elke 2 uur komen overdag

Sanne komt het liefst overdag elke 2 uur, soms haalt ze net de 2 1/2 uur. Ik moet me aan een vast ritme houden om haar te leren beter te gaan slapen, want als ze echt moe is jammert ze meteen aan. Ik heb het gevoel dat ze te weinig opneemt om langer er op te doen, maar leg ik haar te vaak aan, dan nemen de krampjes toe. Gisteravond fles gegeven met 90 cc kolfmelk en daarna moest ze nog de borst en toen was ze erna heel erg tevreden, vandaar dat ik dus ga twijfelen of ze wel voldoende uit mijn borsten haalt. Ze was in 1 maand 1 kg aangekomen, dus voedingstoffen genoeg.

Ik probeer nu 1 uur op inclusief 20-30 minuten voeden en daarna verschonen en dan even spelen. Bij erg gapen dan eerder dan een uur wakker al naar haar bed. Meestal huilt ze een paar minuten en dat over in jammeren. Soms houdt ze dit erg lang vol (tot een uur, elke keer met een aantal minuten tussenpozen van stilte). Soms slaapt ze een half uur, maar dat is vaak al lang.

Hoe kan ik voedingstijden rekken als ik wel regelmaat moet aanhouden. Ik vind het voeden niet erg, maar elke 2 uur toch wel teveel. Rekken met een speentje lukt alleen in de avond, verder vindt ze het speentje maar niks.

Hebben jullie tips of advies om de tijden te rekken, mag ook per pb.

Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn zoon zat op die leeftijd ook nog op de 2 of 2,5 uur. Hier is er vanzelf meer uur tussen gekomen. Als je je kindje juist aan de borst legt wanneer het wil raakt de hoeveelheid voeding op de behoefte afgestemd. Wanneer je zelf gaat rekken heb je, denk ik, juist kans dat je minder voeding gaat krijgen. Dus misschien een kwestie van afwachten?

Liefs Moirah

Oh, dit is zo herkenbaar. Daar zat ik ook mee bij Mila. Ik wilde bij haar ook dat ritme er in brnegen van slapen eten spelen slapen(verkort opgeschreven) maar zat dus ook om de 2 uur te voeden en ze sliep maar 3 kwartier telkens. Maar bij Timo werkte het heel goed.

Ik ben dat ritme los gaan laten. En langzaamaan zijn de slaapjes langer geworden en gaat ze beter slapen uit zichzelf. Het heeft bij haar veel langer tijd nodig dan bij Timo. En voor haar lijkt dat rust-regelmaat principe niet zo te werken.

Ik vind jouw kindje ook nog erg jong om te verwachten dat ze al zelf in slaap valt, eigenlijk. Waarschijnlijk is ze nog niet zo ver.

Waarom MOET je die regelmaat aanhouden?

Omdat ze anders elk uur aan de borst wil en ze is op de arm ook niet lang tevreden. Het cb verwacht dat door meer rust en regelmaat Sanne langer en beter zal gaan drinken en daardoor ook makkelijk gaat slapen. 's Avonds kan ze wel in slaap vallen op de arm, maar meestal duurt dat ook wel 1 uur en ook dan veel jammeren. Het is absoluut geen huilen, maar eerder mopperen.

Ik vind het niet zo heel erg elke 2 uur voeden, helaas voor mijn zoontje minder leuk. Al moet ik ook bekennen als ze er meer tijd tussen laat ik 's avonds ook minder moe ben :mrgreen:

Dat begrijp ik. Dat dacht ik zelf ook toen ik het bij mijn kinderen ging toepassen. Bij Timo werkte het. Bij Mila niet, helaas mag ik wel zeggen.

Juist dat principe zorgde ervoor dat ik om de 2 uur aan het voeden was, omdat ze haar slaapjes dus niet verlengde (en ik heb het echt een tijd toegepast). Toen ik het los ging laten (dat regelmaatprincipe) en haar voedde als ze verzocht (smakken enzo) is er langzaam vernadering in het patroon gaan komen, en sionds een week (sorry, maar zo lang duurde het :roll: ) is ze eindelijk ook langer gaan slapen :dance:

Maar je zegt elk uur. Is ze niet ‘gewoon’ aan het regelen?

dat rust regelmaat ritme werkt hier ook niet.

Aan het begin was ze vaak heel lang wakker 's ochtends en 's avonds en 's middags bleef ze maar slapen, om alleen maar even wakker te worden voor een voeding tussendoor, beetje zoals 's nachts.

Rekken zou ik niet doen, daar raakt ze alleen maar moe van en dan kan ze minder goed drinken. Wat krampjes betreft… probeer haar goed de borst leeg te laten drinken, de vette achtermelk helpt. Ook kun je haar nog even aanleggen als de krampjes heel erg zijn aan de leegste borst, zodat ze gauw aan die achtermelk toekomt.

Ik zou gewoon haar ritme volgen en dan zal t vanzelf gauw overgaan. Emma kwam aan t begin ook om de 2 uur en s avonds nog vaker en toen is ze gauw gaan doorslapen 's nachts. Overdag voltanken en s nachts lekker slapen om s morgens weer goed in te halen.

Nu is dat ritme trouwens helemaal om, ze komt nu overdag minder en s nachts weer vaker.

Dan zou ze wel 4 keer in de week een regeldag hebben.

Ik ga wel een patroon aanhouden qua voeden verschonen spelen en weer naar bed, maar zal het ook weer eens even wat loslaten kijken wat ze dan gaat doen. Rekken is nauwelijks te doen met Bas erbij. Bedankt voor jullie reacties.