elektrische borstkolf:WELKE??

Hallo meiden!

Onze zoon Olivier krijgt nu ruim 2 maanden de borst en we zijn er allemaal heel blij mee! 1 ding lukt me alleen niet: het kolven. Ik heb een handkolf van Av*nt, en het is pijnlijk en er komt hooguit 40 cc uit.

Hebben jullie tips voor een elektrische kolf? het is best een uitgave die ik graag wil doen, maar dan wel voor een goede kolf dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?En een flesverwarmer, dat lijkt mee ook wel handig, tips graag?

Alvast bedankt!

Groetjes, Marie-Jeanne :smiley:

Via Vos Medisch heb ik na Saba’s geboorte een Ameda elektrische kolf gehuurd. Na 1x kolven was ik om en heb hem direct gekocht. Kostte toen zo’n 130 Euro. Heb er maandenlang heel wat liters door gekolfd, terwijl die handkolf van Av@nt hier ook niet werkte. Ook nu gebruik ik 'em weer met veel plezier. Even Google’n, dan kom je de site snel genoeg tegen. Grote voordeel is dat je eerst kunt huren. Niet tevreden? Terugsturen. Wel tevreden? Houden en kolven maar :wink: !

Hoi Marie-Jeanne,

Wil je toch elektrisch gaan proberen? Goed idee, ik vond handkolven ook drie keer niks :?

Ik heb dezelfde ervaringen als Jassie, de Ameda is hier een groot succes :thumbup: Ik had eerst de huurkolf van Medela, waarbij je zo’n eigen setje moest bijkopen. Da’s ook een heel fijn ding, maar naast de set die je zelf aanschaft, betaal je ook nog 2,- per dag aan huur. Te duur dus als je hem een poosje beschikbaar wilt hebben…

Toen heb ik met de hand gekolfd met dat losse setje (zonder de huurkolf is dat een handkolfje), maar dat werkte voor geen meter (geeft wel spierballen trouwens, je maakt een hele rare beweging met je arm :lol: )

Ik heb nog de simpele, enkele elektrische kolf van Medela op het setje aangesloten (middagje geleend van de buurvrouw), maar dat ding heeft 1 stand, niks te regelen en deed pijn. En die maakte ook veeeeeeel herrie, daar kan je niet bovenuit praten.

Daarna de Avent handkolf gebruikt, dat was het grootste drama, die deed pijn en ik kreeg amper melk eruit.

Ik zocht toen naar goed maar betaalbaar, en kwam uit op Ameda. Die kost nieuw inderdaad 130,-, maar heeft dezelfde eigenschappen als de (uitgebreidere) elektrische kolven van Avent en Medela, namelijk zowel zuigkracht als zuigritme regelbaar, maar is veel goedkoper. Die laatste twee merken zijn veel duurder voor de uitgebreidere elektrische kolfsystemen. Een bijkomend voordeel van Ameda is dat het om een gesloten syteem gaat. Het slangetje loopt niet rechtstreeks naar de pomp, dus er kunnen geen melkresten in de motor geblazen worden. Dat is vooral een probleem als je bijv. met spruw kampt, je blijft jezelf dan via de pomp herbesmetten, ookal kook je de onderdelen uit, het komt dan uit de pomp. Ameda heeft een membraan tussen het melkgedeelte en het slangetje, waardoor er geen melk het slangetje in kan, en dus ook niet in de motor kan blijven hangen. Hierdoor is het dus ook heel veilig om hem eventueel tweedehands te kopen, de melkdelen (die evt. besmettelijk kunnen zijn) kunnen allemaal uitgekookt, en de rest (wat niet uitgekookt kan), kan niet besmet zijn. Let bij tweedehands wel op hoe oud de kolf al is. De motor heeft maar een beperkte levensduur, en soms moeten de kleine onderdelen ook vervangen als die al oud zijn. Ik heb zelf de kolf overgenomen van iemand die 5 maanden lang fulltime heeft gekolfd, en die van mij doet het nog prima, en er hoeft nog niks vervangen, dus zo’n vaart zal het niet lopen, maar wel iets om rekening mee te houden. Laatste voordeel van de Ameda: Hij is lekker stil, naast handkolven is het de stilste vorm van kolven is mijn ervaring.

Ehm, reclameblok is voorbij denk ik, zo was t wel weer enthousiast genoeg :wink: , maar als je nog vragen hebt, kom maar op :smiley:

:-* Smiley

Ps, flessenwarmer: Die van Avent is heel handig. Die is breder dan de andere, waardoor ook de flessen van Bibi en Avent en in een later stadium de fruit- en groentepotjes er in passen :thumbup: Het is een wat duurdere, maar zijn geld waard vind ik, en ook die kan je uiteraard tweedehands zoeken :wink:

Waar heb je hem voor nodig?

Ik heb fulltime gekolfd en dan is dubbelzijdig wel zo handig. Ik had een ‘pump in style’ van medela. Vreselijke naam maar supergoede kolf. Er zat een knopje op waarmee je de sterkte kon afstellen. Als je kolven pijnlijk vindt (is ook een kwestie van wennen trouwens, net als dat je opbrengst steeds meer wordt naarmate je het langer doet), is dat wel prettig.

Volgens mij zijn er eigenlijk geen slechte kolven. De medela’s, ameda’s en aventkolven zijn allemaal goed. Het ligt er alleen aan waar je hem voor gebruiken wil.

Ik was ook niet blij met de avent handkolf maar ik ben helemaal enthousiast door de ISIS IQ, dus de electrische. Ik ben zelf errug gecharmeerd van het siliconen inzetstuk, vandaar dat ik toch bij avent bleef. Plus dat ik alles daarvan al had (tussenstukjes, bewaarsysteem enz). Ik vind het echt een geweldige kolf, niet te vergelijken met de handkolf.

hoi meiden alvast heel erg bedankt ik ga maar eens informeren naar die ameda dan! volgens mij is die hier in de buurt ook te koop!

:-* M-J

hier ook de Ameda lactaline personal, is een electrische dubbele kolf (kan ook enkel). Redelijk stil in vergelijking met Medela kolf. Regelbare zuigkracht en snelheid. Makkelijk schoon te maken… tip: koop meteen een extra setje witte vacuumdopjes erbij (anders enorm duur om via Vos Medisch te bestellen vanwege de verzendkosten)

Ik ben er helemaal over te spreken! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

AANRADER!