…wij zijn vanmiddag bij een KDV en BSO (zelfde bedrijf) wezen kijken en ik heb daarna letterlijk zitten huilen bij het idee dat ik mijn kinderen daarheen zou moeten brengen. Dat doen we dus ook niet, maar ik vind het zo zielig voor de kinderen die daar wel zitten. Zij zijn ook de enige in de buurt die geen wachtlijst hebben, wat natuurlijk al apart is. Ook kwam ik er vanmiddag achter dat zij tot 2 keer toe net niet via een dwangsom van de gemeente zijn gesloten. Slechte rapporten van de GGD, die later dan toch goedgekeurd werden.
Wij voelden geen sfeer. In onze ogen kwam alles heel erg onprofessioneel over. We hadden ook niet erg het idee dat de kinderen die er waren het echt heel erg naar hun zin hadden. We zagen geen vrolijkheid bij ze. Daarbij stootte de omgang met kinderen die er waren ook nogal tegen de borst. Hoe er uitgevallen werd naar ‘vervelende’ kinderen, die in onze ogen niet vervelend waren, maar verveeld. Een volle babygroep, met maar 1 leidster, die ook nog regelmatig 7 baby’s alleen liet. Wij hebben op de peutergroep een half uur met 1 leidster staan praten en de andere was in de keuken bezig. In dat half uur stond de leidster met haar rug naar de groep toe en heeft ze geen één keer op of om gekeken naar de kinderen. Daarbij was het gebouw echt niet om aan te zien zo oud. Nu zou dat niet uit moeten maken, want als een goede sfeer hangt en er zijn lieve leidsters, maakt dat een hoop goed.
Maar dit was echt te erg gewoon…ik had het van me af gezet, maar nu in bed lag ik er over te malen…ik kan wel weer janken.
Ik heb ook direct afgemeld, ga daar never nooit mijn kinderen heen brengen…maar die arme kinderen die er wel zijn
Zouden jullie hier nog iets mee doen? Of zouden jullie het laten voor wat het is??
Geen idee wat ik er mee zou doen.
Neem aan dat andere ouders ook eerst meegekeken hebben en de sfeer gepoefd hebben :think: :think:
En die ouders vonden het denk ik dan wel oke,want anders laat je je kind daar niet heen gaan.
Moeilijk zo een antwoord te geven midden in de nacht met eeen duffe kop.
Hopenlijk slaap je nu lekker en droom je een mooie droom.
Ik lig wakker want Thije had overgegeven en hoge koorts.
En nu slaapt iedereen hier weer en nu is mamma wakker :wall: :wall:
Dike knufffel voor Joep :hug:
Ik had er niets meegedaan.
De sfeer van een kdv/bso is zo persoonlijk.
Jij ziet misschien alleen de negatieve kanten en als je dat eenmaal ziet, zie je er alleen maar meer. Het gebouw kan ook wel oud zijn, maar dat zegt niets.
Ik zou lekker op zoek gaan naar een kdv/bso die wél volgens jou de juiste sfeer heeft. :thumbup:
ik werk zelf op een kdv/bso, en als wij een intake doen dan zijn wij er alleen voor die intake. De andere leidster is dan even alleen op de groep. Als zij dan buiten de groep gaat, is dat háár verantwoordelijkheid. Ook bij ons gebeurt het wel eens dat er even niemand op de groep staan. Als leidster A de vaatwasser aan het inruimen is en leidster B zit op de groep, maar een kindje wat net zindelijk is moet héél nodig plassen. Je kunt veel voorkomen maar soms niet alles. En misschien op dat moment zie jij dat.
Als ze al slechte rapporten hebben gekregen denk ik niet dat jij de enige bent die moeite heeft met dat kdv. Het feit dat er geen wachtlijst is zegt natuurlijk ook wel wat.
Wij hadden iets soortgelijks met de opvang die wij hadden gevonden voor Noah. Ik had die leiders meteen en brief geschreven en de inschrijving geannuleerd. Of ze iets met mijn bezwaren deden weet ik niet.
Je zou het kdv kunnen schrijven om aan te geven waar je moeite mee had.
Alles is via de mail gegaan en we hebben ook via de mail laten weten wat wij er van vinden.
Ik ga er ook niets mee doen. Het zat me gister gewoon ff heel hoog. Ik heb laten weten wat wij vinden en de ouders die daar hun kinderen brengen die hebben daar zelf voor gekozen. Al kan ik daar niets van begrijpen, ik kan er niets aan doen.
Ik heb na tweeën nog lekker geslapen! Het was alleen wel wat kort!
Er stond trouwens ook een bank en een televisie erg centraal in de ruimte…er was helemaal geen speelgoed…ik heb gevraagd waarom ze een tv hebben, als je tenslotte een groep hebt met allemaal kindjes van 2 tot 4 jaar, dan heb je toch helemaal geen tv nodig? Ik heb ernaar gevraagd en ze kijken iedere dag 1 film zei ze. De films die ik zag waren allemaal disneyfilms van 1,5 uur. Dat vond ik ook best schokkend…
Je kan er niks mee doen… Totdat er iets gebeurd en de gemeente ingrijpt… Wij hebben ook zon kinderdagverblijf bij ons in de buurt… Ik was te laat om plekje voor Jazz te regelen maar overal heb je maanden en soms wel een jaar wachttijd… Alleen daar kan je zo terecht…Ook hier rapporten van ingezien maar is gewoon te erg voor woorden… Alleen de gedachten al dat ik mijn kostbaarste bezit naar zo’n kv moet brengen… Vreselijk…
Hoi,
Wat erg voor die kinderen, Ik zou er wel melding van gemaakt hebben, dit kan zo niet geen speelgoed.
Maar die andere ouders moeten dat toch ook zien :think:
maar ja als er niets in de buurt is verder.
Ik geef je groot gelijk dat je ze daar niet brengt, :thumbup:
maar je kan de GGD wel vertellen wat je daar gezien hebt en hoe er gereageert werdt etc .
gr melanie.
Ja dat is wel raar :think:
Wij hebben dan een tv op de bso, is denk ik 1 keer gebeurt dat de kleintjes daar noddy hebben gekeken, van 20 min. Toen waren ze zo druk :inlove: :mrgreen: dat alleen noddy even hielp haha.
Maar wij hebben ook geen wachtlijsten hoor, maar wij zijn net nieuw. zit ook een verschil in denk ik.
Maar als andere kdv’s in de buurt wél een wachtlijst hebben dan is het wel apart :think:
sommige ouders vinden de sfeer blijkbaar niet belangrijk genoeg,maar zo te lezen groot gelijk dat je hier niet voor kiest.
maar iedereen vind andere dingen belangrijk,soms is opvang belangrijker als kind inderdaad erg triest maar blijft keus van ouders.
ervaar dat werk soms belangrijker is als dat het goed gaat met de kids,dagen van 10 uur bij de opvang zijn voor sommige kinderen dagelijkse werkelijkheid.soms meer als 3 dagen per week heel heftig voor de kids hoor,nu is er niet altijd keus(alleenstaande ouders)maar toch.
goed van jullie dat je kind hier niet naar toe brengt dan maar andere betere oplossing voor jullie zoeken.
Dit lijkt me echt niet prettig om daar je kindje achter te laten. Amber vindt het heerlijkl om naar haar KDV te gaan. Thuis is ze met grote mensen en op het KDV ziet ze haar vriendinnetjes. Je ziet dat ze leuke dingen doen zoals zingen, knutselen, thema’s aanhouden zoals op de basisschool. Als er op een dag weinig kindjes zijn gaan ze wel eens samen naar het bos, of naar de vijver eendjes voeren.
Kortom, ik vind dat je echt een goed gevoel moet hebben over de plek waar jij je kindje toch een aantal dagdelen heen brengt. En als ik dit zo lees, had ik hier ook niet voor gekozen.
Ik heb net zo’n ervaring.
Heb haar dus naar een ander KDV gebracht (waar ik wel tevreden over ben) en heb er verder niks mee gedaan.
Waarschuw alleen wel iedereen in mijn omgeving die er over denkt om zijn kind naar een KDV te brengen.
Mijn buurvrouw zat op het ‘slechte’ kdv en had er ook al geen goed gevoel bij en is door mij overgestapt.
Pas toen ze dat gedaan had zag ze wat daar fout was en wat het verschil was.
En ik denkt dat dat vaak zo is.
Het is gewoon moeilijk om te beslissen omdat je niet weet wat normaal is en of het te maken heeft met je eigen angst/ gevoel of dat het echt niet ok is.
Maar toen ik van haar steeds verhalen hoorde in de trant van ‘daar ging dat zooo’ wist ik het wel zeker!
Ik baal nu alleen omdat ik eigenlijk BSO af moet gaan nemen straks van die organisatie (wel een andere lokatie)…
Hoop maar dat toch veel verschil maakt!
En ik ga nog weer eens kritisch kijken.
kan per groep echt veel schelen,leidsters maken of breken de groep.
geef gewoon duidelijk aan als je dingen ziet die jou als ouder niet aanstaan,dan kunnen ze laten horen waarom bepaalde regels er zijn.ook waaarom ze bepaalde dingen anders doen als dat jij graag zou zien,wie weet valt er over te praten
Ze hebben helemaal niets van zich laten horen na mijn e-mail waarin ik vermeld dat mijn kinderen niet komen.
Dat zegt mij alweer een hele hoop!
Zeker! :?
Zou bijna denken dat we dezelfde gezien hebben…
Ooit bij 1 KDV gaan kijken die nog met een strippenkaart werkte…
Alles was mogelijk…van dagen wisselen kon makkelijk, hoeveel uur was ook geen punt, halve dagen…alles kon!
Gingen kijken…troffen we een leeg KDV aan …althans…buiten 1 leidster lag er midden in de ruimte 1 kind (een peuter volgens mij) op een hele gammele strecher te slapen! Hij was die dag ALLEEN daar!
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag…
Wij nog vragen of het toevallig een rustige dag was…zei ze nog serious JA…en of dat wel vaker zo was…Tja zei ze…dat wisselt…
Oke…GGD rapporten logen er niet om…kindveiligheid was verder in orde,maar waren al eerder failliet geweest, doorstart en veel min-punten…
Was ee beetje pappen en nathouden beleid…
OP zich zal het mens het verder goed bedoelen en misschien wel hele lief zijn voor de kids (als die er al waren),maar idd TOTAAAAL niet profi! Ook haar hele uistraling niet…verder zag alles er keurig uit (maar klein voorbeeldje, haar lage bureau lagvol met spullen waar dreumessen beter niet bij kunnen komen).
Zijn hard weggelopen…
Nu jij de vraag zo stelt…schaam ik me diep dat ik het toen ook niet ergens neergelegd had…maar het leek (buiten dat er geen kids waren) verder wel oke…
Die jongen sliep verder door…begon me bijna af te vragen of hij niet gedrogeerd was…oeps…