en meer en meer en meer...

Ik kreeg 5 gupjes van mijn zus, die inmiddels uitgegroeid zijn tot volwassen guppen.

1 is er uit het aquarium gesprongen, dus hield ik 1 mannetje en 3 vrouwtjes over…



Tot ik na carnaval thuis kwam, toen zwommen er ineens 16 jonkies rond! :dance:

Ik helemaal blij! Maar eenweek of 2 geleden zwommen er ineens nog een stuk of 5 jonkies bij en gisteren heb ik alles bij elkaar 31 jonkies geteld, er was WEER een worp jonkies :shock:



En dan zullen er heus nog wel wat jonkies tussen de planten hebben gezeten, die ik niet gezien heb…



Weet iemand hoelang die babyboom door blijft gaan? En blijven ze elke keer 5 tot 15 jonkies om de week eruit gooien? :shock:



Ik ben wel blij dat mn waterwaardes goed zijn, dat is nu dus wel bewezen :wink: :mrgreen:

HAHAH succes!!!



Mijn zwager begon ook met zoveel… stuk of 4/5.

Toen werden het er meer dan 100.

Handjevol naar mijn schoonmoeder: die heeft nu 2 (!!!) aquaria staan met vissen.

Ze gaat ze uitroeien: mannetjes en vrouwtjes apart…

Soms denk ik: even een visje overgooien in de vrouwenbak :twisted:

hier ook 21 baby gupjes

maar ze kennen er tot ongeveer 70 per worp gooien

Ik weet dat als je het maar door en door laat gaan dat het echt inteelt wordt op een gegeven moment en de visjes ook wat misvormd worden. Ik zou dus wel uitkijken met het doorjonken :mrgreen:



Ik deed ook mannetjes en vrouwtjes apart op een gegeven moment maar de mannetjes vielen elkaar ook wel eens aan. Ook zielig…

jeetje wat veel :shock: wat moet je ermee :think:

Naar de dierenwinkel brengen en ze daar laten (ver)kopen!



Gelukkig heb ik 3 vrouwtjes en in een jaar tijd geen een jonkie gezien. Echt vrouwtjes dus. :wink: Wist je dat die dingen 1,5-4 (!!) jaar oud worden?

Ja dat vraag ik me dus ook af… en ik las op een vissenforum dat er guppen zijn die de jongen op eten, maar hier dus niet. Ik heb de babyvriendelijke versie dus. :mrgreen:



Ik kreeg al de tip om er Black Molly’s ofzo bij te zetten, maar die eten toch alle jonkies op? En das ook weer niet de bedoeling :think: