ik ben er bijna zeker van dat ik zaterdag mijn eisprong gehad heb,
echter ik heb vandaag een hele dag al een zeurderig gevoel is mijn onderbuik.
zou ik het mis gehad hebben en zou vandaag mijn eisprong geweest zijn? kan je daar de hele dag een vervelend gevoel van hebben?? je eisprong duurt toch maar erg kort??
misschien is het een hele stomme vraag, maar als het dus inhoudt dat het gevoel van vandaag met mijn eisprong te maken heeft, klus ik dus altijd op het verkeerde moment lijkt het wel… :S
Euhm het kan beide. Of je eisprong is standaard wat later dan je denkt. Het vermeerderen van slijmverlies gaat VOORAF aan je eisprong dus als je het daaraan afmeet was je ws te vroeg. Wat er echter na je eisprong gebeurd is dit; uit het follikel (schaaltje/schilletje zeg maar van waaruit je ei springt) wordt het gele lichaam gevormd. Als je zwanger raakt/bent maakt dit de eerste paar weken progestron aan om de zwangerschap in stand te houden tot de placenta dit ergens tussen de 8-10 weken overneemt. Dit kan best groot worden (tussen de 20-30 mm) en dit kun je ook voelen want het vraagt veel vocht van je lichaam.
Als je twijfelt kun je overwegen om ong 2 maanden toch ovulatietesten te gebruiken. De gebruiksaanwijzing alleen al is het aanschaffen waard En na 2 maanden ben je een stuk wijzer mits je een redelijk regelmatige cyclus hebt. :thumbup:
Ik snap er ook niets van. Ik was aardig regelmatig maar nu zit ik van normaal 28 dagen, soms 27 en nu zelfs 25 en het wisselt. Het eh slijm hihi begint meteen soms na ongesteldheid, soms heb ik enorme pijn in mijn zij/buik paar dagen na ongesteldheid en paar dagen daarna slijm. Dat heb ik nu ook en eigenlijk zou mijn eisprong nu ongeveer moeten komen maar ik heb em denk ik al gehad :think:
Ongesteld : 27- 31 januari
pijn: 3-4 januari
slijm 4-7 januari
dat klopt toch niet? :think: Cyclus was hier 27 dagen
cyclus is zo geweest:
28-28-27-27-27-28-27-26-28-25-27
Kan het zijn dat er bij mij meer dan twee weken tussen eisprong en ongesteld zit?
Ik had wel enorme pijn, maar niet op die plek op 7 januari.
Dankje
rhiannon: bedankt voor je reactie! ik weet bijna zeker dat mijn eisprong zaterdag was, aangezien mijn temperatuuur ook hoger was nadien.
ik heb wel eens overwogen om ovulatietesten te kopen, maar mijn man is alleen in het weekend thuis, dus denk dat ik alleen maar gefrustreerder zou raken als dan zou blijken dat ik op woensdag of donderdag ofzo mijn eisprong heb maar we niet kunnen klussen…
tja, we doen er nu toch niets meer aan,behalve maar gewoon altijd sex in het weekend