Mats had altijd het volgende ritme met zijn slaapjes:
's Nachts sliep hij van 19.30 tot 's morgens 07.00 ongeveer. Soms iets eerder, heel soms iets langer.
's middags sliep hij van 12.30 tot 14.00 soms 14.30 ongeveer.
Sinds een week slaapt hij van 's avonds 19.30 tot 05.00, hooguit 05.30! En hij redt het daarom niet to 12.30 dus hij kakt rond 10.00 helemaal in. Het is gewoon zielig om hem wakker te houden en ook eigenlijk geen doen. Dus hij slaapt tot een uur of 11.00 en vervolgens de rest van de dag niet meer! Maar om nu te zeggen dat het goed is voor zijn humeur… :eh: :thumbdown: Avondeten is al wat vervroegd maar blijft een ramp omdat hij dan hartstikke moe is. Wonderbaarlijk knapt hij na het eten weer wat op en redt hij het dus wel tot 19.00/19.30.
Geen idee wat nu de reden is voor deze omgooi! Hebben jullie tips om hem weer op zijn normale schema te krijgen? Of is het een tijdelijke fase?
Vervelend hé! :-
Cas deed het ook een tijdje geleden maar wat ik dus noooit heb gedaan, is met hem opgestaan.
Om 5.30u is het nog nacht, PUNT!
Ik ging wel 1x om te kijken of er echt niets was en zo niet, dan ging ik gewoon mijn bed weer in en liet hem huilen… soms duurde dat wel een uur ja, maar nacht is nacht, ik sta niet op! :naughty:
Hij viel dan meestal weer in slaap voor een uurtje.
Dat heeft hooguit 3 nachten geduurd maar het is even volhouden en slapen doe je uiteraard zelf niet meer maar ik gaf er niet aan toe.
Met Broes en Senne ook hetzelfde gehad en ook bij hen ben ik nooit opgestaan, vanaf 7u sta ik pas op… (wel in normale omstandigheden wel te verstaan hé, dus niet bij ziekte e.d).
Wat doe jij als hij om 5.30u begint te huilen? :-
@Bietje wrote:
Vervelend hé! :-
Cas deed het ook een tijdje geleden maar wat ik dus noooit heb gedaan, is met hem opgestaan.
Om 5.30u is het nog nacht, PUNT!
Ik ging wel 1x om te kijken of er echt niets was en zo niet, dan ging ik gewoon mijn bed weer in en liet hem huilen… soms duurde dat wel een uur ja, maar nacht is nacht, ik sta niet op! :naughty:
Hij viel dan meestal weer in slaap voor een uurtje.
Dat heeft hooguit 3 nachten geduurd maar het is even volhouden en slapen doe je uiteraard zelf niet meer maar ik gaf er niet aan toe.
Met Broes en Senne ook hetzelfde gehad en ook bij hen ben ik nooit opgestaan, vanaf 7u sta ik pas op… (wel in normale omstandigheden wel te verstaan hé, dus niet bij ziekte e.d).
Wat doe jij als hij om 5.30u begint te huilen? :-
O dat doen wij ook niet hoor! Hij blijft zeker nog een uur wakker in zijn bed en dat vindt hij ook niet erg hoor. Maar slapen doet hij niet meer en daarom kakt hij een paar uur later helemaal in.
Ooh maar dan zal dit vanzelf wel weer overgaan! :thumbup: :-*
Is even heel vervelend, i know… maar als jullie niet toegeven zal hij het op den duur wel saai beginnen vinden,… er valt toch niet veel te beleven om 5u 's morgens…
@Bietje wrote:
Ooh maar dan zal dit vanzelf wel weer overgaan! :thumbup: :-*
Is even heel vervelend, i know… maar als jullie niet toegeven zal hij het op den duur wel saai beginnen vinden,… er valt toch niet veel te beleven om 5u 's morgens…![]()
Nee dat lijkt mij ook! Bovendien is het nog pikdonker. Maar hij heeft de grootste lol met zijn knuffels en met papa roepen. Ook wel weer heel schattig natuurlijk :inlove:
Haha ja zo is het wel schattig, Cas huilde alleen maar, dat was niet zo schattig! :lol:
Lijkt me lastiger te negeren wanneer hij heel lief papa ligt te roepen… :think: :inlove:
En kan hij dit zo tot 7u volhouden?? :shock:
Zonder dat hij in huilen overgaat of nog beter, weer in slaap valt?
@Bietje wrote:
Haha ja zo is het wel schattig, Cas huilde alleen maar, dat was niet zo schattig! :lol:
Lijkt me lastiger te negeren wanneer hij heel lief papa ligt te roepen… :think: :inlove:![]()
Aangezien ik geen zin heb om uit bed te gaan zeg ik dan: Schat, hij roept jou hoor! :mrgreen: Maar dat is meestal als we al een uur wakker liggen.
Hahaha handig dat ie dan wél papa roept hé! :mrgreen:
@Bietje wrote:
Hahaha handig dat ie dan wél papa roept hé! :mrgreen:
Hij roept de hele dag papa. Mama is alleen maar handig als er eten in moet ofzo :roll: Het is absoluut een papa’skindje!
Grappig, Cas was dat een paar weken terug ook, was constant ‘papa, papa!’ ik vertelde ook iedereen dat hij echt een papaskindje was en op een paar dagen tijd is dat helemaal omgeslagen naar … mama … :inlove:
Eerlijk gezegd vond ik papa wel lief (en handiger! :silenced: :mrgreen: ).
Ach ja, ik vind het ook wel prima zo. Papa doet nu eenmaal de laatste tijd meer met hem dan ik. Komt natuurlijk door die bi. Dus het is wel begrijpelijk hoor.
Kindjes hebben zo nu en dan even een ‘onderbreking’ van hun normale ritme. Waardoor? Misschien stiekem iets onder de leden, misschien een beetje onrustig door het een of ander, misschien een sprongetje ofzo, is me nooit duidelijk geworden.
Hier is het tot nu toe altijd zo geweest dat hij als vanzelf weer terug ging in zn oude ritme, ik hoop dat het jullie ook zo zal vergaan. Inderdaad niet zo vroeg toegeven, als hij het gezellig heeft in zijn bed is dat prima. Is het een idee om hem dan om 9.30 op bed te doen, en niet te wachten tot hij instort, misschien ben je dan de extreme vermoeidheid voor en slaapt hij wat langer?
@D. wrote:
Kindjes hebben zo nu en dan even een ‘onderbreking’ van hun normale ritme. Waardoor? Misschien stiekem iets onder de leden, misschien een beetje onrustig door het een of ander, misschien een sprongetje ofzo, is me nooit duidelijk geworden.
Hier is het tot nu toe altijd zo geweest dat hij als vanzelf weer terug ging in zn oude ritme, ik hoop dat het jullie ook zo zal vergaan. Inderdaad niet zo vroeg toegeven, als hij het gezellig heeft in zijn bed is dat prima. Is het een idee om hem dan om 9.30 op bed te doen, en niet te wachten tot hij instort, misschien ben je dan de extreme vermoeidheid voor en slaapt hij wat langer?
Sluit ik me helemaal bij aan, ook idd misschien het échte vermoeide voor zijn door m iets eerder naar bed te brengen…
Maar… is het niet toevallig begonnen na de mex. griepprik? Misschien toch iets onder de leden daardoor?