en nu?

we zijn nu al meer als een jaar bezig met zwanger worden van een brusje voor sophie.

helaas tot nu toe nog altijd zonder een brusje, en met helaas 1 ma en 4 zeer vroege mk-en. (ook niet bekend bij vk).



Langzaam begin ik me af te vragen of ik de stap naar de huisarts zal maken, en vragen om een verwijzing voor de gyn. Of moet ik daarvoor bij de vk zijn?



Echter ik vind het ook behoorlijk eng. De huisarts weet nog niets van onze 2e kinderwens, het proberen en de miskramen en wat als hij het niet nodig vind om me al door te verwijzen?

Ergens ben ik ook bang dat de gyn me niet wil “helpen” omdat ik flink overgewicht heb.



en stel dat ik bij de gyn terecht kom, wat dan? wat zal er gaan gebeuren?

Vind het best lastig. Wordt in feb. 28, sophie wordt alweer 3 en had zoooooo graag al een brusje gehad voor mijn meisje. Maar durf ik de stap wel te nemen?

wat een nare sytuatie :hug:



ik heb door slechte cyclus de stap naar de HA gemaakt toen ik zwanger wilde worden van tygo

omdat je en ma en meerdere miskramen hebt gehad zal hij je vast doorsturen naar de gyn.

ik denk dat ze dan eerst een gesprek met jullie beiden aangaan en een inwendige echo hoe het er vanbinnen allemaal uit ziet

ook zal je bloed moeten laten prikken op een aantal dingen en misschien ook een bijdrage van je partner

op de fertiliteitpoli is dat een standaard intake



heb nu omdat we voor we voor een brusje willen gaan voor tygo na het verwijderen van mijn spiraal en na de zomerstop van de poli meteen rechtstreeks naar de poli gebelt en daar heb ik meteen een afspraak kunnen maken… heb toen alleen opnieuw een verwijsbrief van mijn ha hoeven vragen (voor de formaliteit) en die heb ik ook zonder problemen gekregen.

Als ik je was zou ik de stap zeker nemen. ook gezien je situaties van je miskramen. De HA zal er zeker begrip voor hebben. MAar begrijp dat die stap groot is, dat was het voor ons ook. Alleen speelde bij mij ook de cyclus mee. Ik was voor ik naar de ha ging ook bang dat hij me zou afschepen met dat ik nog jong was, etc. maar werd zonder problemen doorgestuurd.



Waarschijnlijk gaan ze bij de gyn. idd de standaard dingen bij langs aan controles zoals echo etc.

@knipoogje1983 wrote:

we zijn nu al meer als een jaar bezig met zwanger worden van een brusje voor sophie.

helaas tot nu toe nog altijd zonder een brusje, en met helaas 1 ma en 4 zeer vroege mk-en. (ook niet bekend bij vk).



Langzaam begin ik me af te vragen of ik de stap naar de huisarts zal maken, en vragen om een verwijzing voor de gyn. Of moet ik daarvoor bij de vk zijn?



Echter ik vind het ook behoorlijk eng. De huisarts weet nog niets van onze 2e kinderwens, het proberen en de miskramen en wat als hij het niet nodig vind om me al door te verwijzen?

Ergens ben ik ook bang dat de gyn me niet wil “helpen” omdat ik flink overgewicht heb.



en stel dat ik bij de gyn terecht kom, wat dan? wat zal er gaan gebeuren?

Vind het best lastig. Wordt in feb. 28, sophie wordt alweer 3 en had zoooooo graag al een brusje gehad voor mijn meisje. Maar durf ik de stap wel te nemen?




Ik heb een half jaar geleden, 31 jaar en al 1,5 jaar bezig ook de stap gezet om bij de huisarts een verwijzing naar de gyn te vragen. Die reageerde met: “de meeste mensen wachten niet zo lang en komen al veel eerder”. Met jouw jaar proberen en zeker met jouw geschiedenis van MA en MK’s denk ik echt niet dat hij zal zeggen dat jullie nog maar even geduld moeten hebben. De huisarts is er ook om jou als patiënt aan te horen en te helpen.

