Hallo allemaal,
Christiaan krijgt nog steeds 7 voedingen, 7 keer 120 ml.
5:00,8:00,11:00,14:00,17:00,20:00 en 23:00.
Ik heb toen bij het CB gevraagd wanneer hij naar 6 voedingen kan en dan krijg ik zo’n vaag anwtoord van: kijk maar wat ie wil…
Ja, daar kan ik wat mee maar niet heus.
We moeten Christiaan altijd wakker maken voor de voeding van 5:00 dus die zouden we kunnen laten vallen. Stel je voor dat hij om 7:00 komt dan krijgt hij de laatste fles om 22:00. Zit er dan niet te lag tussen, tussen 22:00 en 7:00. Ik heb weleens gehoord dat er niet meer dan 6 tot 8 uu tussen mag zitten.
Nu slaapt hij door en als we straks om 22:00 de laatste fles geven komt ie misschien om 4:00. Ik vind het moeilijk hoor om zo te wisselen.
Maar ja, een keer moet het er van komen natuurlijk. Om nu steeds een kind om 5:00 wakker te maken…
Wat vinden jullie?
Gr Van Marieke
Ik heb Lana wel vaak wakker gemaakt voor de voeding van 12 uur 's nachts want ze zat met 5 weken al op 5 flessen en anders zou het echt te weinig zijn voor haar.
Maar Lana sliep gerust door van 9 a 10 's avonds tot 's ochtends 7 uur. Dus wat dat betreft heb ik me niet gehouden aan niet langer dan 8 uur zonder voeding. Kan me wel voorstellen dat sommige moeders zich daaraan wel houden want door zo’n lange tijd er tussen te laten daalt de bloedsuikerspiegel en dan kunnen ze duf worden. Bij Lana was dat niet het geval.
Maar je zou kunnen proberen de fles van 5 uur te laten vallen en kijken of je kindje duf is 's ochtends of niet. Kwestie van uitproberen denk ik en anders de fles van 23 uur verschuiven naar 12 uur.
Succes!
Wij hebben Rav ook nooit wakker gemaakt om 5 uur. Wel om een uur of 22.00 uur. Daarna gewoon laten slapen hoor. Als hij honger krijgt meld hij zich wel.
hoi
Mij hebben ze vanaf de geboorte van fransje geadviseert s’nachts gewoon te laten slapen als ze niet zelf voor een fles komen.
Een beeb zwaarder dan 3 kg zou prima een nacht zonder voeding kunnen vertelde me kraamhulp.
Dus zou hem gewoon lekker laten slapen na de laaste fles en dan gewoon kijken waneer ie zelf komt.
En waneer je een rimte krijgt evt. de laaste fles om 23.00 uur gaan geven en dan steeds vroger naar mate hij ouder wordt.
Neem aan dat je zoon niet te klein is kwa gewicht ?
Veelsucces
Ik zou hem niet wakker maken voor een voeding. Als hij er doorheen slaapt, heeft hij blijkbaar niet zo’n honger. Ten minste, als hij zich normaal wel altijd meldt.
Ik ben het ook wel eens met je CB: kijk wat je kind zelf aangeeft. Niet alle kindjes zijn hetzelfde. Als hij zich meldt voor een voeding, geef je het. Meldt hij zich niet, dan niet.
Allemaal helemaal mee eens. Anne kreeg toen om 23uur de laatste fles en we lieten haar gewoon liggen tot ze zich melde en dat was meestal rond 7uur.
Dank jullie wel voor de reacties.
We gaan het uitproberen.
Gr van Marieke