Annika wordt elke nacht, rond 3:00 uur wakker en is dan ook echt klaarwakker. Een warm flesje melk helpt niet om haar oogeleden zwaar te krijgen. Ze schrokt de melk voor de helft op en daarna heeft ze gewoon geen zin meer in drinken, maar wel zin om te spelen. Ze is helemaal wakker, ligt honderuit te kletsen :inlove: , te lachen en is heel onrustig omdat ze niet in mijn armen wil liggen.
Dit houdt voor mij in dat ik nu al 4 weken lang elke nacht vanaf 03:00 uur in de huiskamer zit. Pas na 1,5 a 2 uur komen er kleine vermoeidheidsverschijnselen en kan ik een poging wagen om haar weer in haar bedje te leggen. Maar meestal wordt er dan eerst met een enorme huilbui geprotesteerd. Daarna valt ze in slaap…en staat dochtertje nr. 2 naast ons bed omdat ze niet meer kan slapen.
Ze is dan wakker geworden van het gehuil. Dan nog eventjes een bekertje warme melk voor haar en dan met een beetje mazzel nog 1 uurtje slapen voordat de wekker gaat.
Ik heb geprobeerd om Annika niet mee naar de huiskamer te nemen en in haar donkere kamertje haar flesje te geven.
Helpt niet, ze wordt echt heel erg gefrustreerd als ze niet mag spelen…
Heeft iemand tips? Mijn accu raakt behoorlijk leeg op deze manier.
Wieniex heeft laatst n topic geopend over een vergelijkbaar probleem…
Wie weet heb je daar nog wat aan:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=84592
Sterkte :hug:
Ja klopt!!
Bij ons helpt het om de deur open te zetten met licht van de overloop aan. Ze kletst en doet dan een tijdje en valt dan weer in slaap. Nu doet ze het trouwens ook vaker beter, soms in het donker kletsen en weer slapen of wat later wakker worden. Vanmorgen kwam ze pas om 7 uur, gister hoorde we haar bijv even om 5 uur, toen om 6 uur, deur open en pas om half 7 eruit voor echt alarm. Succes!
(enige nadeel…ze sliep nu ook slechter de avond in het donker in en huilt dan ook nr 2 wakker…dus…ik houd nu de avond even deur dicht vol, heb bijv van de week een keer in het donker getroost en dat ging toen ook…het is even zoeken!