Ik snap dat je het heel spannend vindt, ik weet hoe t voelt, maar t zal misschien ook opluchten omdat er eindelijk iets gaat gebeuren. Ik zou zeggen: zet de stap en bekijk dan per ‘fase’ of het voor jou/jullie goed voelt om die volgende stap te zetten. Door naar de gyn te gaan zit je nergens aan vast; je kunt altijd ‘nee’ zeggen of ‘nu nog even niet’. Het kan je wel meer rust en misschien (hopelijk) duidelijk opleveren.

En ook nog even een hele dikke knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:

dank jullie wel voor de antwoorden meiden! ik ben nog bezig met moed vergaren om de stap te zetten. Maar dat ik hem ga zetten is denk ik wel besloten al.

Merk dat ik ook veel last van mijn hormonen heb, en bijvoorbeeld extreem veel last van haaruitval en stemmingswisselingen :S

de drempel over is het even maar het gaat je vast lukken meid :hug:

het heeft mijzelf zoveel rust gegeven (ook al zit k bij iedere nieuwe ronde weer een beetje in spanning “springt ie of springt ie niet” :roll: )

maar het was meer rust in die zin van he he ze gaan het onderzoeken en me helpen mijn droom te verwezelijken.

@poeizie wrote:

de drempel over is het even maar het gaat je vast lukken meid :hug:

het heeft mijzelf zoveel rust gegeven (ook al zit k bij iedere nieuwe ronde weer een beetje in spanning “springt ie of springt ie niet” :roll: )

maar het was meer rust in die zin van he he ze gaan het onderzoeken en me helpen mijn droom te verwezelijken.




dit is ook zeker een van de belangrijkste redenen dat ik de stap wil gaan wagen… ik wil zoooo graag een 2e kindje, en zo lijkt dat niet te gaan lukken.

We gaan dit weekend naar texel, denk dat ik dan lekker even aan de zee ga staan, en moed ga verzamelen om voor volgende week een afspraak bij de ha te maken. Dat is tenslotte de eerste stap die ik moet maken.

lekker zo’n weekendje texel…even weg uit de sleur

ben er een paar geleden geweest en vond het zo lekker

die rust … heerlijk

waar ik woon is het ook zo heerlijk rustig… iedereen vraagd me of ik me niet verveel maar nee hoor heerlijk

ondanks dat we met schoonfamilie gaan, denk ik dat het een belangrijk weekendje zal worden aangezien ik hoop dat ik dinsdag bij thuiskomst, dus meteen genoeg moed heb om de huisarts te bellen.



maar vind het wel heel erg eng… De drempel is erg hoog.

:oops:

het gaat je vast lukken :hug:

Eerst even een :hug: :hug: Je wilt zo graag en het lukt niet.



Ik zou ‘gewoon’ naar de huisarts gaan. Wat je gewicht betreft. Ik ben ook niet 1 van de slanksten (toen nog maat 50 toen ik bij de huisarts zat, inmiddels maat 46 maar nog te zwaar) en hij heeft niets over het gewicht gezegd. Bij ons zei hij meteen: Waarom zijn jullie niet eerder gekomen? Wij zaten er november 2009 en waren in juli 2007 met de pil gestopt. Maja die stap he… je moet er wel allebei achter staan en hub stond dat eerst niet.



Ook de gyn heeft ons gewoon geholpen. Wel advies gekregen om af te vallen en dat heb ik toen gedaan. Dus om je gewicht moet je het niet laten om de stap naar de huisarts/ziekenhuis uit te stellen.



Het heeft nu wel lang genoeg geduurd met alle emoties wat erbij komt kijken. :hug:



En veel plezier in texel!



En als je dorst hebt en afslag wieringerwerf ziet op de A7, haha kom maar langs voor een bakkie :mrgreen: :wink: :lol:

ik was 114 kg en had mt 52… zelfde verhaal als mutsie

ben nu trouwens van onder mt 46 en van onder mt 42/44

gewicht shommeld tussen de 90 en de 95…

maar goed ik wil weer terug maar de 87 die ik vorig jaar maart woog

en dan verder naar onder … maar hopelijk komt mijn droom voor een brusje nog ergens tussendoor waaien :inlove:

goed gedaan poeizie :dance: :dance: :clap: :clap:



Ik ben toen 12 kilo afgevallen maar wel veel cm’s. Ik begon goed te sporten en spieren wegen zwaarder dan vet.



MAja die hormonen he, dat is niet goed voor je lijn want er zaten toen zo weer 5-6 kilo aan :frowning: Maja had het er wel voor over :mrgreen: Toen raakte ik zwanger en die 5-6 kilo raakten er zo langzamerhand weer af.



Mijn doel is om eerst onder de 100 te wegen. En dan zien we wel verder en ik hoop ook dat er tussendoor nog wat moois komt aanwaaien :angel: :inlove:

mutsie en poezie: jullie berichtjes doen me wel goed hoor! :oops:

hoewel ik het natuurlijk zeker niet leuk vind dat jullie dezelfde stap hebben moeten maken, maar vind het wel prettig te lezen dat jullie huisarts/gyn niet gezeurd hebben over het overgewicht.

Tuurlijk weet ik wel dat het beter is als ik zou afvallen voor ik zwanger raak, ben ondertussen ook al wat kilos kwijt, en van maat 50 naar 46 gegaan, maar nog altijd veel te veel natuurlijk.



en mutsie: denk niet dat jij heel mijn schoonfamilie bij je op de koffie wil hoor :wink:



ik dacht eigenlijk ook altijd dat c. er niet achter zou staan, maar hij zei het weekend zelf: ga dan eens naar de gyn…

dus ik zondag nog even terug gekomen dat ik het lief vond dat hij dat zei, maar of hij wel besefte dat dat misschien ook zou iinhouden dat hij in een potje moet klaarkomen. En dat ik best kan begrijpen dat dat als man zijnde niet even prettig is.

Maar daar reageerde hij eigenlijk niet op, dus denk dat het wat hem betreft goed is als ik de stap neem

Hey wijfie, goed van je dat je de stap gaat nemen :thumbup: Ik was in jouw plaats al veel eerder geweest trouwens :shifty: :hug: 2 Dingen, jij zegt dat jouw ha niets weet van jouw situatie, maar zeker de keer van de ma ben je in het ziekenhuis onder behandeling geweest op die speciale poli en die sturen alle info als het goed is door naar jouw ha hoor. Dus ik ga ervan uit dat die het dus wel weet. Ik heb mijn ha ook nooit gebeld of wat dan ook, maar hij krijgt alle informatie van het ziekenhuis gewoon door :thumbup: Ten tweede, je bent toch al bij de gyn. geweest voor die ma vorig jaar? Zou je die niet gewoon kunnen opbellen en het daar aankaarten? Volgens mij hoef je helemaal niet eerst naar de ha voor dit soort dingen, zeker niet als je al bekend bent bij de gyn. en als je alles uitlegt :hug: :-



Ik wil je in elk geval alvast heel veel plezier wensen dit weekend, waai lekker uit en ga desnoods met je blote voeten IN de zee staan, voel alles even goed en laat alles lekker los, daar knap ik vaak zo van op (ja ook met deze kou!) :wink: :hug: :-
En ook sterkte met moed verzamelen en de sf :shifty: :-* :-*

ik weet niet of ik die gyn gewoon kan bellen kim… :think:

denk dat ik het maar gewoon via de ha doe, weet die ook meteen dat we er mee bezig zijn…

en bedankt voor je berichtje! :-*

Hey meis :-* :-* Wat ik al zei, je ha weet er al van als het goed is :thumbup: En ik neem aan dat het bij jullie hetzelfde werkt als hier en dat je dus gewoon de gyn. weer kunt bellen. Kijk als je ene keer voor iets heel anders bent geweest zou ik zeggen ja, maar je bent er al geweest in verband met een zwangerschap en alles, dus lijkt mij dat je gewoon kunt bellen. Maar dat is iets wat je helemaal zelf moet weten uiteraard :thumbup: Dacht dat het je alleen even 1 moeilijke stap zo besparen, want die gyn. moet je uiteindelijk toch ook gaan bellen als je een verwijzing hebt van de ha… :hug: :hug: :-*

ja, maar heb 2 keer een andere gyn gehad. een keer voor het eerste gesprek en echo, en de tweede keer een andere voor de na-echo…

Ah oké. Maar nogmaals je moet sowieso doen waar jij je het beste bij voelt hoor :hug: Ik hoop dat je snel bij de gyn. terecht kunt :thumbup: :-* En dan vooral dat ze snel iets voor jullie kunnen betekenen :pray: :-*

nou, moet eerst nog meer moed verzamelen hoor :wink: