Eindelijk een baan --> oh jee, opvang!

Per 27 februari kan ik eindelijk aan het werk. Ik heb er ontzettend veel zin in en ben blij dat ik eindelijk wat gevonden heb (zeker omdat ik ook per 1 maart geen uitkering meer zou krijgen).



Nu ga ik 20 tot 25 uur in de week werken. Keira gaat momenteel een ochtend in de week naar het KDV hier in de buurt. Ben er super blij mee, het is kleinschalig en super lieve juffen. Ze gaat er (volgens mij) ook graag heen.



Nu komt het probleem… We nemen af in (zoals meestal begrijp ik) dagdelen. Ik ga alle ochtenden werken, maar van 09.00 tot 13.00. Nu hoop ik dit te kunnen veranderen naar 08.30 tot 12.30, maar wil niet gelijk van de toren blazen door dit aan te kaarten (heb vanaf de zomer van 2009 thuis gezeten!). Het KDV werkt met dagdelen van 07.00 tot 13.00 of van 13.00 tot 19.00. Anders afnemen kan ben ik bang niet, ja je kunt dan extra uren inkopen.



Nu werk ik op korte afstand, dus zou ik om 5 of 10 over op het KDV zijn, dus dit is misschien wel te overleggen. Maar… het kan ook voorkomen dat ik dus om 14.00 pas klaar ben of zelfs iets later.



Iemand toevallig ervaring met wisselende tijden, maar toch wel redelijk vast en een KDV. Of kan ik beter over stappen naar een GO die hierin mee wil denken/werken?

ik zou er gewoon over in gesprek gaan bij het kdv, nee heb je ja kun je krijgen!! zeker in deze tijd waarin ook de kdv’s leeg lijken te lopen.

Dat was ik sowieso van plan, want Keira vindt het daar fijn, ik vind het fijn en heb me ook aangemeld voor de Oudercommissie… Dus ja… Volgende week maar eens babbelen daar…

Bij ons werk je ook met dagdelen, van 07.30 tot 13.00 en van 13.00 tot 18.30 uur. Je kan echter ook 1 uur na het ochtendeel of 1 uur voor het middagdeel plakken.



Ik werk op dinsdag officieel tot 13.00 uur, maar meestal ga ik pas rond 13.30 van werk weg. We hebben dus 1 uur eraan geplakt, zodat ik Luc en Stan pas om 14.00 hoef op te halen.

Ik heb geen ervaring met kinderopvang, maar ik zou inderdaar even proberen te overleggen met het kinderopvang…



In ieder geval succes !

Bij ons kan je ook een extra uur aan een dagdeel plakken. En je krijgt 140% van de uren die je werkt vergoed van de Belastingdienst he!

Nou we zijn bang dat we andere opvang moeten zoeken.



Mijn zusje kan(wil) niet meer oppassen (ze woont hier ongeveer 20 minuten met de bus vandaag en is bezig met haar 4e IVF poging, mocht alles niet lukken moet ze betaald werk zoeken. En mocht het lukken ziet ze het niet zitten met een kleine iedere dag die rit te maken (haar brengen is geen optie, omdat het compleet uit de richting is).



Nu ben ik vrijdag op het KDV wezen praten. We krijgen 121 uur vergoed en Keira alle ochtenden brengen kost ons 130 uur. Dus betalen we sowieso al 9 uur zelf. Nu gaat straks 1/3 van mijn loon naar het KDV. Als ik uitreken met halen en brengen zou het ongeveer 100 uur in de maand zijn.



Een uur aanplakken kan, maar dat heeft een paar voorwaarden, onder anderen dat het bijtijds eigenlijk moet. Dit uur gelijk een euro duurder is. En het soms gewoon niet kan. Dus weinig flexibel.



Als mijn schoonouders in NL zijn is dit geen probleem, die zitten sinds kort echter ook een deel van het jaar in Zweden en verder heb ik wel opvang voor een keertje, maar niet voor vast in onze omgeving.



Baal er stevig van, maar het kan ben ik bang niet anders.



Is het overigens mogelijk om een deel KDV en een deel Gastouder te doen?

Gefeliciteerd met je baan!

Helaas kan ik je met je vraag niet helpen.

Maar een combi van KDV en gastouder kan/mag volgens mij wel.

Gefeliciteerd. Ik zou eerlijk gezegd toch voor GO gaan dan. Veel flexibeler, ook als het een keer niet hoeft.

Natuurlijk is het rot dat ze daar weg moet,maar zo klein, zijn ze nog erg flexibel.



Ik heb zelf nooit GO gebruikt,maar wat ik zo hoor,is het juist met afwijkende uren ideaal. Bijkomend voordeel, als je kind een beetje ziek is,dat mag ze niet naar het KDV. Bij GO doen ze daar vaak niet zo moeilijk over.



Veel succes.

Ik sluit me bij Mandy aan. Zelf ook nooit gastouderopvang gebruikt, maar wat ik hoor is het wel erg flexibel en hier als een kind ziek is is het meteen stress want wat als hij niet lekker is op het kinderdagverblijf of wat als ze bellen, wie moeten ze dan bellen, enz… Bij gastouder is beetje verhoging door bijv. tandjes geen probleem meestal.

De combinatie mag wel gewoon hoor.

Gastouder heb je wel als nadeel dat als de gastouder zelf ziek is, opvang wat lastiger is. Dus dat zou ik even navragen.

zijn ook Go die zelf noodopvang hebben bij collegas waar ze met de kindjes regelmatig komen zodat het voor gastkindjes bekent iemand is die de noodopvang doet.

Noodopvang is geen probleem, die heb ik wel.