en dan begint de school weer.... MH17

net E.lla naar school gebracht met heel wat moeite. in de vlucht MH17 zat E.lla’s beste vriendinnetje die we zo missen. haar plekje in de klas vanmorgen blijft leeg, de juf huilt, ik huil bij het zien van haar naamkaartje en haar foto’s in de gedenkhoek. dit is zo’n slechte nachtmerrie waar we al weken niet uit wakker worden… E.lla drentelt wat rond weet niet zo goed wat ze moet doen. Nou moet ik echt gaan om het niet nog moeilijker voor haar te maken. @home met een brok in mijn keel hopend dat mijn meisje toch een fijne eerste schooldag heeft.

Met tranen in mijn ogen lees ik je bericht… wat ontzettend moeilijk voor jullie.

Meer dan een knuffel kan ik je helaas niet geven…



:hug:

Wat erg voor jullie! Het beste vriendinnetje van mijn dochter is vlak voor de vakantie overleden en ze is nog steeds behoorlijk van slag daarvan. Naar school gaan was en is erg confronterend maar ook een steun en de kinderen hebben ook veel aan elkaar. Laat je tranen lekker lopen ook bij je dochter ze mogen besr zien dat jij ook verdrietig bent. Kijk naar je kind en volg je gevoel. Riet Fiddelaers heeft een aantal boeken over rouw bij kinderen geschreven. Sterkte!

Dankje



Sopje voor jou ook sterkte. Er heerste in E.lla’s klas vanmorgen vooral rust. De kinderen waren rustig en ze hebben nog met de hele school een minuut stilte gehouden. Ook was maatschappelijk werk nog aanwezig. Nu begint E.lla er over te praten terwijl we hiervoor er bijna niks over mochten zeggen. En ik vooral van haar niet mocht huilen… We hebben ook een stukje tekst over rouwverwerking bij kinderen gekregen en een telefoonnummer van maatschappelijk werk en slechtofferhulp.