En daar sta je dan met een oranje fluitje

in je mond je dreumes te verschonen, omdat hij anders niet stil blijft liggen. Pfff en maar niet vergeten te ademen omdat je constant aan het fluiten bent… :mrgreen: Ik hoop dat dit een beetje interessant blijft, zoniet heeft iemand meer goede ideeen.

hahahahaha…ik moet hier erg om lachen hoor! :mrgreen: :mrgreen:

Ik dacht dat je stond te fluiten vanwege de enorme stank! :mrgreen:



Gut…wat doe ik ik om hem stil te laten liggen?

Een speeltje geven, kletsen, vermanend toespreken, snel doorwerken (al was het maar vanwege de stank! :wink: ), iets uit laten zoeken van de plank boven de commode…dan mag hij kiezen tussen bijvoorbeeld het wattip-potje en een tube zalf…etc etc etc



Ik lees met spanning mee naar meer nuttige tips! :wink: :mrgreen:

Ik ga meestal zingen (zijn favoriete liedjes) of alle dierengeluiden weer eens af… :roll: Gelukkig is het niet altijd een strijd en blijft hij ook wel eens uit zichzelf rustig liggen.

“Op een grote paddestoel” is een leuk verschoonliedje.

Heen & weer te wippen = beentje van links naar rechts, etc bewegen

Met een diepe zucht = zucht-geluid en de beentje neerleggen

En twee beentjes vlogen, hoepla in de lucht = aan enkels vasthouden en zo de billen van de grond trekken

Maar elk liedje werkt.

En inderdaad wat in handen geven (tube tandpasta, sok, schoen, luier, etc).

Of gewoon bij alles precies vertellen wat je aan het doen bent (liefst met wat geluiden erbij: rompertje dicht, klik, klik, klik…

We hebben ook nog een vlinder aan een touwtje boven het aankleedkussen hangen.

Sinds een week wil ze soms ook gewoon gaan liggen als we dat vragen. Dat begon op de bank (wij kunnen erg goed bank-hangen en dat imiteert ze perfect :mrgreen:), maar op het aankleedkussen wil het ook nog weleens lukken.

Maar soms laat ik haar ook gewoon even draaien e.d. en ga ik na een minuut weer verder met verschonen. Het werkt voor ons het beste om gewoon geen haast te hebben. De tijd nemen om lekker met haar bezig te zijn en dan ondertussen toevallig ook nog even de luier verschonen.

Succes! (wat een klus he?)

Sanne

Hier is het tot afgelopen maand eigenlijk maanden goed gegaan. Nu is alleen niets meer goed. Afleiden, spelletje doen, benoemen… hij is niet meer te foppen :roll: ik ben ondertussen erg handig geworden in het staand verschonen :mrgreen: Alleren een poepbroek verschonen.tja… daar moet hij echt even voor gaan liggen. Het aantrekken van die luier kan dan wel weer staand :mrgreen:

Lucas ligt op het moment weer erg netjes en rustig op de commode maar als hij dat niet doet dan geef ik hem iets van het planje in z’n handen. Iets wta hij normaal niet mag hebben. Dus het thermometer hoesje. De doos billendoekjes, een tube creme, borsteltje, etc. Werkt wel goed.

Lotte geef ik nu een bekertje in haar handen en daar doe ik een blokje in (of zijzelf) en dan wil ze erin kijken en valt het blokje in haar gezicht. Schitterend vindt ze dat. Het nadeel is wel dat het blokje regelmatig op de grond valt…



Groetjes,



Viratine