Elke nacht weer drama

het is hier sinds een aantal weken weer bijna elke nacht drama!!



Hij wordt huilend wakker, paniekerig en dat gaat daarna zo om het uur door!!



Soms lijkt het op dromen (over sinterklaas op het moment) andere keren hebben we geen idee.



Iemand tips???



Ik ben kapot om er minstens 5x per nacht uit te moeten.

Als we hem dan eens (heeeeeeeeeel af en toe) bij ons in bed leggen, dan is het geen probleem.

Is Matthijs zo dat je hem het beste niet in bed moet nemen omdat je het dan weer helemaal af moet leren?

Zo niet, dan zou ik hem lekker in bed nemen…deze periode gaat vanzelf weer over, en dan slaapt hij gewoon weer een nacht door.



Als Matthijs wel zo is, dan zou ik het toch niet doen. Even doorbijten, want het gaat weer over!



Als Rhodé zo’n ‘fase’ heeft nemen we haar even in bed om te kalmeren, maar zeggen wel meteen erbij dat het maar voor even is, en dat ze straks weer in haar eigen bedje gaat slapen. (Rhodé slaapt namelijk niet in ons bed, want ze vind het veeeeeeeel te gezellig :wink: )

Dit gaat tot nu toe erg goed! afkloppen

Nu je het zegt. Ons kleine meid is bijna 2,5 jaar en sinds 3 maandene is het spoken snachts. Ik heb geen idee wat er op dat moment is voorgevallen dat ze dit gedrag/ ritme vertoont. Ik ben overigens wel zwanger, nu 6 maanden. heeft het daarmee te maken?



Ze komt snachts 1 a 2 keer. In het begin hoefde ik de kamer maar in te lopen en ze gaat vanzelf weer liggen, dus geen probleem. Maar de laatste tijd moeten we echt een discussie aangaan waarom ze om 0400 uur nog niet naar beneden mag of aankleden en ook niet bij mama/ papa bed liggen… zucht.



Het wordt erger…



Sinds het weekend slaapt ze in een 1 persoonsbedje. Als ze nu wakker wordt wil ze al helemaal niet meer slapen en met discuusie/ uitleggen etc wordt er hel zielig gehuild, terwijl ze wel bekaf is.



Ik denk dat deze verandering wel teveel van het goede is geweest. net die zaterdag 2 sint feestjes gehad en die ozndag meteen in een ander bed.



Volgens mij is dit ook niet goed voor haar regelmaat/ rust/ gewennig/ drukte etc. Dis ik ga zodra sint het land uit is even quality time met haar doen om haar veilige plekje weer haar eigen te maken.



Cross my fingers en voor jullie succes!!



En hopelijk is het maar een fase…




Hij mag wel heel graag bij ons liggen, dus denk wel dat hij misschien dat wel probeert onder andere.



Wat veranderingen betreft, hij is net 1 maandje naar de PSZ.

De laatste paar keer was het huilen geblazen en riep hij…



mama, echt thijs ophalen???



Hij was bang dat we hem daar achter zouden laten. :cry:



En dan natuurlijk het hele sinterklaasgebeuren. Hij pikt er meer van op dan wij verwacht hebben.



Zou het dan toch daardoor komen??? Dat ie teveel dingen meemaakt op het moment???







JUNE, bij ons wordt nog geen discussie gevoerd gelukkig, bij Matthijs is het puur wakker worden, schrikken, verdriet.

Nog niet dat hij naar beneden wil oid gelukkig…

Denk dat je idd gelijk hebt hoor. Teveel nieuwe indrukken die hij moet verwerken en dat doen ze door te dromen. En als je zo klein bent weet je het verschil tussen dromen en werkelijkeheid nog niet.



Vrees dat jullie even flink moeten doorbijten…zal niet meevallen nu je zwanger bent, dan heb je toch alle rust nodig die je krijgen kan.

Zou heel goed kunnen dat het door veranderingen en het verwerken van nieuwe indrukken de nachten heel onrustig worden…



Ik heb met tigo nooit slaap problemen gehad, behalve die duidelijk aanwijsbare momenten dat er iets speelde in zijn leventje. Bijvoorbeeld toen zijn papa en ik uitelkaar gingen, toen ik weer ging samenwonen, toen zijn papa ging samenwonen, toen hij afscheid had genomen van het kdv en in afwachting was van die grote enge school.

Huilen in zijn slaap… en niet een snik, maar dramatisch huilen en ontroostbaar…



Ik heb tigo nooit bij mij in bed genomen, maar alleen maar omdat ik weet dat ik dan weken en weken bezig ben om hem dat dan weer af te leren. Maar ieder kind is daar anders in, en als jij niet het idee hebt dat hij een spelletje daarom speelt, lekker bij je nemen. Iedereen is gebaat bij een goede nachtrust, en jij wilt hem natuurlijk ook troosten…



Het ging vanzelf weer over als hij gewend was aan de nieuwe situaties… Maar leuk is anders, je wilt immers niet dat je mannetje zo’n verdriet heeft

Tis hier ook weer bingo hoor momenteel, volgens mij dromen ze zich helemaal ongans 's nachts Joost praat /roept ook veel in zijn slaap



Ze hebben zo veel te verwerken.



Ik wil er best een keer uit, twee x ook nog wel , maar als ik al 3 nachten er tig x uit ben geweest ( je kent het wel , zwanger dus ook nog eruit om te plassen tussendoor :mrgreen: ) dan neem ik hem toch gewoon lekker bij ons in bed, (manlief hoort natuurlijk niks grrrr :evil: )



Joost is dan gerustgesteld en slaapt dan 's ochtends vaak ook minstens 3 kwartier langer en dan hoef ik er tenminste niet meer uit.

nood breekt wet dan maar hoor

:thumbup:

De afgelopen nachten lijkt het enigzins ietsjes beter te gaan.



Geen paniek, wel midden in de nacht wakker en wil dan bij mama liggen…

(doe het niet, want volgens mij speelt hij nu wel het spelletje)



Ik merk ook dat ik zo kribbig word, ik moet al ''s nachts 3x eruit om te plassen, dan een paar keer voor Matthijs…

trek dat bijna niet meer…



Naja, zal wel door de zwangerschapshormonen komen haha.

Gaat het nog steeds goed met slapen?

Herkenbaar, Ryan begon op een gegeven moment ‘enge dieren’ te zien, toen hebben we gezegd dat Luna (de maan) hem zou beschermen voor alle enge dieren. Toen hebben we naar buiten gekeken (dan moet je ook maar mazzel hebben dat de maan dan zichtbaar is…) en gezwaaid naar Luna. Nu vraagt hij elke avond of we aan Luna willen vragen of zij hem wil beschermen voor alle enge dieren. Sindsdien gaat het goed!



Wellicht iets om te proberen?



Luna kent Ryan van Het Blauwe Huis (met die beer), daar is Luna ook een beschermer.