En nu het poepen nog...

Sophie is nu overdag eindelijk zindelijk, wat plassen betreft althans. Met poepen gaat het wat moeizamer, ze poept standaard in haar broek. Soms eerst een beetje, en dan weet ik dat het echte werk nog moet komen. Maar ze wil het niet op de WC proberen en ze wil er geen luier voor om. We waren vanmiddag in de stad, met uitstapjes heeft ze nog wel een luier om. Dus ik had al gezegd dat ze daar dan maar even in moest poepen, en dat deed ze ook. Nadat ik overigens vanmorgen eerst al een flinke keutel uit een onderbroek in de WC had gewipt. Dus ik dacht dat we het voor vandaag wel hadden gehad… Nee hoor. Ze stond in de badkamer een meter naast de WC en deelde even mee dat ze poep in haar onderbroek had.

Heeft iemand misschien een tip hoe we haar op de WC aan het poepen krijgen?

misschien eerst op een potje?

zodat ze kan zien wat ze heeft gedaan en dan samen weggooien in de wc…

heel veel kinderen vinden het eng om te poepen op de wc, er valt dan daadwerkelijk iets in de pot… wat weggespoelt wordt ( meestal drukken ouders zonder nadenken het gelijk weg)

sommige kinderen willen een soort van afscheid geven aan hun poepje…

dus even gedag zeggen tegen en zelf doorspoelen…

klinkt heel stom natuurlijk maar bij sommige kindjes werkt dit.

en niet te veel druk erop leggen… dat kan tegen je gaan werken…

Ja, dat “afscheid nemen” had ik ergens al gelezen, dus we kieperen als het kan altijd al samen de keutel uit onderbroek of luier in de WC en ze trekt dan zelf door.

Ze geeft ook niets aan, het badkamergebeuren in de openingspost: toen stonden we al zeker 10 minuten in de badkamer te wachten tot Emma klaar was onder de douche, en ze stond dus naast de WC.

Ik ben bij mijn dochterje begonnnen met zindelijkheidstrainig begin juni dit jaar.Het heeft ook enige tijd geduurd voordat ze ging plassen op het potje of op de wc.Na een tijdje had ze dat door en poepte ze steeds in haar broek.

Na een tijdje gaf ze het poepen wel aan en plastte ze weer steeds in haar broek.EN toen weer omgekeerd.

Eigenlijk pas sind een maandje of 2 kan je spreken dat ze helemaal zindelijk is overdag.

Poepen duurt vaak wat langer voordat ze dat ook erbij onder de knie hebben.

Hoelang ben je al bezig met zindelijkheidstraining???

Mijn dochter is al een behoorlijke tijd plaszindelijk overdag. Ze geeft alles prima aan en heeft nauwelijks ongelukjes gehad, maar… poepen wil ze niet. Ik geef haar altijd 's ochtends een onderbroek aan. Als ze moet poepen vraagt ze om een luier, daarna poetsen en weer in de onderbroek. Ze wil niet op de wc en ik laat haar dus daarin zelf haar weg zoeken. Bijkomend probleem is dat ze soms heel lang ophoudt omdat ze niet wil plassen. Ik zou dus vooral niet pushen en wel proberen dat ze zover komt dat ze het aangeeft, desnoods in een luier?

Nou, ze doet het hoor! Opeens, zomaar twee keer keurig op de wc gepoept vandaag :lol: ! Heb haar de hemel in gprezen, helemaal platgeknuffeld, lekker fout beloond met een snoepje en we hebben een poep-dansje gedaan. Ze was trots op zichzelf zei ze :inlove: . Nou, ben ook trots heb ik haar verteld. Dus nu zijn we er wel denk ik. Jippie!

Hier was het eigenlijk hetzelfde plassen ging goed maar poepen standaard in de broek… ik deed hem geen luier meer aan niet lekker maar ja. Na een week of 2 had hij het ineens door en was het helemaal goed :wink:

@dyfaine wrote:

Hier was het eigenlijk hetzelfde plassen ging goed maar poepen standaard in de broek… ik deed hem geen luier meer aan niet lekker maar ja. Na een week of 2 had hij het ineens door en was het helemaal goed :wink:

Als ik het goed begrijp liet jij hem gewoon ervaren dat in een onderbroek poepen niet praktisch was en dat hielp?

Lijkt me geen lolletje voor jezelf, maar als het voor een week of 2 is en het dan werkt heb ik dat er wel voor over…

(Helaas weet ik pas achteraf of het hier ook zo werkt… :mrgreen: )