eisprong klachten?

ik ben deze maand eens aan het opletten of ik mijn eisprong voel, zodat het wat gerichter klussen is.

heb ovultatietesten gebruikt, maar daar werd ik niets wijzer van. heb vanaf dag 5 t/m 15 getest en op dag 7 had ik een donker streepje, daarna werd het weer iets lichter, een dag helemaal niets, en toen kwam er weer een streepje.

kortom: ik snap er niets van…

Nu hoopte ik aan mijn klachten een eisprong te herkennen, maar op hoofdpijn op dag 6 en 7 na, heb ik verder nergens last van gehad.

op dag 16 (niet meer getest, was gisteren) kreeg ik gevoelige borsten, en dat heb ik vandaag nog.

Zou dat een eisprong kwaaltje kunnen zijn of heeft er dat helemaal niets mee te maken?? :think: :think: :think:

er zit altijd wel iets LH hormoon in je urine dus licht streepje is gewoon negatief

de test is pas pos. als het 2de streepje even donker of donkerder is als de teststreep

je kan ook veel halen uit je temp… je krijgt een eisprong 1 a 2 dgn na een pos. ovulatie test en dat zie je dan doordat je temp gaat stijgen

en de dag erna een daling dan heb je dus een piek…

daarna krijg je weer wat stijgingen/dalingen maar niet zulke verschillen als na je piek…

ik weet dus nog steeds niet of mijn ei springt helaas… heb vorige cyclus echt pos. testen gehad maar deze cyclus is het weer prut.

hoop dat het volgende cyclus weer beter gaat

kwa klachten hebben veel vragen last van een stekend gevoel aan een bepaalde zijde van de buik.

sommige vrouwen krijgen zelfs na de eisprong wat bloedverlies

sommige vrouwen voelen niets

dus is niet echt bepaald een bepaald beeld waar je op kan letten denk ik

bedankt voor je reactie poeizie.

maar heb je gedurdende de hele tijd zo’n schommelingen in het streepje dan? en tempen heb ik niet gedaan, hoopte alleen wat meer zicht te krijgen in mijn eisprong. maar heb helemaal geen streepje gehad wat net zo donker, zo niet donkerder was dan de controlestreep :think:

maar wordt jij wel gewoon ongesteld dan? aangezien je niet weet of je ei springt of niet?

Heb je al eerder een echt negatieve zwangerschapstest gehad meis?

Het zou kunnen dat je lijf nog dusdanig van slag is van je laatste mk dat dat de schommelingen van de testuitslagen beinvloed.

Ik zou aan de hand van je verhaal nu zeggen dat je rond dag 7 je eisprong gehad hebt, maar dat zou ik eigenlijk wel heel vroeg vinden. Dan zou je rond dag 21 je menstruatie verwachten.

Nou was dat bij mij kort na de laatste ma ook zo hoor. Toen werd ik geloof ik op dag 23 al ongi.

Voor deze ronde zou ik in jouw geval niet te veel waarde hechten aan je testuitslagen. Volgende ronde zou weleens een beter beeld kunnen geven.

:hug: :hug: :hug:

ik vind dag 7 ook wel erg vroeg hoor deb, helemaal aangezien mijn cyclus toch meestal wel minimaal 29 dagen duurt.

heb wel een duidelijk negatieve test gehad, dus alle zwangerschapshormonen zouden er uit moeten zijn.

het ging me ook vooral om het feit om te zien wanneer ik een eisprong kon verwachten, en dan goed op mijn lijf letten om eventuele kwaaltjes te herkennen als zodanig. Maar dat is dus mislukt helaas.

in elk geval bedankt voor je antwoord! :hug: :hug: :hug:

Da’s mij ook nog niet gelukt hoor! Ik heb wel de ronde dat het raak was duidelijk positieve ovutesten gehad 2 dagen achtereen, maar geen lichamelijke “klachtjes” wat die tests bevestigden.

oke, dus daar heb ik ook niets aan :lol: :lol: :lol:

ach ja, had het gewoon prettig gevonden als ik een beetje aan mijn lichaam kon aflezen wanneer ik mijn ei zou hebben zodat er ook wat minder "druk"op manlief zou komen te liggen.

maar goed, daar hebben we nu deze 2 maanden ook voor. :slight_smile: en hij is er best blij mee, dat ik wil wanneer ik zin heb en niet alleen bezig ben met wanneer het zou “moeten” :silenced:

Nope…aan mij heb je niks! :lol: Sorry!

Ik weet wel wat je bedoelt hoor. Het is gewoon veel minder “spontaan” als het “moet”. Hopelijk gaan deze maanden je een fijn inzicht in je cyclus geven!

hihi, ach ja, ook al heb ik niets aan je, vind het lief dat je reageert :-*

en vooral voor hub was het moeten presteren niet altijd prettig. zit natuurlijk ook met een drukke baan, vaak laat thuis en weer vroeg eruit en had dan niet altijd zin als het van mij “moest”.

Ik herken je “probleem” wel. Ik kreeg ook niks fatsoenlijks uit de ovulatietesten. Eens een hele maand getest en nooit een donkere streep gekregen. Was er dus eigenlijk ook vrij klaar mee. Temperaturen is niet aan mij besteed. Heb best snel koorts, dus dat schiet ook niet op.

Ik voelde het aan mijn borsten, de 2e helft van mijn cyclus dacht ik dat ze er spontaan zouden afvallen.

Succes!

Hier kon ik ze best positief krijgen heb nl een tijdje Persona gebruikt. Al verschillen de ervaringen ook per merk ovulatietest. Dat zou je dus ook nog kunnen overwegen en eens een ander merk aanschaffen.

Gevoelige borsten heeft te maken met NA je eisprong. Je lijf maakt dan progesteron aan (gele lichaam wat ontstaat in het gesprongen follikel) wat je baarmoederslijm in stand houdt. Ik herken dat iig enorm van de Progestan die ik gebruik aan het einde van de IVF poging.

Maar ja je hebt er geen donder aan als je kunt nagaan dat je ei al gesprongen is…baarmoederslijm voelen ed heb ik nooit iets mee gekunt. Hooguit dat je wat meer slijmverlies hebt (en vaak ook een hoger libido :angel: ) rondom je eisprong. Het verplicht gemeenschap hebben…euhm tja dat hebben we hier afgeschaft ondertussen. Zeer korte tijd gedaan maar kan me er weinig meer van herinneren. Nu moet manlief natuurlijk ook op commando presteren bij een IVF maar ja das 1 x dat is te overzien voor hem. :wink:

nou, toch bedankt voor rhi voor je berichtje. maar als gevoelige borsten na je eisprong komt, dan is de test niet helemaal goed geweest dan, want heb woe nog getest, en mijn streepje was niet extreem donker, en gister begonnen de zere boobs :think:

1 keer verplicht presteren is idd nog te doen, maar hopelijk was dat de laatste keer geweest voorlopig voor je man :mrgreen:

Vervelend is dat hè, als je er geen wijs uit kunt!

Ik had ook gehoopt deze ronde dmv ovutesten duidelijkheid te krijgen, maar test al sinds dag 14 (cyclus van ong 35 dagen :wall: ) en heb nu (dag 20) nog steeds geen positieve test gehad. Sinds vandaag wel 1 zere borst :think:.

Welke testen heb je gebruikt? Ik die van sensitest, dus ben benieuwd…

ow dat helpen de testen bij jou ook nog niet zo heel erg veel :think: ik weet niet van welk merk ze waren, heb ze gekregen van iemand van hier, maar volgens mij ook wel van sensitest :think:

maar jij merkt dus ook niets? :think:

Nee, noppes, nada :think: Zag net jouw andere topic, volgens mij heb je inderdaad ook sensitest! Ik ben er klaar mee, heb even gegoogled en vond meer verhalen zoals die van ons.

Toen wij de 1e keer zwanger wilden worden gebruikte ik die van Matcare en was het de 1e ronde raak! :inlove:.

Ik ga in ieder geval volgende ronde andere gebruiken. Bij mij is het ook nog zo dat na het stoppen met de pil op 5 juni het wel 76 dagen duurde voor ik mijn eerste ongi had, daarna ook steeds lange cycli (38, 37, 35 ofzo). Vroeger was mijn cyclus ook wat korter. Hoe zit het met die van jou?

Begon al allerlei doemscenarios in mijn hoofd te halen :hand:

niet doen meis! die doemcenario’s! :hug: :hug:

zijn er zoveel minder positieve ervaringen met die testen ja? wat stom dan eigenlijk he :think: weet dat er ook mensen zijn die die testen gebruiken en die wel een duidelijke streep krijgen, dus waar het dan aan ligt :think:

ik had vroeger altijd een cyclus van 35 dagen. toen ben ik met de pil begonnen, en uiteindelijk gestopt, en had ik een cycli van 28 dagen. na de zwangerschap van sophie werd het 30 dagen, en sinds de ma in mei is het een zooitje en wisselt het van 28-36 dagen. Kortom: er is geen pijl om te trekken. Helaas. :evil:

Ook een :hug: voor jou! Wat vervelend zeg, dat je lijf zo in de war is. De pil doet veel met je hè? Ik wil die zooi in ieder geval niet meer in mijn lijf :evil:

Hoop dat we allebei binnenkort een andere positieve test in handen hebben :mrgreen: :inlove:.

Denk niet dat ik nu de rest van de testen nog ga gebruiken, heeft weinig zin lijkt me. Maar weer gewoon afwachten wanneer de :evil: :twisted: op komen zetten en voor die tijd toch nog maar lekker klussen :smiley:

hihi, ik heb nog 3 testen liggen, maar gister al besloten ze niet meer te gebruiken. helemaal omdat we toch even 2 maanden ëen "rustpauze"genomen hebben, dus heb er toch niets aan om die test door te laten gaan,a ls ik toch n iets aan mijn lijf herken.

Je kunt ze altijd nog als alternatieve zwangerschapstest gebruiken. Ze zijn stukken minder gevoelig dan de kruidvatzwangerschapstest maar doen het wel. :wink:

Waarom het bij verschillende merken zo verschillend gaat met ervaringen heeft geloof ik niemand een antwoord op. Ik kreeg bv de kruidvatovulatietesten echt noooit positief. Het is nu eenmaal zo. Net als bij zwangerschapstesten hoor. Dat wisselt ook met de ervaringen.

Soms werkt niet testen beter ivm de stress die het oproept. De pil kan trouwens ondanks dat het soms je cyclus door de war gooit ook helpen het weer op de rit te krijgen. Klinkt mss wat vagig maar de hormonen kunnen ook je eigen hormonen wat ‘regelen’.

Dit in tegenstelling tot…het fabeltje; ga maar lekker op vakantie en denk er niet aan dan ben je zo zwanger. :angel:

Succes meiden en hopelijk gaan jullie bewijzen dat je ook zonder ovulatietesten en je zelfs met een onregelmatige (lange) cyclus zwanger kunt worden! :pray:

Thanks Rhiannon! :-*