Hoi hoi,
volgens mij wonen er wel wat drentse dames hier op kok? Ik moet aanstaande vrijdagochtend mij zelf even vermaken in Emmen…
iemand leuke tips om daar te doen? Ik hoorde al dat het centrum best leuk is, dus ik kan iig daar wel 2 uur vermaken, maar goed dan moet ik nog 2 uur :roll:
vrijdagochtend is marktochtend in Emmen.
En die is best groot… dus eh… leef je uit :thumbup: (wil er zelf nog steeds een keertje heen ivm groot stoffen aanbod… maar ja, kom er maar eens op vrijdagochtend met schoolgaande kids :lol: ).
Er is inderdaad markt.
Je zou ook naar de dierentuin kunnen gaan die grenst aan de markt.
Als je de grote kerk achter je laat en je loopt de Noorderstraat in zit er aan het einde rechts een leuke boekhandel, beneden zit de kinderboekenwinkel. Als je nog iets meer rechtdoor loopt kom je bij de bibliotheek uit, handig als het regent Als je naar rechts gaat zit er de Houtduif, zo’n fijne houten speelgoedwinkel.
Je kunt ook de andere kant op lopen, dan kom je in het overdekte gedeelte van het centrum. Gewoon een groot winkelcentrum met alle winkels die je al kent en wat kleinere zaakjes.
Tegenover de Grote Kerk kun je heel lekker koffie drinken, in een van de laatste oude panden van Emmen. Beetje mensen kijken. Ook fijn om te gaan lunchen!!
Ik heb er 10 jaar gewoond en ik bedenk me nu dat er eigenlijk weinig te doen is in het centrum
:think: Het is niet klein, maar om 4 uur te vullen?
Je kunt ook de bus richting ziekenhuis nemen en vanaf daar het bos in…
Moet je echt in het centrum zijn?
thnx voor de tips
denk dat ik een leuke tijdschrift ga kopen en dan ergens lekker ga drinken/eten…eerst natuurlijk ff shoppen en dan ff relaxen…dan moeten 4 uur lukken toch??
sja ik moet in het centrum zijn, omdat mn man een ochtendje moet werken in de buurt en we daarna op doorreis gaan om de kinderen op te halen…btje zonde om weer terug te rijden…en aangezien ik nog nooit in Emmen ben geweest, moet ik me er toch wel ff kunnen vermaken lijkt me :shifty: :mrgreen:
ps// mamamarije; heb je wat nodig dan? ik moet er toch heen en woon in de buurt…wil best wat mee nemen hoor…(heb ik gelijk weer een doel) :lol: :lol:
Niets toe te voegen, behalve dat de vrijdagochtendmarkt ook nog op mijn verlanglijstje staat.
Maar in jouw schoenen zou ik even lekker gaan winkelen en als de tijd nog niet op is lekker koffie drinken of lunchen. Desnoods even de dierentuin is, maar dat is wel duur voor die paar uur, als je t mij vraagt.
@kloos wrote:
ps// mamamarije; heb je wat nodig dan? ik moet er toch heen en woon in de buurt…wil best wat mee nemen hoor…(heb ik gelijk weer een doel) :lol: :lol:
dank voor het aanbod… maar ik wil gewoon lekker stofjes sneupen en kijken en voelen en dan uiteindelijk natuurlijk ook kopen .
Maar ga sowieso eerst even afwachten tot bij mijn broertje en schoonzusje de babykamer geverfd en ingericht gaat worden… dan weet ik wat voor (matchende) kleur/stofjes ik kan kopen voor een naamslinger :mrgreen: .
wat heb je er nu uiteindelijk gedaan?
@lydia wrote:
wat heb je er nu uiteindelijk gedaan?
Heb jij nog geen heimwee, oftewel hoe bevalt Dord je tot nu toe.
Sorry beetje oftoppic :oops:
:-*
ah sorry…niet meer gereageerd…
ik heb niet zo heel veel gedaan, btje geslenterd…en voor overal naar toe gelopen om een bepaalde winkel te zoeken…bleek die weer aan de andere kant te zitten :doh:
ben begonnen met een ontbijtje bij de hema :lol: toen echt ff shoppen, daarna btje slenteren…laatste uurtje duurde wel lang…dus besloten om een tijdschriftje te kopen en ergens te zitten…toen was het ook zo voorbij! Vond het een best grote centrum trouwens :thumbup: