We voeden Tosca nu bijna 2 weken bij… rijstwafeltje… beetje fruit (Rapley, maar ook een potje)… beetje groenten… stukje brood, knabbelt lekker weg voor het doorkomende tandenleed… maar ze blÃjft kokhalzen zodra ze een stukje doorslikt. Bij Saba verdween die reflex al vrij snel, maar Tosca houdt stug vol. Iemand tips…?!
ik denk dat het toch wel vanzelf weggaat en anders toch maar kleinere stukjes aanbieden?? of gewoon even een weekje of twee wachten en dan opnieuw proberen… Mijn idee is, zolang ze het niet teruggeeft/overgeeft is er niks aan de hand lijkt me…
Ik zou even een weekje wachten en dan weer opnieuw proberen. Misschien is het dan wat beter.
Groetjes,
Heleen
mijn zoontje heeft ook lang gekokhalst op eten
zelfs op een rijstkorrel, uiteiondelijk logopedie gehad maar het verdween gewoon vanzelf.
bij het ene kind verdwijnt het met 6 maanden en bij het andere veel later meestal na 9 maanden moet het voorbij zijn.
Ik kan me voorstellen dat het een vervelend gezicht is!
Misschien nog even alles pureren, en met een weekje eens weer proberen idd.
Heeft ze er zelf last van, of eet ze daarna lekker verder?
Het zal vanzelf overgaan, maar daar heb je nu niet zoveel aan denk ik…
Oke dat is dus normaal? ik dacht al dat mijn zoontje zich elke keer verslikte, hij probeerd het inderdaad weer uit zijn keel te werken ipv door te slikken. Ik wil hem zo graag een broodje geven enzo maar hij doet dit al met een stukje fruit wat per ongeluk niet mee geprakt is. Het ziet er zo akelig uit, alsof ze zich enorm verslikken en dan stikken of zo. Dus gewoon doorzetten is jullie tip :roll:
Snoepje
Oké, nou, bedankt voor de tips. Vandaag heb ik van die 2e stap Liga’s geprobeerd, die een gepureerd goedje worden als je er even op sabbelt en dat ging aardig dacht ik. Maar na een minuutje keek ik nog eens goed op haar slabber en had ze de halve Liga (haast vloeibaar) gewoon met d’r tong naar buiten geduwd :roll: :mrgreen: . Fijn om te horen dat ik me nog geen zorgen hoef te maken. Ik blijf gewoon proberen. Zo zie je maar weer dat ieder kind heel anders is… óók zusjes… . Als ze maar door heeft dat slikken goed is en dat dat ook normaal is… maar ja, leg dat maar 's uit aan een 7 mnd. oud wijffie :inlove:.
Yana is nu 9 maanden en kokhalst ook nog. Niet altijd, maar wel als ze een te groot stukje brood eet of als er een groter stukje inzit. Het ziet er eng uit, maar het is voor het goede doel :shifty: Ze eet voor de rest goed. Alleen met stukjes heeft ze wat moeite af en toe.
Wouter kon pas met 11 maanden dingen doorslikken die geen melk waren. Begon me toen ook wel wat zorgen te maken, maar met eten is het helemaal goed gekomen hoor!
levi heeft ook heel lang gekokhalst, eigenlijk sinds een paar weken gaat het goed. eet hij koekjes en appel zelf uit zijn eigen hand zonder te kokhalzen. nu doet hij het nog wel maar meer omdat hij te grotte happen en neemt.
ik heb me er in het begin ook zorgen om gemaakt maar toen hoorde ik dat meer kindjes dit hebben en ook heel lang.
ik dacht ook even met rapley te beginnen goh wat was dat een tegen valler zeg!
maar is toch allemaal goed gekomen.
Amy doet het het af en toe nog steeds wel eens, dan is ze te gulzig. Je kan er helaas niks aan doen, misschien hooguit kleinere stukjes…
Helaas heeft Simone er (nog) wel eens last van. Het moet niet te dik/groot etc zijn, anders duwt mevrouw dat weer met de tong naar buiten. Of ze verslikt zich gigantisch. Volgens het CB kan dit reflex tm 9 mnd duren.
Wat bij ons werkte: zelf een stuk brood of iets anders hards geven en wanneer ze dan een hapje probeerde door te slikken, waanzinig hard klappen en hoera roepen. Simone vond dat geweldig en zo ging ze steeds weer wat meer hapjes nemen. Wel hebben we een flesje sap ernaast gezet. (gelukkig heeft niemand in de straat die vreemde vreugde dansen gezien, anders hadden ze gelijk 112 gebeld :shock: :eh: )
succes