Jasly heeft haar nieuwe hobby, Op dr buik rollen en dan schreeuwen na een tijd omdat ze nog niet terug kan rollen,
Dus dan draai ik haar om, Draai ik me om ligt ze weer op dr buik,
En dat dan steeds weer en weer, Ik vind het niet zo erg maar hoe leer ik haar terug te rollen, Want ze word er zo woest van als ze niet terug kan, En als ik haar draai dan rolt ze weer terug,Ze maakt er echt een gewoonte van,
Eerst kon ze niet rollen op dr buik met dr slaapzak aan,Maar nu kan ze het wel,
Ik vind het zo verschrikkelijk eng! Ik kijk nou steeds om de 5 minuten,
Maar Jasly huild dr zelf binnen 5-10 minuten in slaap, In die tijd rolt ze soms ook steeds op dr buik en dan kan ze ineens niet meer dr hoodje op houden en huilt/krijst ze tegen het matras aan, Ik was zo erg geschrokken dat ik nu bij haar blijf tot dat ze in slaap is gehuilt,
Ik snap van mezelf dat dat ook niet kan,
Maar ik vind het zo eng dat ze nog niet terug kan rollen, Ze is wel heel sterk trouwens en al bijna 4 maanden,Maar wat moet ik nou doen,
De vriend van mn moeder (een beterweter) zegt dat ik haar moet vast zetten in dr bed!!! :shock: Dat idee aan maakte me bang! Hij zei dat ie dat vroeger ook deed bij zn dochter met een tuigje ofzo… :think:
Ik vroeg laatst of jasly in de buggy mag,
Ikl heb een buggy die op het laagste ligstandje kan,
Ik heb een 3in1(ben er pas achtergekomen dat 3 een maxi-cosi is)
Maar ze is volgens mij nog iets te klein voor de buggy maar ze vind het fanastisch,
Ik heb een blokje om met haar gelopen en even op de hoek naar de supermarkt geweest, Dus niet echt lang met dr gelopen,
En ze vond het zo leuk!!!Want de bak vond ze een drama, ze past er net in maar kan niks zien, Ze blijft maar huilen en nog eens huilen als ze in dr bak zit, en in de buggy vond ze het echt leuk, Maar is het wel verstandig???En wat moet ik anders doen? een grotere bak kopen voor de wagen???
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties op mijn zo veelste vraag!!!
Groetjes Jeanette
volgens mij kun je haar gewoon in de buggy op de ligstand doen hoor, daarmee belast je immers haar rugje minimaal. En ze is ook al bijna 4 maanden, dan kan dat best. Ze mag best iets zien van haar omgeving
ik zou vooral proberen je kindje te volgen in haar ontwikkeling ipv een beetje op de zaken vooruit lopen. Het lijkt een beetje of je heel veel haast hebt.
Rollen bijvoorbeeld kún je je kindje niet aanleren, dat is iets wat ze zelf doet zodra ze er aan toe is. (je kan het allicht wat stimuleren door met haar op een doek op en neer te rollen).
En allciht voor het kinderwagen’probleem’ een buikdrager een goed idee? Dan kan ze ook lekker rondkijken.
Ik heb geen haast hoor met haar ontwikkeling!
Ik wil mn kindje niet ongelukkig laten huilen als ze in de bak zit of als ze rolt op dr buik en niet terug kan rollen,
ik dacht dat ik haar dan wel kon helpen of leren ofzo,
Maar schijnbaar kan het niet,
Jasly laat ik elke avond op een groot kleed lekker spelen op de grond ipv haar box dan, soms is ze de box zat en wil ze meer ruimte enzo,
En dan ga ik bij dr liggen op de grond tv kijken en haar steeds weer terug rollen als ze gaat gillen dat ze weer terug wilt,
Ja ik heb een buikdrager maar ik heb zo een last van mn bekken dat ik moeite heb met lopen en vooral haar erbij te dragen,
Weet iemand waar ik zo een slaapzak kan halen met 4 van die touwtjes aan de zijkant zodat ik haar kan vast zetten,
Of is dat ook te gevaarlijk?
wat moet ik anders doen voor het rollen??
Lekker laten gaan en af en toe terug rollen, ze leert het vanzelf hoor
Neej geen touwtje en banden en tuigjes in bed doen hoor…echt gevaarlijk!
Het enige wat je kan doen is haar goed laag leggen en strak instoppen met haar laken.
En terugrollen idd.
Evt kan je voor zo’n kussen gaan,daar leg je tussenin met haar lijf zodat ze niet kán rollen!
En mbt het rollen in de box…1 tip…je hoeft haar niet te laten huilen en gillen…maar zolang jij haar gaat draaien bij gillen blijft zij gillen zodat mama komt om haar te draaien
Ik deed dat bij mijn 2e anders,liet haar klooien…maak je maar boos…werk er maar voor…binnen een week kon ze heen en terug :inlove:
Maar dat moest ik ook leren.
Je kan haar leren haar arm lang te leggen en dan haar dat laatste zetje mee te geven omdoor te rollen,zo krijgt ze het gevoel.
slaapzak van onderen instoppen wil ook wel eens helpen.
@monique wrote:
slaapzak van onderen instoppen wil ook wel eens helpen.
Nope!!!
Dat is vastleggen en vastleggen is gevaarlijk :naughty:
Als de voetjes van een beebje nou eens knel komen te zitten in de draaiing???
Jeanette, niet doen hoor en ook die slaapzak niet doen.
Lees het geel/rode foldertje nog maar eens na wat je van het cb hebt gekregen over veilig slapen.
Ik leg veron ook met het slaapzakje onder tussen de matras en bedje , anders rolt hij ook het hele bed door, en dat vind ik persoonlijk enger omdat hij dan ook met zijn hoofd onder de deken kan komen dan hem onder de slaapzak ïnstoppen" maar iedereen zijn ideeen
Succes in elk geval , gr loes
@dyfaine wrote:
Ik leg veron ook met het slaapzakje onder tussen de matras en bedje , anders rolt hij ook het hele bed door, en dat vind ik persoonlijk enger omdat hij dan ook met zijn hoofd onder de deken kan komen dan hem onder de slaapzak ïnstoppen" maar iedereen zijn ideeen
Nou ja ideeën…Word alleen maar ten zeerste afgeraden door de stichting wiegendood en consument en veiligheid omdat het levensgevaarlijk is :wall:
Moet je zelf weten, is jouw kind maar om het dan anderen aan te raden…
Hier staan wat tips om je baby wél veilig te slapen te leggen klikkerdeklik
@Mellie wrote:
@dyfaine wrote:Ik leg veron ook met het slaapzakje onder tussen de matras en bedje , anders rolt hij ook het hele bed door, en dat vind ik persoonlijk enger omdat hij dan ook met zijn hoofd onder de deken kan komen dan hem onder de slaapzak ïnstoppen" maar iedereen zijn ideeen
Nou ja ideeën…Word alleen maar ten zeerste afgeraden door de stichting wiegendood en consument en veiligheid omdat het levensgevaarlijk is :wall:
ik wist dus niet dat het werd afgeraden ik weet alleen van die klemmen dat dat niet mag.
ik heb het ook altijd gedaan alleen had het niet veel zin, maar ik denk ook wel dat ze toen ouder waren dan 4mnd…
Vastleggen wordt idd ten zeerste afgeraden… maar ja op de buik slapen ook en dat gebeurt ook vollop…
Hier ook een meisje dat net is begonnen met rollen op haar buik en nog niet terugkan…
Je kunt als je met haar op het kleed ligt wel een beetje stimuleren door een favo speeltje te nemen en die voor haar te houden dat ze ernaar kijkt en gaat grijpen en dan opzij bewegen dat ze meebeweegt en dan kan ze zo de beweging leren om om te rollen… ( snap je het nog hihi)…
Maar echt leren kun je idd niet… en wat anderen ook al zeggen, niet te snel eropaf even laten mopperen en laten proberen dan leert ze het wel…
Maar in bedje snap ik dat het eng is…
Bij Tessa deden we haar dekentjes gewoon lekker strak instoppen dat ze niet zo makkenlijk kon rollen en dan maar bleef liggen, maar dat is met dit weer ook niks en op den duur als ze te sterk worden helpt het ook niet meer…
Het enige dat je kunt doen dan is terugrollen savonds en wachten tot ze het geleerd heeft…
maar wat doe ik dan met een meisje dat ook omrolt maar ook meestal niet terug rolt zo is dat niet erg ik let op haar en hou haar dus gewoon in de gaten als ze op haar buikje terecht komt , maar meestal als ik naar bed ga dan kijk ik bij haar en dna ligt ze ook op de buik , en als ik haar dan voorzichtig omdraai dan krijst ze alles bij elkaar en heb ik zeker een uur nodig om haar weer in slaap te krijgen
dit is niet altijd natuurlijk , maar ik vind het zielig dat ze steeds wakker word ,
ik wil haar ook niet op haar buik laten liggen dat durf ik niet :?
wat kan ik daar nou tegen doen :think:
mellie schreef:
Ik raad niemand wat aan , ik geef alleen aan wat ik doe en wiegendood is nooit bewezen dat t aan buikliggen ligt…
Ik zelf ben er niet bang voor en net wat hier ook wordt gezegt zijn zoveel beebs die op hun buik slapen.
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze doen net als ik als ik hem instop met zijn slaapzakje , dat iemand anders het daar niet mee eens is is zijn probleem.
Net als ik jou in je waarde laat het niet te doen .
Baby’s slapen het veiligst op hun rug. Het slapen in een babyslaapzak maakt het moeilijker om naar de buik te draaien. Eventueel kan het voeteneind van de babyslaapzak worden ingestopt of een lakentje gebruiken om uw kind goed in te stoppen. Een kind leert namelijk van de rug naar de buik te draaien door de voeten in de lucht te steken en die naar één kant te laten vallen. Overdag als uw baby wakker is en u erbij bent, moet u uw kind regelmatig op de buik leggen om de motoriek te oefenen.
