en dan na 10 weken.....

moet je weer gaan werken en zit je te wachten tot je baby wakker wordt zodat je ze nog 1 voeding kan geven voordat je wegmoet…

Kolftas staat al klaar, 2 flessen koelelement en kolf erin…

In de koelkast staan 2 flessen met 200cc melk erin (veels te veel maar ja beter teveel dan te weinig)…

Handleiding ligt klaar hoe papa met Junia om moet gaan en dan hoe het met de melk moet allemaal… Pfff wat is live geven dan makkelijk he…

Ik mag van 15.30-21.00u maar ik ga om 20.30u naar huis want Junia drinkt meestal rond 20.45u haar laatste voeding dus die kan ik dan weer live geven… (alleen mijn collega nog duidelijk maken dat dat dus mag en dat ik dus geen uren hoef in te leveren, zal wel los lopen… Al zijn wij met 7-en bevallen in 4 maanden tijd en ben ik de enige die bv geef dus moet wel voor mezelf opkomen heb ik het idee)…

Nou ja, ben dus best zenuwachtig, heb 19 weken niet gewerkt…

Ohhh baby is wakker, lekker nog even kroelen voor ik ga…

grts patricia

Succes! :thumbup: Het is zo dubbel hè, weer gaan werken. Maar fijn dat papa voor Junia zorgt :wink:

heel veel succes :thumbup: !!!

En hoe is het gegaan?

Is het jou meegevallen? En is het papa bevallen?

Heb gisteren een late (15.30-21.00) en vanmorgen een vroege (7.00-13.15u) gewerkt… .Wel vermoeiend voor mijzelf weer hoor…

Heb ook al meerdere collega’s er weerop moeten attenderen dat ik recht heb op kolftijd en dat het echt wel mag dat ik een half uurtje eerder naar huis mag om haar aan te leggen… (hun denken, hebben geen kinderen he, dat ik dan lekker eerder thuis ben en op de bank kan gaan liggen ofzo :roll: )…

Papa had gisteren een druk avondje met 2 kids… Junia heeft geloof ik meer dan een uur gekrijst… (ik ga vaak met haar wandelen savonds maar ja dat kan hij niet als de oudste op bed ligt)…

Vanmorgen ging het goed…

Savonds is ze sowieso huileriger… Hopelijk gaat dat snel voorbij want over 2 weken heb ik 3 late diensten achter elkaar…

grts patricia

Wat fijn dat het goed gegaan is zeg!

Raar he dat je je als bv mama moet gaan lopen verdedigen. Ik heb denk ik straks hetzelfde probleem op mijn afdeling.

Meerendeel van mijn collega’s zijn meiden die iets jonger als mij zijn, maar hebben nog geen kinderen (zelfs geen relatie). Tja, als je daar mee werkt (en dan met name 's avonds/ 's nachts) kan dat idd denk ik wel problemen opleveren.

Maar goed…gewoon opkomen voor jezelf :wink:

mijn leidinggevende kwam al naar me toe of dat het waar is dat ik eerder naar huis mag gaan… Ze wilde zelfs mijn diensten wel aanpassen oftewel, ik krijg minder uit betaalt en dan mag ik eerder naar huis… Nou dacht het niet… Ga alles nog een nazoeken en uitprinten en leg het in haar postvakje kan ze het nalezen waar ik allemaal recht op heb…

Zo moet ik na 6 maanden weer slaapdiensten draaien van 15.30-13.15u en dat zou betekenen dat ik dan 36 uur geen borstvoeding live kan geven met 1 borst… Dus heb al besloten dat ik dan de laatste en de eerste voeding lekker thuis ga geven, woon op 10min van mijn werk af dus dat moet lukken… En willen ze er niet aan mee werken dan hebben ze aan mij een taaie :mrgreen: …

Ze vergeten inderdaad dat je naast kolfrecht heb, ook voedrecht heb. Mijn nicht haar kindje wilde geen flesje dus die ging dan naar het kdv live voeden. Een andere optie had ze niet.

Wel een geregel dat gekolf hè! Maar wel super dat je het doet hoor!

Kun je dan ook zo genieten om haar dan lekker live bv te geven als je uit je werk komt? Ik wel hoor!

Ze moeten je officieel of de ruimte geven om naar huis te gaan, of een rustige ruimte creeren zelfs zodat je rustig kunt kolven :thumbup:

Je moet gewoon op je strepen staan :wink:

En 36 uur lang zonder live voeden lijkt me ook niet zo goed. Ben wel niet zo ervaren, maar het lijkt mij dat je dan veel sneller tepel/speen verwarring hebt.

denk niet dat ik dan tegen die tijd nog tepel/speenverwarring is maar meer dat mijn productie enorm keldert… Vooral omdat ik wil wachten met bijvoeden tot de 6 maanden dus Junia is dan nog volledig afhankelijk van mijn melk…

Heb inmiddels al een gesprekje aangevraagd, hopelijk heb ik die komende woensdag…

Gelukkig gaat ze wel steeds beter uit de fles drinken, vandaag 2x 150cc toen ik was werken…

grts patricia

ik dacht dat voedende mama’s tot 9 maanden sowieso geen nachtdiensten hoefden te draaien?? Of is dat alleen als je zwanger bent??

ff zoeken…

Je hoeft tot zes maanden na de bevalling geen overwerk te doen of nachtdiensten te draaien.

bron; borstvoeding.com

Maar lastig he dat je je moet verdedigen? terwijl het gewoon een wettelijk recht is. Succes met je gesprek binnenkort!

morgen om 15u heb ik een gesprekje… Komt goed uit, volgende week maandag is het teamoverleg en dan kan het gelijk erin meegenomen worden en is iedereen op de hoogte…

grts patricia

inmiddels gaat het alweer iets beter om op het werk te kolven…

Ben nu bezig om geregeld te krijgen dat ik tot de 9 maanden geen slaapdiensten hoef te draaien, daarvoor wil ik best meer kolven ipv live-voeden zeg maar om het te compenseren (normaal moet je na 6 maanden weer slaapdiensten gaan draaien)…

Wilde vanavond gaan kolven op het werk, breekt er gewoon een heel stuk af… dat wordt morgen op zoek naar een andere kolf, ga nu wel voor een elektrische (had nu nog een handkolf van de oudste liggen)…

Uit een flesje drinken gaat nog niet soepel trouwens, hooguit 100cc per keer… grrr kan soms niet wachten tot ze 6 maanden is en fruithapjes (en dus vocht gaat eten)…

grts patricia