eisprong op dag 7?

is een eisprong mogelijk op dag 7 van je cyclus???

euhm ik meen van niet hoor de route die je eitje aflegt van maken de tocht door de eileider tot springen duurt meen ik langer…

Hoe zo de vraag? Hebje ovulatietest gebruikt of kwa gevoel …

mm ik ben benieuwd zal es googlen

mijn temp gaat op dag 7 met 0.3 omhoog (gemiddeld 0.2 bij en na ovulatie bij mij)

en is sindsdien zo gebleven

het is nu dag 10 meen ik

:think: wel enorm vroeg vindt ik hoor. of het ok kan weet ik eig niet…

Kan je dus niet verder helpen.

Naar mijn idee heeft je ei langer nodig… maar ja wie weet ?

superturbo-ei :mrgreen:

Hoi Bellenblaasje,

Een eisprong op dag 7 lijkt mij extreem vroeg. Je follikels (eiblaasjes) beginnen pas rond dag 3 met groeien en ze groeien ongeveer 2 mm per dag. Een eisprong heb je als een follikel ongeveer rond de 20 mm zit. Het heeft dus een tijdje nodig om te groeien en te rijpen. Als je het zeker wilt weten zou je ovulatietesten moeten doen en daarmee moeten beginnen op dag 5 ongeveer.

Groetjes,

Jippie

Ligt er volgens mij aan hoe lang je cyclus is.

Ik heb een cyclus van 22-23 dagen en dan is mijn ei volgens mij altijd rond dag 7.

eisprong is ong 14 dgn voor je 1e menstrautie dag aan…

dus als je regelmatigbent kun je ong rekenen.

maar blijft dan nogmoeilijk bij mij wisselde mijn eisprong enorm hoor tijdens de echocontroles

het lijkt mij ook enorm vroeg hoor.

vorige maand was het op dag 16 (cyclus 30 dagen)

de vorige keer dat ik gestopt ben met de pil was ik enorm onregelmatig, bij controle had ik cystes en moest ik dus terug aan de pil.

ik vroeg me gewoon af of het “technisch gezien” wel mogelijk was :think: :mrgreen:

ik hou het dus sterk in de gaten de volgende dagen

ben benieuwd

Johanna Als jij een cyclus hebt van 21 dagen, dan hoeft dat niet te betekenen dat je je eisprong op dag 7 hebt. De luteale fase (tijd tussen eisprong en ongi) is niet bij iedereen standaard 14 dagen. Die kan bij jou best maar 10 dagen zijn en dan zou je eisprong op dag 11 zijn, wat alweer meer voor de hand ligt.

Groetjes,

Jippie

temp is terug 36.6, wat “normaal” is de periode voor de eisprong

misschien is mijn lichaam van gedachte veranderd :think: :mrgreen:

wat ik ergens gelezen heb, is dat het kan voorkomen dat je dag 7 een eisprong hebt. Tijdens je ongi kan je ei alweer gaan rijpen en gelijk al na je ongi “klaar” zijn.

Ook als je eisprong altijd rond dezelfde week is kan bijvoorbeeld,stress, sauna bezoek en hormonale veranderingen een eisprong vervroegen of verlaten. Er zijn verhalen van mensen die zwanger geworden zijn in de week die zij het minst achtte op een eisprong.

Ga eens googlen voor meer info :smiley: