en van de 4 naar 3 voedingen?

Noëlle is nu ruim 6 maanden en we mogen van het cb afbouwen naar 3 voedingen. Ze krijgt al groente en fruit.

Gisteren kwam ik uit mn werk en had mn schoonmoeder de 16.00 fles nog niet gegeven, Noëlle lag te slapen. Het was 17.30 en een half uur later krijgt ze dr groente. Dus heb ik die fles overgeslagen. Gaat prima! Zou ze nu dan toch wel genoeg krijgen als ik dit voortzet?

En is die 16.00 fles een goede om te laten vallen?

Hoe doen jullie dit? of hebben jullie dit gedaan?

Hier kreeg mijn dochter ook al vanaf 6 maanden maar 3 flessen.

En kreeg ze rond 16:00 a 16:30 haar warme hap met een toetje en dan voor het slapen nog een fles.

In begin at ze nog niet genoeg groente en kreeg ze dan een flesje van 100cc erna.Toen ze meer ging eten zijn we gestopt met dat flesje.

Maar je moet wel zorgen dat ze aan het aantal cc melk komen.

Ik weet niet wanneer ze het laatste eten krijgt in de middag ?

als dat zo rond een uur of 13:00 is en om 18:00 pas warme hap dan zou ik wel een liga of cracker ofzo met wat diksap geven tussendoor rond 15:00 ofzo.

De fles van 16.00 uur kun je dan prima laten vallen. Je meisje geeft vanzelf wel aan wat ze wil.

Tycho liet ook merken dat hij de fles van 16.00 uur ook niet meer nodig had. We kwamen toen ik de knup met de groentehap.

Schema van Tycho:

7.00 uur: fles180 cc+6 schepjes

9.30 uur: 1 stuk vers fruit + diksap

12.00 uur: 1 boterham

13.00 uur: fles 180 + 6

15.00 uur: diksap

16.30 uur: groentehap + zuivelhapje

19.30 uur: fles 180 + 6

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs, Chantal

Dank jullie wel voor de antwoorden! :-*

Ik geef ook tussendoor, rond een uur of 15.00 een liga met roosvicee. Ik kijk het even aan hoe het gaat zonder die ene fles, kan evt nog een klein flesje geven net als Romata deed…

DIt is nu haar schema;

700 180+6

930 fruit

1200 180+6

1500 liga met roosvicee

1600 180+6 (maar die valt dan dus weg)

1800 groente (nu nog een klein potje)en een danoontje

2000 180+6 en rijstebloem

Als ik de groente vroeger geef, en wat meer dan moet het toch wel voldoende zijn zonder die 1600 fles?

Je kunt ook 2 tussendoor momentjes doen als je kindje het niet vol houd.

Dus bijv om 14:00 een rijstencrackertje + diksap/water zijn heel inimini van Bambix 6+ Maanden.

En om 16:00 een liga met wat diksap, of je geeft hier wat fruit vers.

Weet natuurlijk niet of dat uitkomt met haar slaapjes.

Je kunt de warme hap ook vroeger geven bijvoorbeeld om 17:00 en dan zit er 3 uur tussen het eerst volgende eten ( fles ).

En een klein potje met een danoontje/yoghurt of fruithapje of wat dan ook moet voldoende zijn hoor.

Toen mijn dochter een klein potje helemaal op at ben ik gestopt met de fles.

En begonnen met de 6+ maanden potjes en om de dag een paar hapjes meer geven totdat ze uiteindelijk een heel potje leeg at.

Want als ze uiteindelijk zo’n 6+ maanden potje leeg eet helemaal en een toetje, lijkt het mij niet echt handig als je 2 uur later een flinke fles geeft.

En of ze die dan leeg drinkt :think:

Dan zit er te weinig tijd tussen he… Ik heb net de groente al gegeven, dan krijgt ze om 20.00 de laatste fles. Vandaag heeft ze wel de 2 flessen leeggedronken, normaal laat ze wat staan.

Je kunt er ook voor kiezen om die papfles weg te laten :think:

Weet niet of je een papfles geeft op advies van het CB omdat ze te min is ofzo ??

Want je hoeft geen papfles te geven he.

Mijn dochter heeft hier ook een tijdje een papfles gehad, maar ik ben daar uiteindelijk mee gestopt, en merkte direct dat ze beter haar flessen leeg dronk.

Ik geef de papfles omdat er op de lijst van het cb staat 2 flessen en een papfles, dus die heb ik als eerst bijgevoegd. Die drinkt ze niet altijd leeg, ze heeft vanavond weer een laag laten staan… :think:

Verder deed ze het heel goed op de 3 flessen vandaag… Ben benieuwd of ze er vannacht geen last van krijgt,

dit is Jade haar schema

7.00 fles 210cc + 7 schepjes + 1 schepjes bambix…

10.00 fruit

(11.30 broodje vanaf volgende week )

13.00 fles 210cc + 7 schepjes + 1 schepje bambix

15.00 sap + een koekje

18.00 groente (zit dan tegelijk met ons aan tafel… vanaf feb. wordt dat 18.30 want dan ben ik pas om 18.12 klaar met werken…)

20.00 fles 210 cc+ 7 schepjes + 3 schepjes bambix

(soms maak ik er een papfles van…als ze erg hongerig is)

@jet1981 wrote:

Ik geef de papfles omdat er op de lijst van het cb staat 2 flessen en een papfles, dus die heb ik als eerst bijgevoegd. Die drinkt ze niet altijd leeg, ze heeft vanavond weer een laag laten staan… :think:

Verder deed ze het heel goed op de 3 flessen vandaag… Ben benieuwd of ze er vannacht geen last van krijgt,

Nou een papfles mag je geven maar hoeft dus niet.

Aangezien ze ook iets had laten staan, zou ik van die papfles toch eens een normale fles maken.

Van een papfles bleef hier zeker altijd 40 a 60cc staan. En sinds ik van die papfles ben afgestapt drinkt ze hem altijd leeg.

Gaan we vanavond eens zonder proberen!

Nou ging weer niet best vandaag…

Om 1200 dronk ze de fles nog niet eens half leeg…

Toen naar bed gegaan en om 1500 krijsen! Echt het hongerhuiltje. Een half flesje gemaakt, en die ging er wel in!

Om 20.00 een gewone fles gemaakt en die dronk ze ook maar 3 kwart leeg. Hopelijk gaat het morgen beter!

Hey Jet,

Grappig, zat net met hetzelfde probleem!

Hier ongeveer:

07:00 papfles (180+6 en rijstebloem)

11:00 180+6

14:00 fruit

15:00 180+6

17:30 groente

19:30 180+6

Die van 15u wordt regelmatig later, :think: Ik vind het dan ook zoveel, fruit, fles, groenten, fles…Eigenlijk wilden wij de laatste fles laten vervallen…ik vind het zelf niet nodig dat ze met zo’n volle buik naar bed gaat (vandaar ook de papfles 's ochtends, welke we tzt vervangen door een bordje pap)

Maar misschien is die fles van 15u wel een goede, die van 11u zal tzt ook verplaatsen naar een uur of 12 (na een broodje)…

Gepuzzel he?!

Even deze vraag uppen, want ik loop hier nu tegenaan. Hier ook dat ze sinds een of twee weken echt wat in iedere fles laat en deze dus niet leeg drinkt. En de laatste fles is een papfles. Dit omdat ze voor mijn gevoel dan beter doorslaapt. Maar ik ga ook eens proberen om 's morgens de papfles te geven ipv 's avonds. En dan wat schuiven met de tijden.

Iemand met een schema van drie flessen? Hoe meer hoe beter, want ik vind het nog wat lastig…

Hier mogen we ook een fles laten vallen, maar meneer lust geen diksap :think: . Probeer het al een tijdje maar hij vindt het maar niks.

Ons schema is:

7.30 1e fles 180CC + 6 scheppen

9.00 fruit

12.00 1 boterham + 120 CC + 4 scheppen

15.00 rijstewafel (8 mnd met 120 CC + 4 scheppen). (Deze fles wilde ik dus vervangen door wat roosvicee maar datlust hij dus niet)…

17.15 warme hap

20.00uur 180 CC + 6 scheppen.

Hier overigens geen papflessen want daar vindt hij ook niet veel aan.

Grt. CLaudia

claudia waarom probeer je geen aangelengde appelsap of wat thee ipv diksap…

dit werkt Jade op en dagje weg :mrgreen:

tussen 7 en 8u 180+6

ongeveer om 9.30 sap en wat lekkers

tussen 11.30 en 12.30 broodje

13.00 180+6

15.00 sap en wat lekkers

18.00 warme hap ( met de pot mee)+ toetje, als ik werken moet eten we tegen 19.00u

20.00 180+6

ik wil de fles van 13.00 minderen en dan gelijk trekken met het broodje… en dan langzaamaan die fles omzetten naar sap…(ze zit dan nog boven de 500cc melkproducten die ze volgens de regeltjes moet hebben…)

Lust ie geen karvan cevitam?

Melinda krijgt op een dag

tussen 6 en 7

papfles van 210 cc plus 7 en 3 scheppen bambix…

Daar drinkt ze maar 180 van op uiteindelijk meer wil ze niet.

Tegen 10 uur

Potje fruit plus beetje water…

Tegen 12 uur

Plakje brood met beleg

En fles 150 cc plus 5

SLAPEN

16.00

Diksap of roosvicee of andere ranja

En Nijntje koekje of fruit wat overgebleven is van smorgens

17.30

Eet ze met de pot mee en als toetje kuipje kinderkwark of yoghurt

19.15