en toen kregen we een telefoontje...

dat er nu al plaats is op de peuterspeelzaal en dat 'sKimberly dus nu al mag komen ipv in juni als ze 2½ is…

Het gaat toch wel een beetje snel, onze grote kleine meid, weer een nieuwe fase in.

Maar ik vind het ook leuk hoor, het is weer een nieuwe fase, maar ik geloof dat ik het toch wel erg spannend vind…

Hadden jullie dat ook?

Bij ons mogen ze al met 2 jaar…tis wel even slikken : Weer een nieuwe fase ,maar wel een erg leuke fase hoor ! Ze leren echt heel veel, lekker samen spelen ook :thumbup: tekeningen en knutsels maken voor mama :inlove:

Anne begon ook met 2 jaar, echt super leuk, maar voor mij in het begin ook raar en eng. Gelukkig haalde Anne alles bij me weg, want ze vond/vind het super :inlove:

Hier mag je kinderen bij 2 jaar aanmelden en als ze dan 2½ zijn, dan krijg je een oproep. Tenzij er iets eerder een plek vrij is, dan bellen ze je eerder.

En dan nog in overleg, ik kreeg de vraag of ze er al aan toe was, anders konden we ook nog even wachten.

Super schattig hoor, ons hummeltje naar de peuterspeelzaal, het klinkt zo “groot” :inlove:

En, is ze al geweest of moet de grote dag nog komen? Ik ben wel benieuwd hoe het haar en mama is bevallen :lol:

De 24e mogen we samen komen kijken tijdens het vrij spelen en de week erna mogen we een ochtend mee draaien…

Sppanend !!!

Super spannend (en leuk) :inlove:

Erg spannend maar oh zo leuk :inlove:

Gr. Claudia

We zijn vandaag geweest! Het was erg leuk, we kwamen binnen en toen Kimberly de klei op tafel zag liggen, stormde ze er op af.

En daar sta je dan, als ouders van een klein meisje, die al zo groot is dat ze naar de peuterspeelzaal mag.

Bonzend hart, klamme handen van de zenuwen.

Maar je kleine meisje ziet je al niet meer staan, die heeft het reuze naar haar zin met de andere peuters en de klei…

Wat bijzonder is dat om te zien, we waren zo blij en trots dat ze zo helemaal haar weg al vond voor de eerste keer, tussen al die vreemde kindjes en met al die nieuwe leidsters!

Het mooie is dat ze de deuren op slot doen als de kindjes binnen zijn, vanwege wat er gebeurd is in België.

Dat ze daar zo bij stil staan daar ben ik wel heel blij mee! Het geeft een veilig gevoel.

Nou ja, ik kan nog hele stukken schrijven over hoe leuk de hoofdleidster was, hoe goed het allemaal ging met die andere kindjes en ga zo maar door. Dat Kimberly vanavond in bed enthousiast riep: “mama kindjes pelen!” zegt denk ik al wel genoeg over hoe ze het zelf ervaren heeft! :inlove: :inlove:

Maandag mag ze een heel dagdeel komen, ik ben benieuwd.

Ik hoop alleen dat ze zich niet aan me vast gaat klampen, dat lijkt me zo erg als moeder.

Maar de leidster zei al dat ze daar genoeg handen hadden om Kimberly op te vangen en te troosten als dat nodig is, dus ik wacht het maar gewoon af.

Ooo dat klinkt als een Anne 2…hahaha die zag me ook niet meer staan en heeft ze nooit gedaan. Met moeite zegt ze me een gedag want ze is dan al te druk bezig om zich ook maar een klein beetje zorgen te maken om mama die haar achter moet laten :inlove: .

Klinkt dus super en het zal vast zo goed blijven gaan :thumbup:

(Bij ons sluiten ze al jaren de hoofddeur en tussendeur af)

Nou, ik heb ze dus net achter gelaten. Ze begon leuk te spelen, na even de kat uit de boom gekeken te hebben.

Ze had meteen aansluiting met een ander kindje. Maarja, toen kwam het afscheid nemen.

Pffff met klotsende oksels en het zweet in mn handen heb ik ze een kusje gegeven, gezegd dat ze leuk bij de kindjes mocht spelen en dat ik ze zo weer op kom halen.

En madam brullen natuurlijk. De leidster pakte haar meteen op en ik liep met tranen weg.

Pffff het moeilijkste moment echt waar. Ik heb genoeg dingen die ik nu kan doen, maar heb er even geen zin in.

Over 5 minuten ga ik even bellen hoe het gaat, want om kwart voor 10 gaan ze in de kring…

@Bagheera wrote:

Nou, ik heb ze dus net achter gelaten. Ze begon leuk te spelen, na even de kat uit de boom gekeken te hebben.

Ze had meteen aansluiting met een ander kindje. Maarja, toen kwam het afscheid nemen.

Pffff met klotsende oksels en het zweet in mn handen heb ik ze een kusje gegeven, gezegd dat ze leuk bij de kindjes mocht spelen en dat ik ze zo weer op kom halen.

En madam brullen natuurlijk. De leidster pakte haar meteen op en ik liep met tranen weg.

Pffff het moeilijkste moment echt waar. Ik heb genoeg dingen die ik nu kan doen, maar heb er even geen zin in.

Over 5 minuten ga ik even bellen hoe het gaat, want om kwart voor 10 gaan ze in de kring…

Oooo, dat is niet fijn natuurlijk, maar ze zal het vast naar haar zin hebben nu. Heb je nog gebeld? Hier mag je ook bellen en het is wel zo fijn om dan liefst te horen dat het goed gaat :wink: . Die brok blijft wel even zitten hoor, voordat je daadwerkelijk je tijd nuttig gaat besteden ben je wel een paar peuterspeeldagen verder :wink:

:hug: Moeilijk he, de eerste stap tot loslaten :frowning:

Maar ze gaat het er superleuk vinden, dat is een fijn vooruitzicht!

Mijn oudste neemt over 2 weken alweer afscheid en die wil niet meer naar de psz, die wil naar school :shock:

Weer een nieuwe stap!

Heb je al gebeld ondertussen ? Denk maar even terug aan vorige week, hoe leuk ze het toen vond!

Ze heeft een paar minuutjes gehuild, maar dat was al gauw over. Ze zat nog lekker op schoot te spelen toen ik belde.

Verder is het goed gegaan, alleen moesten de kinderen wel op de stoeltjes blijven zitten tot de mama’s binnen kwamen. En toen ik binnen kwam zat ze te kletsen met een juf, die haar bezig hield.

Volgende week woensdag mogen ze in pyama komen, want dan doen ze het paasontbijt! :inlove:

Vandaag was het brullen en sloeg ze haar armpjes om mijn nek. Pff ik moest haar los maken en dat vond ik wel zo erg, voel me er gewoon rot bij. :cry: