Mateo is overdag helemaal zindelijk.
's Nachts geven we hem dus nog een luier om maar hij trekt een natte luier niet als hij wakker is. Dit betekent dat hij sowieso nog een uur nadat we hem in bed hebben gelegd, nog roept dat hij een natte luier heeft (of hij kleed zich uit en gaat hij plassen op de wc.
Wat moeten we doen. Gewoon proberen zonder luier met eventuele gevolgen vandien.
Hij is dus nog wel een beetje nat in de ochtend, maar ik weet dus niet of dat avond of nachtplas is…
:think: :think:
:dance: :dance: :dance:
Goed van Mateo …
Wat wij bij Kevin hebben gedaan is, eventjes nog een luier aan s’nachts …
In de avond niet (weinig) laten drinken, en dan voor het slapen gaan nog laten plassen.
En dan wachten tot de volgende ochtend!
Wel zo ver dat hij overdag al een tijdje zindelijk was …
Ik denk dat die kinderkoppies dat allemaal moeten ‘verwerken’ …
Als dat allemaal goed gaat (weinig ongelukjes) kan je s’nachts ook aan de gang!
Succes :thumbup:
Ja dat denk ik ook…
We hebben hem net zonder luier in bed gedaan en binnen 5 minuten had hij een ongelukje… :shifty: :lol:
Ik wacht nog even, vind het overdag al heel goed van hem… :inlove:
Hihi, dat zat er dik in :lol:
Tja, ik vind het al heel knap overdag al zindelijk …
En bij Kevin ging het eigenlijk vanzelf, hij werd steeds droger s’nachts!
Misschien ook zo bij Mateo :thumbup:
Wel verstandig, als je dalijk zonder luier gaat beginnen s’nachts even zeiltje gebruiken :mrgreen:
Ja dank voor de tip… 8)
Heb nu maar even geschrobt en het matras omgedraaid… :lol:
Hier een waterdichte moltonhoes over het matras en dan eerst een dubbelgeslagen strandhanddoek … meestal is dan alleen de handdoek nat maar die kan op de kookwas.
Aniek is nu sinds december echt goed zindelijk overdag… ze houd het echt ook 3 uur vol zonder plassen overdag.
Autoritten zijn meestal ook geen probleem mits ze vooraf heeft geplast.
S’nachts laten we haar ook nog 1 keer plassen als wij naar bed gaan…
In het begin werd ze amper wakker, nu weet ze het en gaat ze half slapend gewoon even plassen en tot op heden is ze dan droog de volgende morgen.
Het is aftasten.
Wij zijn met de nachtzindelijkheid begonnen toen we 4 dagen achtereen een droge Aniek uit bed haalden s’ochtends.
Voor die tijd had ze er snachts dus nog geen controle over.
Verder is het heel normaal dat de nachtzindelijk vaak pas veel later komt.
Het peuterburo hier zei dat het vaker voorkwam dat kinderen met 4 of 5 pas snachts zindelijk waren dan eerder. Dus we maken ons nog niet zo druk.
Hé MArlous wat goed dat je best even mogen vertellen zeg!
Maar eh ik zou geloof ik ook nog even wachten met 's nachts.
Gewoon nog een keer naar de wc laten gaan 's avonds als hij dat aangeeft en wachten tot het meerdendeel van de luiers droog zijn denk ik.
Dat ben ik iedergeval van plan.
Maaike roept nu wel eens dat ze moet plassen 's avonds en dan gaan we er heen (ledikant ). En verder zijn er nu 3/4 luiers van de week nog droog 's ochtends.
Ik denk dat als ze er controle over hebben ook niet in de luier gaan plassen 's nachts. Maaike vind het tenminste heel vies.
Maar wat leuk zeg! Is ineens hard gegaan!
Merijn is eigenlijk al maanden ;s nachts droog.
Maar ik heb er nooit bij nagedacht zijn luier uit te houden 's nachts omdat het zindelijk zijn nog helemaal niet in beeld was. Overdag in ieder geval niet.
Nu sinds een week is hij overdag ook, op paar kleine plasongelukjes na, droog.
Poepen is nog niet zo’n succes want op de een of andere manier doet hij het liever in zijn onderbroek dan op de WC, behalve bij opa en oma, daar poept hij wel op de WC :think:
Maar nu denk ik dat wij ook maar eens zijn luier ;s nachts uit gaan houden want hij plast eigenlijk nooit meer.
Goed hoor van Mateo dat ie in ieder geval overdag wel al zindelijk is. :dance: :inlove: .
Ik zou denk ik de luier aflaten snachts als Mateo het zelf aangeeft of als ie smorgens droog wakker word (langere tijd)
Stein is overdag zindelijk en smorgens word hij meestal droog wakker. Ik heb er eigenlijk ook nog niet aan gedacht of ik zijn luier niet een keer af kan laten.
:think:
Dank voor alle tips…Ik laat hem nog even met luier want er zit altijd wel een plasje in in de ochtend. Hij krijgt ook nog een beetje melk en dat zijn we aan het afbouwen…
Maar sowieso gaat het de goede richting op hoor… :dance:
:dance: :thumbup: :dance: :thumbup: :dance: