eisprong / eventuiele uitger.datum berekenen bij lange cyslu

Hallo meiden,

vroeg me af hoe ik bij een langere cyslus kan berekenen wanneer mijn eisprong ong is en helemaal mijn uitgerekende datum. mijn cyclus is 42 - 45 dagen. en ik heb met tempen gemerkt dat mijn eisprong zo 10-12 dagen voor mijn menstruatie is. nu gaan alle sites vooral uit en vaan cyclus van 28 dagen of tot max. 48. ik heb wel een bij predctr.nl gekeken en dan geven ze aan je een lange cyslus hebt dat je ten tijde van je eisprong ook al langer zwanger bent. dta is toch apart, wan tik dacht dta bij iedereen de eisprong zo’n 14 dagen voor d emenstruatie is.

Kan iemand mij dit uitleggen en wete iemand waar je dan toch kan berekenen?

Gr, tiene

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/uitgrekendedatum_001.htm

hier kun je het berekenen.

De tijd tussen je eisprong en menstruatie heet de luteale fase. Die kun je daar ook invullen. Gemiddeld is die bij de meeste vrouwen 14 dagen, maar dit kunnen er dus ook minder zijn zoals bij jou of meer.

In principe is je eisprong 14 dagen voor je menstruatie maar als blijkt dat je zwanger bent dan wordt uitgegaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus dan zou je inderdaad al langer zwanger zijn dan iemand die een cyclus heeft van bijv. 28 dagen.

Bij jou klopt het inderdaad dat je eisprong 14 dagen voor je menstruatie is omdat je zegt dat je temperatuur 10-12 voor de menstruatie omhoog gaat. Klopt, want als je temp. omhoog gaat dan is je eisprong al geweest. Ingewikkeld maar snappie :eh: ? Als ik jou was zou ik dus zeker op de 25te dag na de eerste dag van je menstruatie gaan “klussen” ( dat is dus ongeveer 18 dagen voor je menstruatie). En dan een paar dagen lang natuurlijk met eventueel een tussenpose van 1 a 2 dagen. Dan zit je zeker goed.

Een hele rekensom zeg :lol: .

he dank jullie wel.

hele rekenwerk, mara ik kom er wel uit.

nog even een ander vraagje. hoe zit het met de griep en eisprong/ vruchtbaarheid.

als het geo dis het ik afgelopen donderdag / vrijdag de eisprong gehad. vandaag grieperig gewodren en koorts gekregen. is dat van invloed?

Gr, tiene