Hallo,
Nu met een tweede op komst en met de oudste die bijna naar de basisschool gaat lijkt het ons ideaal om een goede mamafiets te gaan kopen…
Wij fietsen in het voorjaar en de zomer geregeld hier in de omgeving… En aangezien wij nooit verder dan 4km kunnen fietsen zonder een enorm viaduct over te moeten lijkt het ons fijn om een elektrische mamafiets te kopen…
Iemand daar positieve of juist negatieve ervaringen mee?
En we willen de fietsstoeltjes van yepp, iemand daar toevallig ook ervaring mee?
grts patricia
Ik wist nieteens dat een electrische mama fiets bestond. Maar ik heb een electrische van batavus en ik ben er erg tevreden over. Ik heb Anne achterop, eerst met een bobike maxi plus en nu met een junior en fietstassen. Voorop heeft ze op deze nooit gezeten want toen had ik een gewone mamafiets.
Houdt er wel rekening mee dat de accu s maar 3-5 jaar meegaan. Het zijn erg dure fietsen, het is ons gelukt er bij de fietsenwinkel 314 euro af te kletsen, dus onderhandelen is wel handig.
Ik heb geen electrische fiets, en ook geen mama fiets.
Vind weinig voordelen aan een mamafiets zitten buiten dat ik ze niet mooi vindt (met zo’n megastuur)
Ik heb een gewone Batavus gekocht en heb er nog steeds 2 kinderen op, eentje voor en eentje achterop.
Gaat echt helemaal prima.
Daarnaast fietsen ze straks ook zelf, dus dan zit je met zo’n fiets.
Kortom ik zou voor een gewone (evt electrische) fiets gaan :thumbup:
Babylover wat leuk dat jij er ook in aan het verdiepen bent!
Ik ben namelijk gisteren een aantal fietszaken afgeweest hiervoor.
Ik heb zelf namelijk nog steeds bekkenpijn en wil graag 2 kinderen kunnen vervoeren op de fiets omdat ik er nu vaak nog één meeneem uit school en omdat wij ook nog wel hopen op een kleintje .
Nou bleek het nog niet echt te bestaan; elektrische moederfietsen :o .
Ik was helemaa verbaast want juist moeders zijn pakkezels op de fiets zou ik zeggen!
Maar er is er net één op de markt gekomen: de batavus mambo easy.
En van een goedkoop merk is er nog één geloof ik.
Maar zelf wil ik wel een goed merk met zo’n dure uitgave.
Er zijn veel klachten namelijk over goedkope elektrische fietsen.
Ze bellen mij nu van de week terug hoe het zit met die mambo of daar zo’n zadeltje voorop kan (voor 2 grote kinderen te vervoeren).
En dan bestellen ze hem zodat ik hem uit kan proberen want hij staat nog nergens.
Andere merken hebben geen elektrische moederfiets maar wel elektrische seniorenfietsen met extra lage instap enzo 8) dus ik denk dat daar nog wel wat modellen tussen zitten die misschien qua ruimte voor ook wel kunnen maar dan moet je gaan meten in de winkel.
Staat namelijk nergens op de sites.
Als jij er nog meer ondekt of goede deals ontdekt hoor ik het graag natuurlijk .
Bedankt voor jullie tips/adviezen…
Mamalien: hee ook op zoek. leuk… Hmm ik dacht ook wel dat ze er zouden zijn… Wij gaan ook voor een goede dure want het is denk ik wel met fietsen dat goedkoop duurkoop is…
Ik hou je op de hoogte…
grts patricia
ken wel iemand die een elect. bakfiets heeft… en zij vind het ideaal… en qua kosten is het niet veel meer dan een gewone bakfiets.
maar de mambo (zonder elec.) fiets HEERLIJK… en ziet er mooi uit zonder stoeltjes… wilde deze zelf ook kopen, niet gedaan ivm de kosten…
ik heb me onlang ook helemaal verdiept in de moederfietsen en eentje aangeschaft.
Helaas door de sneeuw nog niet veel gebruik van gemaakt (en door een gebroken teen :wall: ) maar de stukken die ik er mee gefietst heb, helemaal geweldig :thumbup:
Ik had veel eerder een moederfiets moeten kopen, ook toen ik nog geen zoon had
Je hebt heel veel verschillen in moederfietsen van goedkoop tot duur.
Ik zat uiteindelijk heel erg te twijfelen tussen de Batavus Mambo en de Montego Liberty.
Uiteindelijk is mijn keus gevallen op de Batavus Mambo Deluxe met 7 versnellingen.
Dit is namelijk een van de beste en veiligste moederfiets die er momenteel verkrijgbaar is, mede door dat deze fiets de enige is waarbij het frame van de fiets doorloopt onder de bagagedrager.
Dit heeft als voordeel dat de fiets achter steviger en stabieler is wat weer tengoede komt als je straks je kindje achterop hebt en dan ook nog boodschappen mee hebt.
Ook kun je bij deze het stuur op “slot” zetten zodat deze niet omklapt als je je kleine in het zitje zet.
Andere fietsen hebben dit ook wel maar dan meestal een veer die zorgt dat het wiel niet snel of ver kan omslaan.
Montego Liberty vondt ik qua uiterlijk mooier (de retrokleur) maar uiteindelijk heb ik gekozen voor veiligheid, dat vindt ik toch een stukje belangrijker dan een kleurtje.
Verder vindt ik een moederfiets heel prettig fietsen ook zonder kind.
Lekkere lage instap, brede banden, stevige standaard, en een lekker breed stuur die je al richtingen op kan zetten tot wat jou lekker fiets.
Een vriendin van mij heeft nu ook een moederfiets aangeschaf en die wil nog lang geen kinderen :lol: maar puur omdat ze ze zo lekker fietsen.
Wat ik je ook kan aanraden is goed te kijken naar de prijzen, die verschillen echt enorm!
Ik ben naar fietsenzaken geweest heb met laten voorlichten, rondjes gereden en goed gevraagd naar mijn frame hoogte.
Daarna ben ik op het internet gaan kijken en uiteinelijk heb ik mijn fiets gekocht via internet €400,- goedkoper dan in een fietsenwinkel!
Ik heb hem gekocht via ***l.
Edit Ruud commerciële link verwijderd
die mambo deluxe heeft versnelling maar de mambo easy (De electrische) niet :wall: .
Ik heb ook nog een andere gevonden: de bikkel ibee mama. Staat heel groot ‘bikkel’ op :lol: .
Anwb is daar enthausiast over.
Ik ga hem in iedergeval maar eens bekijken.
Die is goedkoper en heeft wel versnellingen, en is lichter.
ik typ te snel geloof ik :roll: .
Die mambo easy heeft volgens mij ook geen omklapbeveiling op het stuur :roll: .
Dat snap ik dan ook niet…
@Mamalien wrote:
ik typ te snel geloof ik :roll: .
Die mambo easy heeft volgens mij ook geen omklapbeveiling op het stuur :roll: .
Dat snap ik dan ook niet…
Die dingen zijn ook los te koop. Ik heb een electrische fiets met 7 versnellingen en dat is heerlijk. Goed terug schakelen als je gaat stoppen en dan met het grootste gemak weer wegfietsen.
Volgens mij passen 2 kinderzitjes best op een gewone electische fiets, dus misschien is dat een optie?
heb net weer contact gehad met een fietsenzaak en die geven aan dat ze het eigenlijk niet zien zitten; 2 kinderen en grote tassen vervoeren op een electrische fiets.
Je trekt hem te snel leeg.
Ze kregen veel klachten over de accu’s van mensen die hem zwaar belaadden.
Ze raadde electrisch dus eigenlijk af…
bedankt voor jullie reacties… Wordt er wel wijzer van…
Inmiddels hebben wij besloten om nog voor de bevalling een nieuwe badkamer te laten plaatsen dus we zijn nu even daar druk mee bezig…
We zijn dus niet meer in een fietsenzaak geweest, binnenkort gaan we verder kijken voor een fiets…
grts patricia
Jaaaa volgende week krijg ik mijn batavus mambo de luxe met 2 oranje yepp stoeltjes…
Voorlopig hoeft alleen achter erop gezet te worden… Ik zie me volgend jaar al helemaal fietsen met mijn 2 kinders…
grts patricia
@babylover wrote:
Jaaaa volgende week krijg ik mijn batavus mambo de luxe met 2 oranje yepp stoeltjes…
Voorlopig hoeft alleen achter erop gezet te worden… Ik zie me volgend jaar al helemaal fietsen met mijn 2 kinders…
grts patricia
Hartelijk gefeliciteerd :dance: …dat zullen vast veel fijne kilometers worden

goede keuze :thumbup: Ik heb hem ook en vindt hem helemaal geweldig :mrgreen:
@babylover wrote:
grts patricia
Hé dus toch niet de electrische?
Die van mij (Dezelfde!) wordt vanmorgen omgezet (zitjes) dus ik kan hem vanmidddag ophalen :dance: .
Grappig dat we dan tegelijk dezelfde fiets gekocht hebben

@Mamalien wrote:
heb net weer contact gehad met een fietsenzaak en die geven aan dat ze het eigenlijk niet zien zitten; 2 kinderen en grote tassen vervoeren op een electrische fiets.
Je trekt hem te snel leeg.
Ze kregen veel klachten over de accu’s van mensen die hem zwaar belaadden.
Ze raadde electrisch dus eigenlijk af…
Raaden ze überhaupt elektrische fietsen af of alleen de mambo easy of juist de bikkel ibee?
Ik wist ook niet eens dat er elektrische moederfietsen bestonden! Komt mooi uit nu ik aan het rondkijken ben voor een elektrische fiets. Qua prijs ontlopen de 2 fietsen elkaar niet echt, dwz voor 1499 heb ik de Batavus mambo easy ook gezien bij een rijwielzaak. Ik wil wel graag versnellingen, dus ik denk dat ik eens naar de Bikkel ibee ga kijken

Raaden ze überhaupt elektrische fietsen af of alleen de mambo easy of juist de bikkel ibee?
Sowieso.
Alle electrische fietsen.
Het gaat om de hoeveelheid gewicht die je er dan mee wilt vervoeren.
Er was ook iemand met een hondenkar erachter geweest en dat ging ook niet goed.
Ik heb net mijn mambo deluxe opgehaald :D :dance: .
Gefeliciteerd!
Ik ga denk ik toch wel voor een elektrische. Het stuk dat ik met de kleine ga fietsen is niet zo lang. Over niet al te lange tijd ga ik verhuizen en dan is de afstand van huis naar station ongeveer 5 km, wat op zich niet zo lang is. Het enige nadeel is dat ik langs een meer moet fietsen en als er dan tegenwind staat, dan heb je ook echt goede tegenwind! Lijkt me wel handig om dan wat ondersteuning te hebben, vooral als ik mn kind op tijd van de kdv wil ophalen!
Oeps… zie net een stomme spelfout van mij! Ik bedoel natuurlijk raadden (verleden tijd) en niet raaden :oops:
Ik heb geen problemen met mn batavus padova easy de luxe (electrische) met Anne van 20kg achterop en volle fietstassen. Ik heb m nu bijna een jaar, super fiets :thumbup: .