Eindelijk slaapt hij door...

Voor moeders met moeilijk slapende kinderen…



Zo blij ben ik :dance: . Na 1.5 jaar slaapt ons zoontje eindelijk door. Ik weet niet wat me overkomt. Vanaf het begin een moeilijke slaper . Overdag begon hij met hazeslaapjes van 15 minuten tot 30 min. Gelukkig kwam daar met 8 maanden eindelijk een ritme in van 's ochtends een slaapje van 1.5 uur. Maar 's nachts bleef maar moeilijk . Ik heb nachten gehad van iedere 2 uur wakker. Soms met uitschieters naar 4 uur maar dat was het maximum. En dat meestal in de eerste ronde dus van 19.00 - 11.00. Als ik nog wakker was. Ik heb geprobeerd om me er bij neer te leggen maar dat viel niet altijd mee. Inslapen was ook een tijd moeilijk 's avonds , dan werd hij ieder 30 minuten wakker . Moest ik er weer bij gaan liggen. Kon geen TV kijken of hij was weer aan het huilen , doorhuilen is voor mij en voor hem geen optie. Dat werd alleen maar erger. Toch zat er een stijgende lijn in , heeeeeel langzaam. En soms weer een terugval. Heb ook een tijdje Kindival gegeven , dat leek ook iets te helpen. Hij werd dan niet schreeuwend meer wakker.

Achteraf lijkt het wel of hij niet in een diepe slaap kon komen en dat nu eindelijk wel kan. Sinds kort kan ik hem ook oppakken en ergens anders neerleggen. Eerst werd hij daar gelijk wakker van.



Hij is overigens altijd overdag heel makkelijk en vrolijk dus hij heeft er niet onder geleden. Nu moet ik ook nog weer een beetje leren doorslapen, :smiley: .

:clap: voor je zoontje :dance:



Jouw verhaal komt mij erg bekend voor! Ik heb eigenlijk een duoprobleem, want zowel Luc als Stan hebben beide dit probleem (tja (hoogstwaarschijnlijk 1-eiig) en als de ene een keer redelijk slaapt dan moeten we voor de andere eruit en de volgende dag andersom.



Sinds Kerst ging het eigenlijk wel de goede kant uit, de jongens sliepen vaker wel goed dan niet goed, maar nu zijn ze sinds een week weer verkouden en gaat het weer even slechter. Ik hoop ook dat de stijgende lijn gaat doorzetten en ze binnenkort ook gaan doorslapen!



Mijn jongens hebben nooit hazeslaapjes gehad, maar werden ook 's nachts na 2 a 3 uur wakker vanwege honger. Ze hebben de eerste 2 a 3 maanden vaak 7 voedingen per 24 uur gehad en met 5 a 6 maanden nog 6 voedingen van 200 ml per keer. Ik denk ook dat dit de reden is dat ze moeilijk doorslapen, omdat ze maandenlang gewend waren elke 3 a 4 uur een fles nodig te hebben.

Poeh , dat zal niet meevallen met twee van die nachtbrakers. Niets duurt honderd jaar , dat was de zin die mij op de been hield…