elektrisch poetsen

Jinthe is ondertussen aan haar 7de nieuwe tand toe. Nu heeft ze op haar nieuwe tanden last van tandplak en lijkt het me misschien een idee om elektrisch te gaan poetsen omdat dit toch beter tandplak verwijdert (bij mezelf althans toch :wink: )

Nu hebben ze van Oral B enzo elektrische tandenborstels voor kinderen en ook bijhorende borsteltjes (mickey mouse, prinsessen enzovoort). vanaf 3 jaar staat er. Jinthe wordt er over twee weken 7.



Nu vraag ik me af of dit dan ook nog geschikt is voor een wisselgebit en niet te zacht zal zijn? Van Philips verkopen ze nu ook tandenborstels met twee standen, een zachte en hardere voor oudere kinderen maar die is erg duur.



Dus iemand ervaring hiermee?? Koop ik nog zo’n kinderentandenborstel of al eentje voor volwassenen??

ik zou er gewoon een voor volwassenen kopen.



Hier poetsen de kids met een kinder variant van de oral b, en wij met de grote, maar ik vind het verschil echt niet zo groot

hier een kinderborsteltje op een volwassen electrische tandenborstel. Volgens de tandarts kan dat prima, als wij maar wel doorhebben dat je niet moet poetsen met een electrische borstel, maar dat we gewoon tand voor tand bij langs moet.

O, passen die opzetborstels voor kinderen op de volwassen tandenborstel? Das handig!

@dietske wrote:

O, passen die opzetborstels voor kinderen op de volwassen tandenborstel? Das handig!




jah hoor, die van oral b passen gewoon. Juul heeft van prinses twee borsteltjes, eentje boven en eentje beneden, zag dat ze er ook waren van smurfen ed.

Anne heeft een goedkope versie van oral B electrische tandenborstel (dus niks voor kinderen, ook de borstel niet). Daar poetsen we al mee vanaf dat ze een jaar of 2 is denk ik, ik weet niet beter eigenlijk. Tegenwoordig mag Anne in de ochtend poetsen en ik poets in de avond. Volgens onze tandarts moet je minimaal tot 9 jaar zelf poetsen omdat de motoriek van een kind het dan pas aankan om goed zelf te poetsen. Waar ze dat vandaan halen weet ik niet, maar zolang Anne het goed vind dat ik poets vind ik het best.

Dus gewoon normaal kan ook nog, voor te proberen bv een nieuw borsteltje op die van jullie zetten en daarmee poetsen. Zal in het begin wel raar aanvoelen denk ik als ze dat niet gewend is.

ja, elektrisch poetsen is wennen in het begin, voelt toch harder aan vond ik zelf, vooral tegen het tandvlees.

Onze meiden hebben de oral-b kids (en die borsteltjes passen hier niet op de ‘volwassen’ variant :think: )



Onze tandarts adviseerde wel om de kinderen ook met een normale tandenborstel te laten poetsen zodat ze het wel leren om echt te poetsen.

Nu poetsen de meiden 's morgens zelf met een normale borstel (en wij poetsen dan wel na hoor) en 's avonds met de elektrische.

Je moet ook rekening houden met het toerental.



Hier gewoon allebei de kinderuitvoering van Oral-B.