eiwit in urine

Vraagje, kun je eiwit in je urine ook zien???

Geen idee eigenlijk. :think:

ik heb ook geen idee…

Maar als je het niet vertrouwd zou ik morgen even urine opvangen en dat naar de verloskundige of huisarts brengen voor de zekerheid…

Zij kunnen met een eenvoudige test zien of er eiwitten in de urine zit…



gr patricia

nee zelf volgens mij niet, moet inderdaad huisarts doen (of de assistente)

Ik word iedere maand getest ivm een eerdere nierbekkenontsteking (en nu ik er aan denk realiseer ik me meteen dat ik dat weer eens moet doen…)



groeten

muts

volgens mij wel

met een stripje kun je eiwit in je urine zien.

stripjes met verschillende vakjes en 1 vakje is voor de eiwitten.

dit moet je wel bij de huisarts laten doen. gewoon even laten strippen



je kunt niet met je blote oog zien of er eiwit in je urine zit.

nee inderdaad en ik realiseer me nu nog iets

vorige keer dat ik mijn plas inleverde zag het er allemaal erg normaal uit

terwijl ze met zo’n stripje een ‘spoortje’ eiwit kunnen vinden

Dat kan echter ook gewoon afscheiding zijn en knap als je dat met je blote oog in je urine kunt zien

Waarom vraag je dat? Zie je vlokjes? Zoja, hoe ruikt het?

Meestal als je dingen in je urine ziet is een blaasontsteking.

Tijdens je zwangerschap kan het ook gewoon je afscheiding zijn…



En als je t niet vertrouwd, gewoon naar de ha gaan!

Ze had vlokjes in de urine en dacht dat het misschien de eiwitten waren, maar die vlokjes had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook en toen ben ik heel vaak getest op eiwitten. Deze zaten er niet in toen ik de vlokjes zag.

Nee, je kan het niet zien. Bij mijn eerste zwangerschap had ik pré-eclampsie en had ik de laatste zes weken van de zwangerschap behoorlijk wat eiwitten in mijn urine. Maar dat was met het blote oog niet te zien, de urine was bij mij gewoon helder.

ik had hellp syndroom, maar bij mij zaten er witte vlokken in de urine.



heb maar 1 advies: ALS JE TWIJFELT ALTIJD NA LATEN KIJKEN.

Ik heb me ‘geabonneerd’ op deze topic omdat ik me toch wel wat zorgen maakte. Ik dacht bij vlokken namelijk aan vruchtwater!



Ik lees elders dat Sam donderdagavond controle had bij de verloskundige en dat ze daarna nog gepost heeft, dus ik neem aan dat alles in orde is?

Hoi,



Ja ik heb donderdag controle gehad en idd je kunt eiwit niet in de urine met het blote oog zien.



Wel had ik nog meer klachten-verschijnselen en wordt nu wat extra in de gaten gehouden maar voor alsnog is het nu goed met mij en de baby.



Bedankt voor jullie reactie´s en jullie zorgen.



Liefs Sam