, en fruithap met banaan er in ook niet…



vandaag heeft ze 2 bruine boterhammen op zonderkorst met smeerkaas, kind is nog net geen 8 mnd, zoveel eet mijn middelste dochter van bijna 7 niet eens :roll: :roll:



maar soms is het een boterham smiddags en daarna nog een halve fruithap en dan een half uur later de borst…



ik kan je wel zegggen dat het nu een stuk beter gaat en dat ze niet meer continu jammerd…dus verzadigd is ze wel :mrgreen: :mrgreen: