eiwit in de urine

Heej meiden

Ik voel me al een paar dagen niet zo lekker. Allemaal vage klachten. Ben dinsdag ook niet gaan werken. Vanmorgen ook niet lekker maar toch gaan werken. Mn collega zei waarom bel je niet even de vk? Heb ik dus net gedaan en ik kon meteen langskomen. Ik dacht dat ik misschien een laag ijzergehalte had. Had ik in mijn vorige zwangerschap ook. Maar ik had wat eiwitten in de urine. Toen ze mijn bloeddruk op ging meteen was die niet heel hoog. Later toen ze nog eens ging meten was ie een stuk hoger. Morgen moet ik even naar het ziekenhuis om alles te laten controleren. Vind het een beetje eng :frowning: . Weet iemand wat ze allemaal in ziekenhuis gaan doen??? Mag vandaag en morgen niet meer gaan werken, maar rust nemen.

Heb trouwens in mijn vorige zwangerschap best hoge bloeddruk gehad. Dus ik denk niet meteeen aan een zwangerschapsvergiftiging. Maar ja, ik ben ook geen dokter he…

liefs mootje

ik denk dat je in het ziekenhuis aan de ctg gelegt wordt. Dan houden ze een half uurtje jou bloeddruk in de gaten en de hartslag van de kleine uk.

Idd is het belangerijk dat je nou rustig aan doet ivm een eventuele zw. vergiftiging.

Ik liep vanaf week 36 bij een gyn. omdat mijn bloeddruk te hoog was en er wat eiwit in mijn urine zat. De eerste keer dat ik in het ziekenhuis kwam, werd mijn bloed geprikt en getest op HELLP en werd mijn urine getest op eiwit. Na een uurtje waren de meeste resultaten bekend en besprak de gyn. de uitslagen met mij, bekeek hij mijn buik en luisterde naar het hartje. Neem zoveel mogeljk als je kan rust.

ik heb vanaf 35 weken in het ziekenhuis gelegen met hoge bloeddruk en eiwitten in me urine.

Ik had dus een vorm van zwangerschapsvergifteging.

Ik moest elke 3 dagen in het ziekenhuis 24 uurs urine opvangen om de eiwitten te bepalen. ook kreeg ik elke week een echo en elke dag een ctg.

ook werd er om de 2 dagen bloed geprikt.

(maar ja toen lag ik al in het ziekenhuis)

Heb dus eigenlijk geen idee wat ze bij jou gaan doen??

Ik denk aan je mootje :-* :-* :-* Jannigje

eiwitten kunnen toch ook op iets anders wijzen?

Bv blaasontsteking ofzo? Ook niet handig om nu te hebben maar wellicht beter en minder eng dan een zwangerschapsvergiftiging ofzo.

Ivm een nierbekkenontsteking die ik vorig jaar heb gehad moet ik dat ook meer id gaten houden.

suc6 en beterschap in ieder geval!

gr

muts

Heej meiden,

Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Had om 11uur een afsrpaak en ik kon pas om 12.45 uur naar binnen :twisted: :twisted: , echt belachelijk!

Maar goed, heb daar 1uur aan de ctg gelegen. En om de 5 min. werd de bloeddruk gemeten. Die werd steeds hoger. Maar gelukkig had ik geen eiwitten meer in de urine, gek he?? Gisteren wel nog. Is dat normaal??

Maar alles was goed met de kleine ukkepuk :inlove: hartslag was prima. En reageerde goed op de harde buiken die ik had. Had ook nog een echo gehad. Hoofdje lag al mooi naar beneden.

Begin volgende week moet ik wel terug naar de vk, bloeddruk en urine laten controleren. Hopelijk blijft het goed, dan zijn we tevreden! :thumbup:

:-*

Gelukkig mootje het was vast wel schrikken he

Gelukkig maar en fijn dat je weer thuis bent. Toch zou ik goed naar je lijf luisteren, maar dat is iets persoonlijks. Bij vage klachten als misselijk, hoofdpijn, spierpijn, zien van lichtflitsen etc zou ik direct aan de bel trekken! Mijn zus heeft HELLP gehad en had soms ook geen eiwit in haar urine maar wel een hoge bloeddruk. Uit het bloedonderzoek kwam naar voren dat haar bloedplaatjes toch veel lager waren…

Dank je voor de tip! Volgens mij had ik ook iets met bloedplaatjes die wat lager waren :think: maar weet het niet zeker…

Heeft dat met bloedarmoede te maken?? Zoiets zei ze namelijk,

Ik probeer iig meer te rusten en zeker naar mijn lichaam te luisteren!

En hoe is het nu?

Moet morgen weer terug naar de vk. De ene dag gaat het goed, de andere dag voel ik me niet zo lekker. Hopelijk zitten er morgen weer geen eiwitten in de urine. Even afwachten!

:-*