Elke dag een plakje ontbijtkoek - goed/niet?

Onze kleine man krijgt elke dag een dun plakje ontbijtkoek (zonder de donkere randjes) & lékker dat hij het vind!



Hij heeft er ook helemaal geen last van maar toch vraag ik me heel even af of het wel goed is…hij eet ook elke dag een (of meer) sneetje brood…en een (of meer) eetlepel avondeten



Zoeken op internet leverde me even niets op…kijk waarschijnlijk verkeerd…maar wat denken/weten jullie hiervan?

Ik weet niet of het slecht is, maar Matthijs krijgt ook elke dag ontbijtkoek. (alleen dan in de vorm van Kapitein koek als tussendoortje)





Ik hoopte eigenlijk dat het een verantwoord tussendoortje zou zijn, ben benieuwd of iemand er meer van weet.

Hier ook een dreumes die zeer regelmatig (bijna dagelijks) ontbijtkoek krijgt.

Volgens mij is het echt niet slecht…maar ik lees mee.



Alex

Anyk krijgt het ook regelmatig. Volgens mij is het wel goed, waarom niet?

Dave krijgt het ook…



(goed voor de stoelgang :wink: )



maakt volgens mij niets uit

Laatst stond er een artikel in J/M over verantwoorde tussen doortjes op school. Wellis waar is dat de dreumes leeftijd voorbij, maar daar kwam een plak ontbijt als een van de betere tussendoortjes uit de bus.

Ontbijtkoek is een prima tussendoortje. Mijn kinderen krijgen ook dagelijks een plak. Mijn dochter voor haar stoelgang (moeilijke poepster), en mijn zoon neemt elke dag een plakje mee naar school.

Ik weet dat bij ‘handig om te weten’ hier wel eens wat heeft gestaan dat de randjes van de ontbijtkoek niet gezond schijnen te zijn.



Mijn dochter krijgt ook elke dag ontbijtkoek met rand, alleen als ie heel donker ziet, haal ik hem eraf.

hier ook met rand en een beetje boter :drool:

Hier ook gewoon met rand. Je wordt gestoord van de berichten over wat allemaal slecht is… het is wel goed. We leven met zijn allen nog steeds en zijn kerngezond… ik ga niet bij elke hap die ik in mijn mond stop wakker liggen of het wel goed voor ons is of niet. Als het echt zo slecht is verkopen ze het niet…

Ik dacht altijd dat als je teveel ontbijtkoek eet, dat je dan verstopt :think:?!

wij raken verstopt van 1plakje ontbijtkoek…

dus dat is bij iedereen verschillend

@Jenni wrote:

Als het echt zo slecht is verkopen ze het niet…




het gaat erom dat je het niet teveel moet eten :wink:

dat is wel meer dingen die gewoon verkocht worden :angel:

Overal waar TE voor staat is toch slecht… ik denk dat een overdosis sla ook slecht is :smiley:



En teveel water ook… er is laatst toch iemand overleden na een wedstrijd water drinken :?

@Jenni wrote:

Als het echt zo slecht is verkopen ze het niet…




Nou, de meningen verschillen ook nog over aspartaam. Ik geloof dat het in Engeland als ongezond wordt beschouwd en daar kijken ze echt met grote ogen als ze horen dat het in een land als Nederland, die altijd keurig aan alle regels houdt, volop wordt gebruikt.



@Trying wrote:
Ik dacht altijd dat als je teveel ontbijtkoek eet, dat je dan verstopt :think:?!




ik dacht juist dat het vezelrijk was, dus goed voor de stoelgang!

Hey!



Het nadeel van ontbijtkoek is dat het aan je tanden plakt met alle gevolgen van dien. Vandaar dat het niet een favouriet tussendoortje van tandartsen is

@Jenni wrote:

Hier ook gewoon met rand. Je wordt gestoord van de berichten over wat allemaal slecht is… het is wel goed. We leven met zijn allen nog steeds en zijn kerngezond… ik ga niet bij elke hap die ik in mijn mond stop wakker liggen of het wel goed voor ons is of niet. Als het echt zo slecht is verkopen ze het niet…




Als je hoort wat er allemaal slecht is, je zou er ziek van worden. Ook appels zijn niet goed voor je tanden en na sinasappelsap mag je de eerste 20 minuten geen tanden poetsen. Liever zo wie zo niet vlak na het eten. Ik wist trouwens niet eens dat die rand niet goed zou zijn :think: Hier eten we het mét rand en mét margarine. :drool:

Inderdaad Bianca. Ik heb jaren geleden twee jaar in een groentewinkel gewerkt… pffff… als er in de krant had gestaan dat er kwik in sinasappels zat, verkochten we niet één meer… nitraat in de komkommers? Nou, smijt ze maar weg… en ga zo maar door. Ik ga wel op mezelf af, en hou de basisregels voor gezond eten in acht, en voor de rest eet ik alles wat ik lekker vind, en mijn kinderen ook…