En daar gaat ie dan!

Jeetje vandaag is mijn kleine man voor het eerst naar school. Pfff ik krijg niks uit mijn handen. Zit ik hier zonder hem. Het is stil en kaal. Hij is er ongelovelijk aan toe, maar mama moet nog even wennen.

Ga hem zo halen om te eten en dan vanmiddag gaat ie weer.

Gek hoor dat ie ineens zoveel uur per dag weg is.



Zijn er nog meer kindjes die vandaag voor het eerst gaan?

Ben wel benieuwd hoe jullie het ervaren of ervaren hebben!



Liefs Gismo

jan is niet voor het eerst

maar wel voor het eerst in groep 3

en dat is toch heeel anders.

niet meer in de kring zitten maar achter een tafeltje.



is wel weer wennen na de vakantie

Jeetje Hedwich, ja dat is zeker ook een hele verandering voor hem. Groep 3 dan begint toch echt een beetje het echte werk he! Lezen, rekenen, schrijven e.d. Vond hij het leuk?

hij vond het wel leuk ja

vanmorgen eerst een beetje gek de klas in kijken; al die tafeltjes enzo.

hij had zich wel vermaakt

maar ja ook buiten gespeeld



eten mag in de klas, maar drinken nu op de gang.

geen mand meer om de tas in te doen, gewoon aan de kapstok

potje voor de fietssleutels is er ook niet meer.

die doen ze in hun lade of jas of wat ook maar





en hoe kom jij de dag door?

Best een hele verandering voor hem dus!



Nou voel me een beetje rusteloos eigenlijk! Normaal werk ik op maandag, maar wou zijn eerste schooldag niet dat hij dan al direkt moest overblijven. Heb dus vrij genomen. Het is raar stil. Noah hangt normaal de hele dag om me heen (soms wel vervelend) en zelf spelen vind ie ook maar niks. Ik ben dus gewend om de hele dag met hem bezig te zijn. De jongste daarintegen speelt overal mee en die hoor je verder niet. Dus het is wennen om mezelf weer te moeten vermaken :oops:

haha dat heb ik nu ook wel een beetje hoor

jan vermaakt zichzelf dat wel.

maar toch.

en gelijk uit school is hij zijn neef mee om te spelen ,…



heb het plafond van de douche geverfd.

en zit nu een beetje van tja wat zal ik nu doen,…



het went wel vrij vlot hoor.

haha ja dan is KOK een fijn tijdverdrijf!

eeeeech wel hahahahah



( en onderhand steeds maar naar de klok kijken hihi)

:lol: :lol:

Bij emma idd de tassen nu aan de stoel…ze vond het wel heel leuk… ze beginnen bij ons overigens wel in de kring… dat doen ze zelfs nog in groep 8 geloof ik…

maar ze vond het hartstikke leuk…

Benito is 21 Augustus voor het eerst naar de peuterspeelzaal gegaan,4 dagdelen per week .

Men wat was is dat wennen zeg,idd niemand om je heen die gezellig tegen je babbelt.



Benito daarintegen vond het prima,ik mocht weg en als ik hem ophaalde dan wilde hij niet meer mee naar huis.

Is nu wel anders,we zijn nu een maand verder en nu huilt ie als ik wegga weleens en dat vind ik zo vreselijk moeilijk.



Maar ja hij staat wel iedere dag vol goede moed op en vraagt of ie naar school mag dus hij vind het wel leuk…gelukkig :smiley:

toen jan naar de peuters ging, ging het precies hetzelfde.

ik kon wel weg gaan, niet mee willen.

na een maand of vier was het huilen als ik wegging.

dat heeft 2 weken geduurd ( hij ging 2 ochtenden in de week) en toen was het over.

het is even op je kiezen op elkaar zetten.

Ja Maria, moeilijk is dat he! Gelukkig heb ik hier nog een kleintje rondkruipen van bijna een jaar, maar anders was het wel heel stil geweest.



Mogen die kleintjes bij jou al 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal joh!

Hier is het maximaal 2 dagdelen tot ze 4 zijn.

Ja ze mogen hier vanaf 2 1/2 jaar en dan 4 dagdelen voor 20 euro per maand (ook niet onbelangrijk)



Benito gaat nu Maandagochtend van 8;30 tot 11;45

dinsdagmiddag van 12;45 tot 15;00

woensdag van 8;30 tot 11;00

en donderdag van 8;30 tot 11;45

Vrijdag’s is hij vrij.



totdat hij 4 jaar wordt en dan stroomt ie door naar de kleuterschool,zit ernaast.



Ik moet idd doorbijten,maar soms is het zo moeilijk

hij zit op wat ze noemen een zwarte school,is echt het enige Nederlandse kind op de hele school,aansluiting maken op de andere kinderen wil Benito wel,maar die andere kinderen niet heb ik het gevoel.

Ze trekken met elkaar op en hij hangt erbij.

Daarintegen doet ie het bij de meisjes goed,hij heeft wel vriendinnetjes onze macho :wink:



Volgens de leidsters is het zo dat kinderen van deze leeftijd niet met elkaar spelen,maar ik merk toch duidelijk dat Benito wel met andere wil spelen.



Nou ja na 1 maand kan je weinig zeggen,we kijken het nog wel aan