Maar dit mag wel?Als ik de onderkant van dr slaapzak onder het matrasje vast maak???
Jasly krijgt het de laatste dagen goed voorelkaar om met dr slaapzak op dr buik verder te slapen, Ik schrik er best wel van,
Ik vind het namelijk een enge gedachte want ze kan nog niet terug rollen,
Daarom vroeg ik me af wanneer ze wel kan terug rollen…
Want dan maakt het toch niet meer zo uit of ze op dr buik slaapt of niet,
Het lijkt wel alsof Jasly het lekkerder vind om op dr buik te slapen, Ze valt dan namelijk best wel snel in slaap,
Maar dan kom ik weer en dan leg ik haar weer op dr rug, En wakker is ze weer… Maar ben er gewoon een beetje bang voor,
Ik kijk nou best wel vaak steeds bij haar,
In het begin was ik al heel erg bang voor wiegendood en toen hadden wat mensen me gerust gesteld maar nu maakt het buikslapen me zo angstig,
Er staat dat ik beter ook niet zo een slaapzak met riempjes kan kopen,
En andere raden het me weer aan…
Consument en Veiligheid raadt af om voor het vastleggen van uw kind gebruik te maken van enigerlei soorten banden en riemen. Met slaapzakriemen en banden van eigen fabrikaat zijn dodelijke ongevallen gebeurd. Het is mogelijk om het matras in te drukken en op die manier kun je een hand onder de riem door duwen en sommige kinderen lukt het om hun hoofd eronderdoor te duwen. Zeker als zo’n riem alleen onder het matras doorloopt, is het eenvoudig om ruimte te creëren. En als zo’n riem alleen door de armsgaten loopt, kan de achterkant van de slaapzak zich opstropen. Kinderen vanaf 10 maanden zijn al sterk genoeg om zo’n riem om hun nek te draaien. Sinds juli 2004 zijn slaapzakriemen door de Voedsel en Waren Autoriteit uit de handel genomen.
Mag ik haar nu wel vastzetten met de onderkant???Want eerst werd dat me ook afgeraden..
Jasly is wel heel sterk en trapt alle dekentjes van dr af en meestal ligt ze dan horizontaal in dr bedje te slapen... Daarom gebruik ik naar advies van andere de slaapzak zodat ze het niet koud krijgt ofzo...
Ik zou haar helemaal niet vastleggen. Er zijn al meerdere keren ongelukken mee gebeurd. Ik persoonlijk zou het niet aandurven. Ik zou meer voor de methode van Renzosmam gaan. Ze moet het toch zelf leren, dan weet je zeker dat weer terug kan rollen.
Liefs Moirah
Jeanette er staat nu bij aangeboden hier zo’n babysleep te koop,daar kan ze tussen liggen en niet omrollen in bed.
Kijk maar ff :thumbup:
Fietje d’r winkel
ja, ik wilde hem ook gaan promoten, met veel plezier bij anna gebruikt die babysleep.
En ik woon ook nog eens in de buurt
Jeanette,
Mijn meisje doet exact hetzelfde als jij. Slaapt ook in een slaapzakje omdat ze haar hele bedje doorkruipt. En kan nog niet terug naar haar rug. Ik ga dus elke paar minuten kijken als ze nog niet slaapt en draai haar dan terug. In de box laat ik haar even mopperen, maar het duurt gewoon een tijd (kan wel 2 maanden zijn heb ik gehoord) tot ze leren terug te draaien. Gewoon geduld houden dus. Straks komt de fase dat ze net kunnen staan en dat dus ook voortdurend doen in bed… is ook reuze vermoeiend :mrgreen: Als ze op haar buik in slaap valt…tjsa, dat is lastig. Ik heb dat bij mijn oudste pas zo gelaten toen ze goed terug kon draaien (en idd sliep ze vanaf dat moment beter), ik kan je daar niet goed in raden. Ik zou zelf niet kiezen voor zo’n zijslaap kussen, voor mij is het natuurlijk dat een kind dat kan bewegen dat oefent in bed. Zelfs al is dat tijdelijk lastig voor zichzelf en voor de ouders.
Ik zou zelf nog niet voor de buggy kiezen, maar jij bent haar mama, dus volg je eigen ideeen! Wel zo plat mogelijk dan he?
Ik vind het hardstikke goed dat je zoveel vragen stelt hoor!! Maar laat je vooral niet te onzeker maken, volgens mij doe je het prima als mama!
Een babysleep is een goed idee. Werkt perfect, is veilig en is te gebruiken tot een half jaar. Maar zoals al gezegd werd, nooit vastleggen! Vroeger werden er speciale riemen verkocht om een kind vast te leggen. Maar daar zijn doden bij gevallen dus ze zijn uit de handel genomen. Nooit doen!
En wat betreft dat rollen… tja, dat hoort erbij, dat op hun buik draaien en dan liggen krijsen… het ene kind kan heel snel weer terugrollen, het andere kind doet er veel langer over (zoals de mijne: 2 maanden). Je bent ff bezig, maar je kleine volgt toch zijn eigen koers, doe je niet zoveel aan ben ik bang…